Helsingin piraattien vuosikokous 2019

Valvoja: Helsingin piiriyhdistyksen hallitus

Ahto
Viestit: 17
Liittynyt: Ti Touko 09, 2017 2:28 pm

Helsingin piraattien vuosikokous 2019

Viesti Kirjoittaja Ahto » Ti Touko 07, 2019 11:35 am

Hallitus kutsuu Helsingin piraattien vuosikokouksen koolle tiistaiksi 28.5.2019 kello 17.30 Rikhardinkadun kirjaston kokoushuoneeseen (Rikhardinkatu 3, Helsinki). Kokouksessa käsitellään sääntömääräiset asiat, eli valitaan uusi hallitus, hyväksytään toimintakertomus ja tilinpäätös vuodelta 2018 sekä päätetään toimintasuunnitelmasta ja tulo- ja menoarviosta kuluvalle vuodelle.

Tapahtumatiedot ja vapaaehtoinen ennakkoilmoittautuminen: https://www.facebook.com/events/379848369283867/

Kokousasiakirjat:

Esityslista
Liite 1: Tilinpäätös 2018
Liite 2: Vuosikertomus 2018
Liite 3: Toiminnantarkastajan lausunto
Liite 4: Toimintasuunnitelma sekä tulo- ja menoarvio 2019

Ilmoittautuminen hallitukseen:

Mikäli haluat asettua ehdolle hallitukseen, jätä hakemus mahdollisimman hyvissä ajoin tähän viestiketjuun. Mikäli hakemuksen laittaminen keskustelufoorumille ei onnistu, voit ilmoittaa ehdolle asettumisestasi myös sähköpostitse osoitteeseen helsinki [ät] piraattipuolue.fi.

Hakemuksessa tulisi kertoa:
- Nimi, ikä, ja mielellään kaupunginosa, jossa asut.
- Mitä luottamustoimia sinulla on aiemmin ollut / on tällä hetkellä Piraattipuolueessa / piiriyhdistyksissä / Piraattinuorissa, ja oletko ollut Piraattipuolueen ehdokkaana vaaleissa.
- Lyhyesti ammatti- ja koulutustaustasi sekä mahdolliset muut luottamustoimesi.
- Miten kehittäisit Helsingin piraattien toimintaa. (Erityisesti puheenjohtajaksi / varapuheenjohtajaksi hakevat.)
- Miten toimisit yhteistyössä valtuustoryhmän luottamushenkilöiden (kaupunginvaltuutettu, varavaltuutetut, lautakunta-, jaosto- ja toimikuntajäsenet) kanssa piraattien poliittisten tavoitteiden edistämiseksi Helsingissä. (Erityisesti puheenjohtajaksi / varapuheenjohtajaksi hakevat.)

Terveisin

Ahto Apajalahti
Puheenjohtaja
Helsingin piraatit

vhautaka
Puoluehallitus
Viestit: 24
Liittynyt: Ma Loka 13, 2014 3:56 pm

Re: Helsingin piraattien vuosikokous 2019

Viesti Kirjoittaja vhautaka » Ti Touko 07, 2019 12:21 pm

Ilmoittaudun ehdolle varapuheenjohtajaksi, varsinaiseksi jäseneksi tai varajäseneksi.

Näitä Helsingin piraattien asioita on tullut touhuttua jo vuosikaudet, ja koen olleeni jokseenkin hyödyksi joten en ajatellut jättää kesken. Itselläni pääpaino on konkretiassa; asioiden järjestämisessä, logistiikassa ja fyysisessä tekemisessä.

Olen toiminut Hepin varapuheenjohtajana ja hallituksen jäsenenä useita kausia, sekä puoluehallituksen varsinaisena ja varajäsenenä (tällä hetkellä varsinaisena). Ehdolla olen ollut kaikissa eduskunta-, kunta- ja eurovaaleissa vuodesta 2011 saakka (en kuitenkaan tämän vuoden eurovaaleissa).

Toimin tällä hetkellä Helsingin kaupungin digitalisaatiotoimikunnassa piraattien mandaatilla. Valtuustoryhmän nykyinen toiminta on loistavaa; itselläni on kuitenkin huikean huonot mahdollisuudet osallistua kokouksiin työaikana, ja Facebookia pidän äärimmäisen haitallisena ja täysin sopimattomana alustana minkäänlaiseen kommunikointiin.

Pidän erittäin toivottavana, että jatkamme tulevaisuudessakin yhteistyötä muiden vakavasti otettavien ja asiallisten pienpuolueiden kanssa.

Toivon uudelta hallitukselta erityisesti toiminnan jatkamista ja kasvattamista entisestään tulevina "välivuosina", jotta voimme varmistaa kannatuksen kasvun tulevissakin kuntavaaleissa.

- Ville Hautakangas, tietotekniikka-asiantuntija, 41v, Kallion ja Harjun rajoilta (00510)

(edit: lisäsin myös nuo tiedot joita ilmoittautumisohjeessa nimenomaan pyydettiin)

Avatar
kivasatu
Viestit: 66
Liittynyt: Ke Loka 08, 2014 7:58 am
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Helsingin piraattien vuosikokous 2019

Viesti Kirjoittaja kivasatu » Ma Touko 20, 2019 5:31 pm

Haen Helsingin piraattien hallituksen puheenjohtajaksi. Varmuuden vuoksi ilmoittaudun olevani käytettävissä myös varapuheenjohtajaksi tai jäseneksi, jos en tule valituksi puheenjohtajaksi.

Olen ollut piraateissa mukana kymmenisen vuotta, erilaisissa tehtävissä eri aikoina ja usein hoitanut useampaakin tehtävää samanaikaisesti.
Olen osallistunut vaalijärjestelyihin jokaisissa vaaleissa ja etsinyt mm.:
- sekä ehdokkaita että vaalilautakuntalaisia,
- vaalipiirilautakuntalaisia,
- lautamiehiä,
- hallitus- ja piirihallitusehdokkaita,
- telttailijoita niin Poriin kuin toreillekin
- taustatyöntekijöitä niin puolueelle kuin piirillekin
- ihmisiä työryhmiin
- esiintyjiä paneeleihin ja muihin tilaisuuksiin
- äänestäjiä...
ja useimmiten löytänytkin.

Olen ollut ehdokkaana kaikissa piraattien vaaleissa (HYY:n edustajistovaaleja myöten) näitä juuri pidettyjä eurovaaleja lukuunottamatta. Olen ollut Helsingin piraattien hallituksessa seitsemän kertaa: kerran jäsenenä, kolme kertaa varapuheenjohtajana ja kolmesti puheenjohtajana. Helsingin piraatit saivat ensimmäisen kaupunginvaltuutettunsa, kun olin ollut kolme vuotta piirin johdossa eli jotain on tehty kausillani oikein. Ehdokkuuksien ja piirihommien lisäksi olen ollut puoluehallituksessa kolme kautta, joista kaksi kautta tiedottajana. Tällä valtuustokaudella olen ollut piraattien mandaatilla varajäsenenä kulttuuri- ja kirjastojaostossa (https://www.hel.fi/kulttuurin-ja-vapaa- ... uurijaosto) ja onnekseni päässyt osallistumaan sangen usein sen kokouksiinkin.

Piraatteilun lisäksi olen yhä opiskellut hiljalleen Helsingin yliopistossa. Työelämässä olen ollut eniten sihteerintyyppisissä töissä eli monenlaisissa järjestely- ja pilkunviilaustehtävissä.

Haluaisin Helsingin piraattien kehittyvän edustavampaan, ammattimaisempaan ja avoimempaan suuntaan. Nyt on aikaa monenlaisille kehityskeskusteluille, kun ei ole ainakaan tänä vuonna vielä vaaleja tulossa. Vaalien alla ei ehditä kehittää toimintaa eikä mitään muutakaan. Nyt meillä on aikaa ideoida, miten saisimme lisää jäseniä, aktiiveja ja äänestäjiä. Kannatan matalan kynnyksen mahdollisuuksia ja osallistavuutta. Niin sisäinen kuin ulkoinenkin viestintä täytyy saada kuntoon.

Puheenjohtajana haluaisin pitää piirihallituksen kokoukset irkissä, jotta niitä voidaan seurata mistä tahansa. Tulen tekemään sääntömuutosehdotuksen, jossa esitetään, että Helsingin piirinkin yhdistyskokoukset (samaan tapaan kuin puoluekokoukset) voitaisiin pitää myös netitse siten, että etäosallistuminen on mahdollista. Vähentäisin byrokratiaa siten, että piirihallituksen kokouksiin vietäisiin vain sellaiset asiat, jotka on ihan pakko käsitellä siellä. Kokoukset olkoot lyhyet ja harvalukuiset.

Osallistun jaostolaisena valtuustoryhmän työskentelyyn ja suhteet ryhmään ovat kunnossa. Täytyy joskus myös kokeilla, miten minulle soveltuisi se valtuustoetkoilu kameran edessä. Olen kuitenkin seurannut ahkerasti valtuustoasioita.

Kaikkein tärkeintä näinä aikoina on pitää katse politiikassa. Kaikenlaisten piirihommien ja näpertelyiden lisäksi on huolehdittava siitä, että meillä riittää mielipiteitä, sanomme ne julki, teemme aloitteita ja muuten kampanjoimme poliittisissa kysymyksissä. Politiikka on se asia, miksi puolue ja piiriyhdistys ovat olemassa. Sen tulee olla aina ylimpänä mielessä. Nokka ylös, lippu korkealle ja politiikka edellä eteenpäin!



Satu Immonen, 50, Käpylä
satu.immonen@piraattipuolue.fi
https://piraattipuolue.fi/ihmiset/satu-immonen/
PirateIrcissä kivasatu

Avatar
Peit
Viestit: 18
Liittynyt: Ti Kesä 07, 2016 10:06 am

Re: Helsingin piraattien vuosikokous 2019

Viesti Kirjoittaja Peit » To Touko 23, 2019 2:34 pm

Olen Pauli Eronen, 42 vuotias IT guy itä-pasilasta ja haen helsingin piraattien hallitukseen jäseneksi/varajäseneksi

Olen tällä hetkellä Piraattipuolueen hallituksen varajäsen ja varataloudenhoitaja. Olen Helsingin piraattien varapuheenjohtaja ja helsingin käräjäoikeuden lautamies. Olin ehdokkaana kunnallisvaaleissa helsingissä.

Koulutukseltani olen peruskoulusta valmistunut sillä markkinointimerkonomi opintoni jäi aikoinaan kesken. Viimeisin ammattinimike oli IT Lead mutta IT Engineerinä itseäni pidän eniten. Olen ollut luottamusvaltuutettu ja työsuojeluvaltuutettu. Tällä hetkellä olen työtön ja opiskelen omaehtoisesti amazon web services sertifikaattia varten.Muut luottamustoimeni: olen Peliala Ry:n puheenjohtaja (insinööriliiton jäsenjärjestö).

Haluan olla mukana kehittämässä toimintaa ja auttamassa kaikessa missä voin ja ehdin.

Nyos
Piiriyhdistyksen hallitus
Viestit: 28
Liittynyt: Ke Touko 10, 2017 2:24 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Helsingin piraattien vuosikokous 2019

Viesti Kirjoittaja Nyos » To Touko 23, 2019 10:31 pm

Pienen pohdinnan jälkeen olen tullut tulokseen, että mielelläni jatkaisin HePin hallituksessa kolmannenkin kauden, mikäli vain äänionni eli äänestäjät näin suovat.

Olen ollut Hepin hallituksen jäsen nyt pari kautta (alkaen 2017) ja myös Hgin käräjäoikeudessa lautamies melkein yhtä kauan. Olin jonkun aikaa pipuhallituksessa, mutta valitettavasti oli pakko erota sieltä noin puolen vuoden kipuilun jälkeen, joten hyvänä puolena se vapauttaisi taas paremmin aikaa ja energiaa HePille.

Uskon, että erityisesti tässä ketjussa aiemmin ilmoittautuneiden kanssa hallitustyöskentely ja muu toimiminen olisi varsin antoisaa. Aiemman hallituskokemukseni perusteella vhautaka on aina vakaa mahtistyyppi ja Peit on muuten vaan huippuli, ylisymppis (IT-)tuki-ihme. Satun kanssa taas on yhteistyö aina onnistunut sulavan loisteliaasti, esimerkiksi viime kuukausina ollessamme ensin Hgin piirin eduskuntavaaliasiamiehinä ja sitten sama EU-vaalien osalta. Siksi toivonkin, että Satu hakee piirimme pj:ksi.

Ammatti- ja koulutustaustaani löytyy LinkedIn-profiilissani.
TL;DR: FM (TJT), jossa systeemit&HCI, myös business, UX ja mm. tulevaisuudentutkimus, työhistoriaa SW QA yms. R&D-projekteissa, nyk. rahoitusasiantuntija & random generalisti.

HePissä haluaisin kehittää mm. prosesseja ja taustatoimintoja toimivammiksi ja konsistentimmiksi (esim. ei-yksilöstä riippuviksi ja ennakoitavammiksi). Luonnollisesti myös jatkossa vaatisin yhdenvertaisuutta ja läpinäkyvyyttä päätöksentekoon (entistä enemmän). Sinänsä avoimuudesta voisi mahdollisesti olla apua myös yhteistyöhön luottamushenkilöiden kanssa ja niitäkin prosesseja voisi (uudelleen)miettiä joskus tarkemmin. Yksi mielenkiintoinen kysymys mitä olen viime aikoina useiden aktiivien väsyessä ja kyynistyessä pohtinut, (mutta mihin myöskään ei ole patenttiratkaisuja tarjota,) on, että miten voitaisiin mahdollistaa jäsenten osallistuminen toimintaan ja/tai piraattipuolueen ydinarvojen edistämiseen laajemmin? Tarkoitan osallistumismahdollisuuksia erityisesti riippumatta siitä keitä he ovat, taikka minkä verran tai milloin heillä on aikaa ja/tai energiaa, tai jos kumpaa vain on yllättäen (vs ennalta-arvioiden). Mutuilen nimittäin, että niitä kuuluisia "vähiä aktiviresursseja" ei olisi ihan niin vähän, jos toimintakulttuuria saataisiin jotenkin kehitettyä eteenpäin ja erinäisiä kynnyksiä madallettua.

-Jonna Lähdemäki, 39v ja asun täällä Hgissä Suur-Kallion huudeilla.
etunimi.sukunimi@piraattipuolue.fi / Nyos@IRCnet / Telegrammissa nick yleensä jotain aiempiin viittavaa

Avatar
Mikaela
Puoluevaltuusto
Viestit: 28
Liittynyt: To Marras 05, 2015 2:44 pm
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Helsingin piraattien vuosikokous 2019

Viesti Kirjoittaja Mikaela » Su Touko 26, 2019 4:52 pm

Asetun ehdolle hallituksen varajäseneksi. Olen Mikaela Suomalainen, 23, asun Lauttasaaressa.

Olen puolueen pikaviestinvastaava (keskittyen enemmän PirateIRC-verkkoon, koska olen poistumassa Facebook Messengeristä&WhatsAppista, Discordista ja Telegrammista) ja toiminut Helsingin piraattien hallituksen varajäsenenä 2017-2018, sekä Piraattinuorten hallituksessa, enimmäkseen varajäsenenä, vaikka olenkin lähes aina ollut paikalla kokouksissa. Koulutukseltani olen datanomi. Olin ehdokkaana kuntavaaleissa. Lisäksi olen usein se, joka lisää tapahtumat piraattikalenteriin, kunhan olen niistä tietoinen.

En ole varma miten kehittäisin Helsingin piraattien toimintaa, se vaatisi muun hallituksen mukaansaamisen. Näen ongelmana miten puolueen sisäinen viestintä on keskittynyt Facebookiin, en tiedä miten Helsingin piraatit sen hoitavat, mutta pyrkisin lisäämään tämän foorumin käyttöä muun työkalun puuttuessa.

En tiedä miten voisin tukea luottamushenkilöiden toimintaa tai tehdä heidän kanssaan yhteistyötä.

cadetblue
Puoluevaltuusto
Viestit: 10
Liittynyt: La Huhti 21, 2018 1:03 pm

Re: Helsingin piraattien vuosikokous 2019

Viesti Kirjoittaja cadetblue » Ma Touko 27, 2019 3:57 pm

Ilmoittaudun ehdolle hallituksen jäseneksi tai varajäseneksi. Esittäydyn tarkemmin viimeistään paikan päällä.

- Maija Li Raudaskoski

tomi pohjalainen
Viestit: 19
Liittynyt: La Touko 11, 2019 7:59 am

Re: Helsingin piraattien vuosikokous 2019

Viesti Kirjoittaja tomi pohjalainen » Ma Touko 27, 2019 4:06 pm

Foorumin ylläpito huomauttaa, että tässä ketjussa ei haeta puoluehallitukseen, vaan Helsingin piiriyhdistyksen hallitukseen.



hakemus piraattipuolueen hallitukseen jäseneksi/varajäseneksi. ensisijaisesti kuitenkin varajäseneksi.

1. Tomi Pohjalainen , ikä 43 , Porvoo.

2. vara-jäsenenä uudenmaapiraateissa. varmuus ensikaudesta auki. muutamissa yhdistyksissä kannatusjäsenenä.

3. puuseppä, datanomin, teatteriteknikon, ja lähihoitajan koulutusta.

4. miten kehittäisin piraattien toimintaa:

ihmisiä kohdatessa kyselen politiikasta tai toiminnasta kiinnostuneita ihmisiä niin puolueeseen kuin puolueen
hengen mukaisiin aktiviteetteihin. esim ilman rahaa toimiviin yhteisö toimiin, kuten kansalais kahvilat / toimipisteet.
mm. yhteisö toiminnalla (r.y.) selkeästi piraatti hengessä,alustavasti luvannut rahoittaa / talkoolaisena olla osaltani.
käsitin että minua pidetään sopivana osa-toimijana tähän muiden piraattien aloittamaan projektiin.
Myös kotipitäjääni vastaavaan yrittänyt saada innokkaita vastaavaan. nukkuvien herättely varmasti yksi tärkeimistä tavoitteista.

5. Miten toimisit yhteistyössä valtuustoryhmän luottamushenkilöiden (kaupunginvaltuutettu, varavaltuutetut, lautakunta-, jaosto- ja toimikuntajäsenet) kanssa piraattien poliittisten tavoitteiden edistämiseksi:

tuolta "sektorilta" minulta puuttuu kokemus lähes täysin, kuten myös r.y. - jne jne toiminnasta missä mukana lakipykälät. mutta mikäli saan kohta 4. mukaisia tavoitteita selkeästi rakentumaan, tulen oppimaan aiheesta kuntavaaleihin mennessä huomattavasti. tarkoituksena on toimina tällä saralla tuolloinkin.

mskiiski
Viestit: 3
Liittynyt: To Heinä 12, 2018 3:44 pm

Re: Helsingin piraattien vuosikokous 2019

Viesti Kirjoittaja mskiiski » Ti Touko 28, 2019 1:02 am

Ilmoitan halukkuuteni Helsingin piraattien hallituksen jäseneksi tai varajäseneksi. Olen 48 vuotias ja asuinpaikka Helsingin Maunulassa.

Ansioita Piraateissa ovat Uudenmaan Piraattien hallituksen jäsen 2019-2019, puoluehallituksen jäsen 2019- ja Uudenmaan piraateissa eduskuntaehdokkuus 2019 vaaleissa, samoin ehdokkuus HYY:n vaaleissa 2019. Allekirjoitin kannatukseni Piraattipuoluetta perustettaessa v. 2008.

Tällä hetkellä olen apurahatutkija Valtiotieteellisessä tiedekunnassa Helsingin yliopistossa. Olen myös opiskelijaedustaja sosiaalitieteiden tohtorikoulun ohjausryhmässä sekä Helsingin yliopiston tohtorikoulutettavien opiskelijajärjestön (HYVÄT) hallituksen jäsen.

Piraattien hallituksessa haluan jatkaa samoilla linjoilla kuin puolueessa on tähän asti toimittu, eli avoimuuden, yksityisyyden ja yhdenvertaisuuden arvoja painottaen. Puolueessa tulisi enemmän toimia sekä kansallisesti että paikallisesti yhteistyössä ja siten vahvistaa piraattien yhteisöllistä henkeä ja tukea henkilöstöresursseja eri piirien kesken. Ymmärrän, ettei se ole helppoa, mutta sen on syytä olla tavoite. Vastuita ja velvollisuuksia on jaettava sekä antaa tukea henkisesti tarvittaessa puolueen toimielimissä vapaa-aikaansa käyttäviä urheita piraattisieluja.

Tavoite Piraateilla on pysyä nykyisillä linjoilla sortumatta kompromisseihin, populismiin tai harmaaseen konsensukseen. Piraattien tavoitteita on kirkastettava ja tuotava yleiseen tietoisuuteen ja keskusteluun demokratian tila ja tulevaisuus niin Suomessa kuin muissa länsimaisissa yhteiskunnissa. Uskon, että Piraattien periaatteet riittävät uusiin kunnallispolitiikan paikkoihin, eduskuntaan, erityisesti EU parlamenttiin ja miksipä ei jopa tasavallan presidentiksi.

Merja Kiiskinen

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Helsinki”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija