Ilmoittautumiset puoluevaltuuston vaaliin

Valvoja: Ahto

Ahto
Viestit: 17
Liittynyt: Ti Touko 09, 2017 2:28 pm

Ilmoittautumiset puoluevaltuuston vaaliin

Viesti Kirjoittaja Ahto » Su Tammi 20, 2019 7:46 pm

Voit pyrkiä puoluevaltuuston puheenjohtajaksi, jäseneksi tai varajäseneksi ilmoittautumalla tässä ketjussa.

Puoluevaltuusto on uusi toimielin, jonka perustaminen hyväksyttiin edellisessä puoluekokouksessa. Puoluekokousten rutiiniluontoiset tehtävät (lähinnä toimintasuunnitelmat ja -kertomukset, talousarvio ja tilinpäätös) siirtyvät puoluevaltuustolle. Samalla puoluevaltuuston roolina on valvoa puoluehallituksen toimintaa. Puoluevaltuusto kokoontuu sääntömääräiseen kokoukseen kaksi kertaa vuodessa ja voi pitää myös ylimääräisiä kokouksia. Puoluevaltuustoon valitaan puheenjohtaja, 15-40 varsinaista jäsentä ja 0-20 varajäsentä.

Puoluevaltuustoon ehdolle haluavien on ilmoittauduttava keskustelupalstalla viimeistään 17.2. Ehdokkaiden on myös ilmoittauduttava osallistujaksi ja maksettava jäsenmaksunsa viimeistään 17.2. (Ohjeet ilmoittautumiseen ja jäsenmaksun maksamiseen löytyvät jäsenille 20.1. lähetetystä sähköpostiviestistä.)

Mikäli et pysty käyttämään keskustelupalstaa, voit ilmoittaa puoluehallitukselle sähköpostitse ehdokashalukkuudestasi (info@piraattipuolue.fi).

Tarkemmat tiedot puoluevaltuuston tehtävistä ja kokoonpanosta löytyvät sen perustamista koskevasta sääntömuutosesityksestä.

juho.karvinen
Puoluevaltuusto
Viestit: 28
Liittynyt: Ti Kesä 13, 2017 2:39 am

Re: Ilmoittautumiset puoluevaltuuston vaaliin

Viesti Kirjoittaja juho.karvinen » Ma Tammi 21, 2019 1:31 am

Moro,

olen Juho Karvinen, 34-vuotias sosiologi, data-analyytikko ja tietojenkäsittelytieteen opiskelija Tampereelta. Olen ehdolla puoluevaltuuston jäseneksi tai varajäseneksi.

Olen ollut useamman vuoden puolueen jäsen, mutta aktiivina vasta reilun pari vuotta, kuntavaaleista 2017 lähtien. Kesästä 2017 olen toiminut Pirkanmaan piirin puheenjohtajana, käynyt aktiivisesti puoluekokouksissa ja aktiivipäivillä, tutustunut ihmisiin ja osallistunut jonkin verran puolueen sisäiseen keskusteluun. Olen ehdolla kevään eduskuntavaaleissa. Minua kiinnostaa puoluetoiminnan kehittäminen ja nautin siitä, kun yhdistysbyrokratia toimii tarkoituksenmukaisella tavalla. Vastaan mielelläni kysymyksiin joko täällä foorumilla tai jollain muulla julkisella tai yksityisellä alustalla.

heikkila
Puoluevaltuusto
Viestit: 13
Liittynyt: Su Loka 26, 2014 5:04 pm
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Ilmoittautumiset puoluevaltuuston vaaliin

Viesti Kirjoittaja heikkila » Ma Tammi 21, 2019 9:13 am

Moi

Olen Mikko Heikkilä, 31, ohjelmistokehittäjä Riihimäeltä. Olen ehdolla puoluevaltuuston jäseneksi/varajäseneksi.

Olen ollut aktiivi kuluvan vuosikymmenen alusta, jolloin olin mukana perustamassa Hämeen piraatteja ja olen toiminut ko yhdistyksen hallituksessa siitä lähtien ja tällä hetkellä vpj.
Olen myös ollut kahdesti ehdolla kunnallisvaaleissa.
Useamman kerran on tullut puoluekokouksissakin käytyä.

mskiiski
Viestit: 3
Liittynyt: To Heinä 12, 2018 3:44 pm

Re: Ilmoittautumiset puoluevaltuuston vaaliin

Viesti Kirjoittaja mskiiski » Ma Tammi 21, 2019 11:36 am

Hei,

nimeni on Merja Kiiskinen ja ilmoitan halukkuuteni puoluevaltuuston jäseneksi tai varajäseneksi.

Koulutusta on FM ja nyt jatko-opiskelijana valtiotieteellisessä. Tällä hetkellä olen kokopäiväopiskelija. Työuraa on monissa ammateissa. Olen toiminut useiden yhdistysten hallituksissa, mutta politiikassa vielä kokematon. Yhteiskunnallinen vaikuttaminen kiinnostaa. Piraateissa olen aktiivina ensimmäistä vuotta ja Uudenmaan piiriyhdistyksen ehdokkaana tulevissa eduskuntavaaleissa.

Henkilökohtaista valtaa en juuri janoa eikä julkisuus kiinnosta. Valta korruptoi jokaisen - jotkut nopeammin, toiset hitaammin. Siksi ennemmin toivon voivani osallistua yhteiseen peliin, sillä moniarvoisuutta ja yksilövapautta kunnioittavassa ilmapiirissä päätökset ja linjaukset pienemmällä todennäköisyydellä vinoutuvat vallan ja ryhmäpaineen tuloksena. Valtakunnan politiikka tarvitsee uutta näkökulmaa ja jos Piraatit jatkavat nykyisellä avoimuuden ja rehellisyyden linjalla, toivon voivani olla mukana tässä edistyksessä antamalla aikaani ja työpanostani kykyjeni mukaan. Toivon myös, että mahdollisimman moni pääsisi näihin vaihtoehtoisiin jaetun vallan toimi-elimiin ja käytännössä osallistumaan puolueen päätöksentekoon.

uduntuntu
Viestit: 90
Liittynyt: Ma Touko 11, 2015 9:17 pm

Ari-Martti Hopiavuori - ehdolla puoluevaltuuston puheenjohtajaksi

Viesti Kirjoittaja uduntuntu » To Tammi 24, 2019 11:32 am

Olen pitkän linjan piraattiaktiivi Vantaalta ja tehnyt puolueessa töitä lähinnä verkkopalveluiden pääkäyttäjän roolissa: olen hallinnoinut ainakin sähköposteja, foorumia, wikiä, verkkosivuja ja toiminut irkissä verkon operaattorina useiden kanavien moderaattorin (kanavaoperaattorin) roolin lisäksi.

Puoluevaltuuston puheenjohtaja on vastuussa siitä, että puolue toimii oikein ja hoitaa taloutensa vastuullisesti. Hän johtaa puoluevaltuuston kokouksia, joissa päätökset tehdään demokraattisesti, puolueen sääntöjen mukaisesti. Ymmärrän, että puoluevaltuuston puheenjohtajan tehtävä ei ole ensisijaisesti olla päätöksentekijä, vaan toimia itse puoluevaltuuston kokonaisuutena tekemien päätösten vahvistajana niiden pöytäkirjaamista varten.

Pääasiassa puoluevaltuuston kokoukset tullaan pitämään todennäköisesti enimmäkseen sähköisesti verkkoyhteyttä käyttäen, kuten puoluekokouksessa 20.10.2018 puhuttiin. Olen teknisesti kykenevä testaamaan soveltuvan kokousalustan ja kutsumaan kokoukset koolle sellaista käyttäen, myös sähköisten äänestysten käyttäminen osana kokousta onnistuvat.

Minulle henkilökohtaisesti on tärkeää, että asiat hoidetaan oikein ja myös, että talousasioissa toimitaan sekä kestävästi että avoimesti. Uskallan tarttua puhelimeen ja olen puhunut lähes jokaisessa piirissä toimivien aktiivien kanssa henkilökohtaisesti puolueen toimintaan olennaisesti vaikuttavista tekijöistä, kun on ollut tarpeen. Uskon, että voin toimia hyvässä yhteistyössä koko Suomen piraattiaktiivien kanssa ja toimia puolueessa osaltani eteenpäin vievänä voimana.

Loppuun vielä video, jonka kuvasimme Uudenmaan piraattien kanssa eilen YouTube-työpajassa. En voinut vastustaa kiusausta kuvata hakemusvideota itsestäni, kun oli paikalla hyvät välineet sellaiseen ja ennenkaikkea upea porukka eduskuntavaalikampanjaamme tekeviä ihmisiä!

IRC: uduntuntu Facebook: https://www.facebook.com/uduntuntu Twitter https://twitter.com/uduntuntu
email: utu.hopiavuori(at)piraattipuolue.fi


Jsufai
Viestit: 7
Liittynyt: La Marras 07, 2015 3:17 pm
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Ilmoittautumiset puoluevaltuuston vaaliin

Viesti Kirjoittaja Jsufai » Su Helmi 10, 2019 2:07 am

Olen Sami Mattila, 29-vuotias yrittäjä Helsingistä. Olen ehdolla puoluevaltuuston jäseneksi tai varajäseneksi.

Olen ollut puolueen jäsen jo useita vuosia, mutta aktiivina olen ollut vasta pari vuotta. Olin myös ehdokkaana kuntavaaleissa 2017 ja Helsingin piraattien hallituksessa olen ollut vuodesta 2017 alkaen.

Elanor
Viestit: 4
Liittynyt: Ke Tammi 02, 2019 10:25 pm

Re: Ilmoittautumiset puoluevaltuuston vaaliin

Viesti Kirjoittaja Elanor » Ti Helmi 12, 2019 2:07 pm

Heippa!

Saga Nyrén, ilmoittaudun täten halukkaaksi jäseneksi tai varajäseneksi.

Liityin Piraatteihin vuonna 2014, mutta aloin aktivoitumaan oikeastaan vasta vuosina 2016-2017. Olin ehdolla Kauniaisissa kuntavaaleissa 2017 ja nyt vuonna 2019 olen ehdolla eduskuntavaaleissa ja toivottavasti myös eurovaaleissa. Siviiliammattini on tekninen projektipäällikkö ja toivon mukaan valmistun tekniikan kandidaatiksi Aalto-yliopistosta pian.

Lisätietoja esim www.saganyren.fi.

Elanor
Viestit: 4
Liittynyt: Ke Tammi 02, 2019 10:25 pm

Re: Ilmoittautumiset puoluevaltuuston vaaliin

Viesti Kirjoittaja Elanor » Ti Helmi 12, 2019 2:08 pm

Elanor kirjoitti:
Ti Helmi 12, 2019 2:07 pm
Heippa!

Saga Nyrén, ilmoittaudun täten halukkaaksi jäseneksi tai varajäseneksi.

Liityin Piraatteihin vuonna 2014, mutta aloin aktivoitumaan oikeastaan vasta vuosina 2016-2017. Olin ehdolla Kauniaisissa kuntavaaleissa 2017 ja nyt vuonna 2019 olen ehdolla eduskuntavaaleissa ja toivottavasti myös eurovaaleissa. Siviiliammattini on tekninen projektipäällikkö ja toivon mukaan valmistun tekniikan kandidaatiksi Aalto-yliopistosta pian.

Lisätietoja esim www.saganyren.fi.

mikael79
Viestit: 4
Liittynyt: Su Tammi 22, 2017 7:53 pm

Re: Ilmoittautumiset puoluevaltuuston vaaliin

Viesti Kirjoittaja mikael79 » Ti Helmi 12, 2019 6:39 pm

Terve

Olen Toni Salomäki ja ilmottaudun puoluevaltuuston vaaleihin vara-/jäseneksi.

Olin mukana perustamassa Oulun piirijärjestöä ja toimin myös alkuun sen puheenjohtajana. Nykyään olen Satakunnan piraattien puheenjohtaja. Koulutustaustaltani olen mediatekniikan insinööri (AMK.)

Avatar
JarJar
Puoluehallitus
Viestit: 4
Liittynyt: Ke Helmi 13, 2019 4:08 am
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ilmoittautumiset puoluevaltuuston vaaliin

Viesti Kirjoittaja JarJar » Ke Helmi 13, 2019 4:12 am

Moro!

Olen Jari Robson Vantaalta ja ilmoittaudun puoluevaltuuston vaaleissa jäseneksi tai varajäseneksi.

Jos itseäni lähtisin myymään, parhaiten minua kuvaa sana ”nörtti”, ja yksi nörttiyteni ominaisuuksista on se, että mun perse on niin parkkiintunut, että kykenen istumaan koneella lukuisia tunteja putkeen, joten näkisin selviytyväni menestyksekkäästi myös pitkistäkin puoluevaltuustokokouksista. Luonnollisesti tietotekniset taidot kuuluvat mukaan pakettiin. Työvuoroihini pystyn myös vaikuttamaan, eikä minulla ole pahemmin muutakaan elämää, joten mitä todennäköisimmin olisin mukana kaikissa kokouksissa!

Näkisin olevani hyvä numeroiden kanssa ja itselleni tärkeissä asioissa tykkään myös ”nussia” pilkkua – välillä jopa nautin siitä. Hahmotan myös hyvin suuria kokonaisuuksia ja ymmärrän kestävän taloudenhoidon päälle. Ammattini puolesta myös jokseenkin syynään ihmisiä, joten hallituksen tekemisten seuraaminen ei olisi myöskään outoa.

Politiikassa muuten olen ollut mukana useamman vuoden aktiivisena, mutta liityin Piraattipuolueeseen vasta viime vuonna, mistä lähtien jatkanut aktiivisena Uudenmaan piraateissa sekä tulen jatkamaan. Olen nyt myös Uudenmaan piirin listoilla eduskuntavaaliehdokkaana.

Näen tämän uuden toimielimen tärkeäksi varmistamaan puoluetoiminnan läpinäkyvyys sekä mahdollisimman pitkäjänteinen jatkuvuus tulevaisuudessakin, jotka ovat tavoitteita, joiden eteen mielelläni palvelisin.

Kiitos!

Jari Robson

Lukittu

Palaa sivulle “Ylimääräinen puoluekokous 3.3.2019”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa