Europarlamenttivaalien ehdokasasettelu Piraattipuolueessa

Valvoja: Ahto

harrikivisto
Puoluevaltuusto
Viestit: 8
Liittynyt: La Kesä 04, 2016 11:53 pm

Re: Europarlamenttivaalien ehdokasasettelu Piraattipuolueessa

Viesti Kirjoittaja harrikivisto » Ti Tammi 15, 2019 6:25 pm

Haen ehdokkaaksi europarlamenttivaaleihin 2019.

Teemoja avaan myöhemmin.

- Harri Kivistö



Kannatukset:

Jonna Purojärvi
Arto Lampila
Pekko Metsä
Jani Somero
Esa-Jussi Salminen
Jarno Luoma-Nirva
Olli Soppela
Tapio Berschewsky
Markku Brask
Olli Markkanen
Juho Karvinen
Juha Sievi-Korte
Inka Salminen
Raoul Plommer
Ari Ryynänen
Heikki Hackman
Tiia Löfqvist
Niko Mourujärvi
Aku Talikka
Satu Immonen
Jonna Lähdemäki
Sebastian Mäki
Hannu Mäkäräinen
Tuula Tarhanen
Janne Korjola
Jani Riekki
Taneli Mäkihannu

Raoul
Viestit: 31
Liittynyt: Ke Loka 08, 2014 7:29 pm
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Europarlamenttivaalien ehdokasasettelu Piraattipuolueessa

Viesti Kirjoittaja Raoul » Ti Tammi 15, 2019 9:37 pm

Tervehdys kaikille piraateille!

Nimeni on Raoul Plommer ja olen ollut Piraattipuolueessa mukana aivan alusta asti (2008). Nykyään ainoa puolueen virallinen pestini on kansainvälinen koordinaattori.

Tässä hieman tämän hetken tekemisiäni:

1) Olen varapuheenjohtaja NPOC:ssa, joka on siis osa epäkaupallisten internet-käyttäjien sidosryhmää ICANNin sisällä. ICANN hallinnoi internetin nimipalvelujärjestelmää. Jos ei ihan ihmeitä tapahdu, jatkanen heinäkuussa NPOC:ssa puheenjohtajan tehtävissä.

2) Aloitan Harvardin kurssin tekijänoikeuksista helmikuun alussa ja se päättyy toukokuun alussa.

3) Viime vuoden olen käyttänyt pääasiallisesti oppimiskeskuksen luontiin, jonka ensimmäinen kurssi käsittelee GDPR:ää, eli Euroopan tietosuoja-asetusta. Kurssi opettaa kansalaisille heidän oikeuksiaan tietosuojan suhteen, eli mitkä nämä tärkeimmät oikeudet ovat ja miten niitä käytetään.

4) Olen myös perustanut Palkkatyön Puolesta ry:n joka toimii Orjafirmat-FB-sivun tukiyhdistyksenä. Tähän aika on kyllä riittänyt valitettavan huonosti.

5) Ryhdyn luultavasti Effi ry:n palkalliseksi nakkikoneeksi heti kun TE-toimiston palkkatukiasiat on selvitetty. Olen siis pitkäaikaistyötön. Mennyt vuosi on kuitenkin ollut elämäni kiireisin. Olin ICANNin lisäksi OKFIn ja Effin hallituksissa.

Aion kampanjoida eurovaaliehdokkaana livenä välittömästi, kun palaan Japanista 5.5. Siihen asti aion osallistua kampanjointiin internetin välityksellä. Lisää tietoja minusta löydätte verkkosivultani. Tässä on esiintymiseni YLE:n verkkosivuilla viime eurovaaleista.

Nimitän siis itseni ehdokasehdokkaaksi. Minua kannattavat ehdokkaaksi:

Petrus Pennanen
Jonna Purojärvi
Tapani Karvinen
Harri Kivistö
Pasi Palmulehto
Arto Lampila
Pasi Vähämartti
Satu Immonen
Jonna Lähdemäki
Kalevi Pesari
Tapio Berschewsky
Jarkko Sakkinen
Miro Pulliainen
Juho Karvinen
Jani Somero
Ari Ryynänen
Olli Markkanen
Ari-Martti Hopiavuori
Paula Hassel
Anu Raatikainen
Roni Kantola
Janne Uotila
Jon Sundell
Mikaela Suomalainen
Juha Tähtinen
Minna Nieminen
Kalle Tiensuu

cadetblue
Puoluevaltuusto
Viestit: 10
Liittynyt: La Huhti 21, 2018 1:03 pm

Re: Europarlamenttivaalien ehdokasasettelu Piraattipuolueessa

Viesti Kirjoittaja cadetblue » Ti Tammi 15, 2019 9:41 pm

Nimeän itseni ehdolle ehdokkaaksi europarlamenttivaaleihin 2019.

Muutaman edeltävän tapaan lisätietoja myöhemmin.

- Maija Li Raudaskoski

Kannatukset:

Satu Immonen
Janne Uotila
Ilari Tuominen
Ville Hautakangas
Jonna Purojärvi
Marek Nečada
Ari-Martti Hopiavuori
Ahto Apajalahti
Jonna Lähdemäki
Kalevi Pesari
Miro Pulliainen
Pietari Virtanen
Tiia Mustonen
Petra Salmi
Juho Karvinen
Arto Lampila
Markku Brask
Mikko Hirvonen
Pauli Eronen
Miika Hämynen

kaikkeus
Viestit: 5
Liittynyt: La Marras 08, 2014 1:03 pm

Re: Europarlamenttivaalien ehdokasasettelu Piraattipuolueessa

Viesti Kirjoittaja kaikkeus » Ti Tammi 15, 2019 9:49 pm

Hei,

olen Roni Kantola, ja haluaisin Piraattipuolueen europarlamenttivaaliehdokkaaksi.

Nimeän itseni ehdokkaaksi. Yli 20 kannattajaa löytyvät ohessa/liitteenä olevasta kuvatiedostosta.
k.png
k.png (13.77 KiB) Katsottu 12820 kertaa
Hieman tietoa minusta:
  • Sain kuntavaaleissa 2017 kolmanneksi eniten ääniä, ja vuoden 2015 eduskuntavaaleissa 500 ääntä. Olen ollut mukana toiminnassa kuntavaaleista 2012 lähtien ja tällä hetkellä toimin Uudenmaan piraattien varapuheenjohtajana.
  • Asun Vantaalla. Opiskelen ympäristöekologiaa Helsingin yliopistossa. Olen opiskellut monialaisesti, ja minulla on laaja tietopohja ja välineitä tiedon käsittelyyn. Minulla on useita projekteja monenlaisesta taiteesta web-ohjelmointiin. Reipas etsiväinen ote takaa sen, että ratkaisuja löytyy, mutta niihin suhtaudutaan aina kriittisesti.
  • Kotisivu
  • Facebook-sivu, Facebook-profiili
EU:ssa on paljon hyvää, mutta parannettavaa löytyy paljon. Tässä muutamia asioita:
  • En olisi voinut mitenkään äänestää uuden tekijänoikeusdirektiivin puolesta, jossa alustojen tulisi maksaa uutisten jakamisesta ja suodattaa tekijänoikeudellisesti ongelmallista sisältöä. Muiden ongelmien lisäksi etenkin pienet toimijat voisivat pärjätä huonommin, ja suuretkin poistaa kaikenlaista sisältöä varmuudeksi.
  • Parlamentille on saatava enemmän valtaa suhteessa muihin EU:n toimielimiin. Yksimielisyysperiaatteesta vero- ja ulkopolitiikassa tulisi siirtyä määräenemmistöpäätöksiin.
  • Verotuksen tulisi siirtyä selkeämmin ympäristöveropainotteisksi. Suuri osa EU:n hiilidioksidipäästöistä ja muista ympäristövaikutuksista tapahtuvat EU:n ulkopuolella. EU:n yhtenäinen rintama on tärkeää ympäristön suojelemisessa, kuin myös muissa asioissa. Ympäristöverojen taas tulisi mieluummin olla elinkaariperustaisia. Tämä estäisi myös hiilivuotoa ja lisäisi kansainvälistä oikeudenmukaisuutta. Tietenkin veron toimivuus on tärkeässä osassa. Lopulta kuitenkin verotuksen yksinkertaistaminen ja painottaminen haittoihin on oikea suunta, ja työn verotusta taas voidaan vähentää (vaikka toisaalta automatisaation myötä ihmisen tekemä manuaalinen työ saattaa joskus olla haitallisempaakin).
  • EU:n tulisi jatkaa tietään myös ihmisten vapauksien varmistamisessa. Siihen kuuluu myös kansainvälisen liikkuvuuden edistäminen ja lopulta myös laaja perustulo. Toisaalta liiallista taloudellista ja yksityiselämän sääntelyä vastaan on toimittava. Tieteen, tiedon ja hyvien menetelmien ja alustojen edistäminen ja levittäminen ovat EU:lle hyviä tehtäviä, vaikka tukien jakeleminen sinne tänne on sekin yksi ongelma.
Kiitos.
Roni Kantola

myrowsky
Viestit: 2
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2019 6:56 pm

Re: Europarlamenttivaalien ehdokasasettelu Piraattipuolueessa

Viesti Kirjoittaja myrowsky » Ti Tammi 15, 2019 11:16 pm

Hellurei!

Olen Miro Pulliainen Helsingistä, tällä päivämäärällä 22-vuotias nuorukainen ja varusmiepalveluksen jällkeen jälleen menossa mukana. Itse itseni mukaan ehdokasasetteluun ilmoittaen ja deadlinea kunnioittaen:

Kannatukset:

Julius Rautio
Joonas Röntynen
Alpi Tolvanen
Tuomo Käki
Jani Somero
Raoul Plommer
Timo Salola
Juuso Ihatsu
Riku Martikkala
Sami Pitkäniemi
Aleksi Kääriäinen
Janne Liukkonen
Lari Nurkka
Matias Juntunen
Vilppu Forsström
Ahto Apajalahti
Mikko Halmela
Miro Aronen
Nikolas Erkinheimo
Maija Li Raudaskoski

Ryde
Puoluevaltuusto
Viestit: 14
Liittynyt: To Marras 05, 2015 6:46 pm
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Europarlamenttivaalien ehdokasasettelu Piraattipuolueessa

Viesti Kirjoittaja Ryde » Ti Tammi 15, 2019 11:52 pm

Heips,

Ilmoittaisin itseni kisaan mukaan, eli Ari Ryynänen, Lapin Piraattien perustaja ja pj alusta lähtien (koska kukaan muu ei ole kiinnostunut vallasta...), takana kunnallisvaaleja, eduskuntavaalit ja eurovaalit, vieläpä kohtuullisella menestyksellä.

Ikää vielä hetken 48, kuukauden päästä hieman enemmän. Lapsia ja perhettä on ihan riittämiin, työ ulkomailla toisi hetken hengähdystaukoa :)

Olen keikkatyöläinen, tehden kaikenlaista mikä liittyy tietotekniikkaan, A/V-tekniikkaan, karaokeen ja jouluun, joten osaamista löytyy melko kaikenlaista. Koulutusta tietokoneasentaja, ohjelmistosuunnittelija ja tietotekniikan insinööri. Plus jotain pientä lisäksi.

Kannattajat ehdokkuudelle (Tuli hieman varallekin)
Tiia Mustonen
Pauli Eronen
Olli Markkanen
Markku Brask
Mika Isomaa
Ville Qvist
Esa-Jussi Salminen
Pekka Mustonen
Jani Somero
Raoul Plommer
Sami Mattila
Olli Soppela
Harri Kivistö
Satu Immonen
Tuula Tarhanen
Juho Karvinen
Tapani Karvinen
Taneli Mäkihannu
Lasse Saikkonen
Jonna Purojärvi
Janne Paalijärvi
Jarno Luoma-Nirva
Mika Ruusunen
Hansi Harjunharja

Lukittu

Palaa sivulle “Jäsenäänestykset”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa