Helsingin piirihallitusehdokkuudet 2017

Valvoja: Helsingin piiriyhdistyksen hallitus

uduntuntu
Viestit: 90
Liittynyt: Ma Touko 11, 2015 9:17 pm

Helsingin piirihallitusehdokkuudet 2017

Viesti Kirjoittaja uduntuntu » Pe Huhti 21, 2017 4:25 pm

Piraattipuolueen Helsingin piiriyhdistys ry:n vuosikokous pidetään perjantaina 12.5.2017 klo 17 alken ravintola Factoryssa, osoitteessa Aleksanterinkatu 13 (5. krs), Helsinki. Kokouksessa valitaan uusi hallitus Helsingin piraateille ja nimetään piirin edustajat kaupungin luottamustoimiin. Kokoukseen ovat tervetulleita kaikki yhdistyksen jäsenet, ja vain jäsenillä on oikeus äänestää kokouksessa.

Ehdolle Helsingin piraattien hallitukseen voi ilmoittautua vastaamalla tähän keskusteluketjuun keskiviikkoon 10.5.2017 klo 23:59 mennessä. Ilmoittautuessa on hyvä mainita ainakin: nimi, yhteystiedot sekä se, mihin tehtävään on käytettävissä (puheenjohtaja, varapuheenjohtaja, jäsen, varajäsen). Jos et ole aikaisemmin ollut piraattien luottamustehtävissä, kerro myös jotakin itsestäsi. Helsingin piraattien hallitusjäseniksi voidaan valita vain Helsingin piraattien jäseniä.

Jos et jostakin syystä pysty tai halua ilmoittautua keskusteluketjun kautta, voit ilmoittautua myös sähköpostitse vapaamuotoisella viestillä piirin sähköpostiosoitteeseen (helsinki@piraattipuolue.fi), jota lukee piirin puheenjohtajisto. Ilmoittautumisesi ko. keskusteluketjuun lisätään sitten puolestasi.

IRC: uduntuntu Facebook: https://www.facebook.com/uduntuntu Twitter https://twitter.com/uduntuntu
email: utu.hopiavuori(at)piraattipuolue.fi


dragonsoul
Viestit: 11
Liittynyt: Su Loka 09, 2016 11:26 pm

Jani Somero ehdolla PJ, VPJ ja Hallituksen jäsen.

Viesti Kirjoittaja dragonsoul » Pe Huhti 21, 2017 5:42 pm

Moi!

Olen ollut mukana piraattitoiminnassa jo muutaman vuoden ajan ja käynyt läpi kahdet vaalit piraattien listoilta keräten ensimmäisellä kerralla 101 ääntä ja toisella 30ääntä. Näiden vaalien aikana Helsingin piraattien toiminta on tullut tutuksi. Olen ollut mukana tekemässä piraattien esittelyvideota, järjestämässä ensimmäistä piraattiristeilyä ja nyt viime vaaleissa olin mukana organisoimassa kampanjointia. Toimin myös tällä hetkellä yhtenä Helsingin piraattien ja Piraattipuolueen some-adminina. Haluan viedä aktiivisuuteni seuraavalle tasolle ja siksi pyrin Helsingin piraattien hallitukseen. Olen käytettävissä puheenjohtajana,vara-puheenjohtajana tai hallituksen jäsenenä.

Olen vaalien aikana päässyt tutustumaan moniin piraattiaktiiveihin ja koen että tätä puoluetta viedään eteen päin yhdessä tekemällä ja toisia tukemalla. Jos minut valitaan "hepin" hallitukseen, haluan lisätä live-tapaamisia ja luoda enemmän yhteishenkeä. Minulla on myös hyvät organisointikyvyt, joten tulevien vaalien osalta minulla on paljonkin annettavaa Helsingin piirille.

Toivottavasti olen luottamuksenne arvoinen.

-Jani Somero

Avatar
Peit
Viestit: 18
Liittynyt: Ti Kesä 07, 2016 10:06 am

Re: Helsingin piirihallitusehdokkuudet 2017

Viesti Kirjoittaja Peit » Ma Huhti 24, 2017 8:54 pm

Pauli Eronen
email: pauli.eronen@piraattipuolue.fi
ircnick: peit

Olen käytettävissä kaikkiin tehtäviin

Hei!
Olen noin vuoden ollut aktiivina piraattipuolueessa.
Olen kiinnostunut Helsingin piraattien hallituksesta ja uskon, että minulla olisi paljon tuotavaa sinne.
Minulla on pitkä yhdistystausta sillä olin perustamassa suomen suurinta homomediaa - ranneliike.net:iä noin 13 vuotta sitten. Sittemmin toiminta laajeni ja tehtiin sateenkaariyhteisöt ry jotta saatiin toiminnan alle järkevästi: mummolaakso, lepakkolaakso, ranneliike.net, radiotoimintaa jne.

Olen töissä pelialalla ja olen sekä luottamusvaltuutettu että työsuojeluvaltuutettu. Olen toiminut luottamusvaltuutettuna vuosia ja käynyt useita YT neuvotteluja läpi.

Uskon että luonteeni ja asioiden järjestelemisen osaamisen kautta voisin olla luottamuksen arvoinen. Osaan keskustella ja rakentaa asioita ja uskon että sekä luonteeni että persoonani sopivat hyvin tekemään toiminnasta parempaa, järjestelmällisempää ja yhteisöllisempää.

Raoul
Viestit: 31
Liittynyt: Ke Loka 08, 2014 7:29 pm
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Olen käytettävissä kaikkiin tehtäviin

Viesti Kirjoittaja Raoul » Ma Huhti 24, 2017 10:24 pm

Olen toiminut Piraattipuolueessa sen perustamisesta lähtien ja olen Helsingin piiriyhdistyksen nykyinen varapuheenjohtaja.

Koska piraattiaate on vaan niin huikean upea juttu, niin toimin nykyään myös muissa yhdistyksissä ja organisaatioissa, vieden piraattiagendaa eteenpäin:

-Electronic Frontier Finland ry:n hallituksen jäsenenä.
Effi puolustaa digitaalisia oikeuksia, sananvapautta ja yksityisyydensuojaa. Effi vastaa myös ministeriöiden lausuntoihin usein asiantuntijajärjestönä ja tekee kaikenlaista kampanjointia, myös esimerkiksi tekijänoikeuksien kohtuullistamiseksi. https://effi.org

-Open Knowledge Finlandin hallituksen jäsenenä.
Viemme hallinnon ja ennen kaikkea datan avoimuutta eteenpäin Suomessa. Projektien rahoitukset liikkuvat jo useissa kymmenissä tuhansissa euroissa vuositasolla. Uusimpana esimerkkinä mainittakoon vaikka MyData -konferenssi, joka järjestettiin Helsingissä viime syksynä. http://mydata.org OKFI on osa maailmanlaajuista Open Knowledge Internationalia, jolla on toimintaa yli 40 maassa. https://okf.fi | https://okfn.org/network/

-ICANN, eli Internet Corporation of Assigned Names and Numbers, joka hieman yksinkertaistaen, hallinnoi internetin puhelinluetteloa. Edustan siellä NCSG:n (NonCommercial Stakeholder Group) toista osastoa NPOC:ia (NonProfit Operational Concerns). Olen tällä hetkellä heidän varapuheenjohtajansa ja menossa jatkamaan tuon osaston uudistamista Etelä-Afrikkaan, seuraavaan ICANN-kokoukseen, juhannuksen jälkeen.

Luettelin näitä tehtäviä siksi, että halusin osoittaa, miten omistautunut olen koko Piraattiaatteelle. Se on antanut minulle sisältöä elämääni jo vuosien ajan. Hitaasti mutta varmasti, kurssi koko aatteelle on ollut selvästi eteenpäin, myös Suomessa. Haluan jatkaa työtäni ja toivon, että voin antaa kokemukseni ja osaamiseni puolueen käyttöön, Helsingin piiriyhdistyksen hallituksessa.

Olen valmis kaikkiin piirihallituksen tehtäviin 2017-2018 kaudelle.

Raoul Plommer

Juha_Tähtinen
Piiriyhdistyksen hallitus
Viestit: 1
Liittynyt: Ma Huhti 24, 2017 7:14 pm

Re: Helsingin piirihallitusehdokkuudet 2017

Viesti Kirjoittaja Juha_Tähtinen » Ti Huhti 25, 2017 4:33 pm

MOI.
Asetun ehdolle Helsingin piraattien hallitukseen kaudelle 2017-2018.
Olen käytettävissä jäseneksi tai varajäseneksi.

Lasken aktiivisen toimintani puolueessa alkaneen Taiteiden yönä 2015
Olin kuntavaaliehdokkaana 2017

Olisin sopiva hallitukseen, mikäli päteviä ei ole riittävästi.
Pidän kissoista, koirista, kilpikonnista jne.

IRCissä minut tunnetaan nimellä "Kilpuri"

Juha Pekka Tähtinen
040-810 9003
juhapekka@protonmail.com

Avatar
kivasatu
Viestit: 66
Liittynyt: Ke Loka 08, 2014 7:58 am
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Helsingin piirihallitusehdokkuudet 2017

Viesti Kirjoittaja kivasatu » Ti Touko 02, 2017 4:51 pm

Lisään Kaustin puolesta:


Moi,

Olen käytettävissä Helsingin piraattien hallituksen jäseneksi sekä puheenjohtajistoon joista päätetään perjantain 12.5. kokouksessa.

Kausti Rantalainen

Avatar
kivasatu
Viestit: 66
Liittynyt: Ke Loka 08, 2014 7:58 am
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Helsingin piirihallitusehdokkuudet 2017

Viesti Kirjoittaja kivasatu » Su Touko 07, 2017 5:17 pm

Lisään Pipsan puolesta:

Hei, en pystynyt ilmoittautumaan keskustelufoorumin kautta. En saanut rekisteröitymisessä näkyviin varmistuskuvaa.

Olen siis käytettävissä Helsingin piraattien hallituksen jäseneksi tai varajäseneksi, 12.5.2017 hallituksen valintakokouksessa.

Olin ehdolla eduskuntavaaleissa 2015 sekä kuntavaaleissa 2017.

Työskentelen vielä nelisen viikkoa toimistosihteerinä Helsingin kaupungin Sosiaali- ja terveysviraston Henkilöstö- ja kehittämispalveluiden Lakipalvelut -yksikössä, jonka jälkeen jään pitämään vuosilomia. Virallisesti jään vanhuuseläkkeelle 1.9.2017. Käyttäisin mielelläni vapautuvaa aikaani piraattitoiminnassa, mikäli minut hyväksytään Helsingin piraattien hallitukseen.

ystävällisin terveisin

Pipsa Grön
Kornetintie 18 B 1, 00380 Helsinki
0400 498952, pipsa.grn@gmail.com

vhautaka
Puoluehallitus
Viestit: 24
Liittynyt: Ma Loka 13, 2014 3:56 pm

Re: Helsingin piirihallitusehdokkuudet 2017

Viesti Kirjoittaja vhautaka » Ti Touko 09, 2017 1:36 pm

Olen käytettävissä Helsingin piraattien varapuheenjohtajaksi, tai hallituksen varsinaiseksi taikka varajäseneksi.

Olen toiminut puolueessa ja Helsingin piraateissa alkaen loppuvuodesta 2010, ootte varmaan joskus nähny mut jossain tai jotain.

T. nykyinen vpj Ville Hautakangas

metalisko
Viestit: 1
Liittynyt: Su Helmi 14, 2016 9:58 pm

Re: Helsingin piirihallitusehdokkuudet 2017

Viesti Kirjoittaja metalisko » Ti Touko 09, 2017 7:41 pm

Mitol Meerna, 28
Helsinki/Jämijärvi

Olen käytettävissä Helsingin piraattien hallituksen varajäseneksi. Muihin tehtäviin en hae nyt siksi, että vietän tällä hetkellä aikaa pääosin Satakunnassa. Vastuutehtäväksi voin tarvittaessa ottaa jotain sellaista, mitä voin tehdä etänä, kuten sihteerin tehtävät ja muu kirjanpidollinen koordinointi.

Piraattien toiminnassa olen ollut mukana lähes alusta asti, aktiivisimmin vuosina 2009-2011, ja vuodesta 2015 nykyhetkeen. Olen tehnyt paljon erilaisia hommia, kuitenkin keskittyen grafiikan tuottamiseen, sihteröintiin ja ständipalveluiden järjestämiseen. Piraattinuorten hallituksessa olen ollut vuodesta 2015.

IRC/Slack: metalisko
mitol.meerna[ät]piraattinuoret.fi

Ahto
Viestit: 17
Liittynyt: Ti Touko 09, 2017 2:28 pm

Re: Helsingin piirihallitusehdokkuudet 2017

Viesti Kirjoittaja Ahto » Ti Touko 09, 2017 8:45 pm

Haen Helsingin piraattien puheenjohtajaksi. Toissijaisesti haen varapuheenjohtajaksi, hallituksen jäseneksi ja hallituksen varajäseneksi.

Aiemmin olen toiminut Piraattipuolueen puoluehallituksessa vuosina 2008-2014, josta puolueen varapuheenjohtajana 2010-2014. Piraattinuorten puheenjohtajana toimin 2014-2015. Helsingin piraattien puheenjohtajana toimin vuosina 2009-2011 ja hallituksen jäsenenä vielä vuoteen 2014. "Siviilielämässä" olen 29-vuotias historian alalta valmistunut filosofian maisteri ja väitöskirjatutkija. Olen töissä tieteellisissä tutkimustehtävissä. Vaikutan myös Effin hallituksessa ja Eurooppanuorissa.

Jäin vuonna 2015 pois piraattien luottamustoimista, koska olin vähän kyllästynyt järjestöbyrokratian pyörittämiseen ja halusin keskittyä muuhun henkilökohtaiseen elämään ja omaan vaalikampanjointiin tämän kevään kuntavaaleissa. Näin tauon jälkeen koen, että minulla olisi tässä tilanteessa jälleen annettavaa Helsingin piraateille. Nyt menestyksekkään kuntavaalituloksen jälkeen moni on pyytänyt minua hakemaan Helsingin piraattien puheenjohtajaksi.

Olen mielestäni paras vaihtoehto johtamaan Helsingin piraatit alkavaan valtuustokauteen. Meillä on 1.6. alkaen kaupunginvaltuutettu ja muita luottamustoimipaikkoja. Tässä siirtymävaiheessa Helsingin piraatit tarvitsee kokeneen puheenjohtajan, joka hallitsee politiikan eri osa-alueet, jolla on kontaktit eri puolueisiin, joka pystyy valmistelemaan poliittisia aloitteita ja toimimaan muutoinkin tiiviissä yhteistyössä valtuutetun, varavaltuutettujen ja muiden luottamushenkilöiden kanssa. Olen tähän sopiva.

En ole kuitenkaan varma siitä, olenko sopiva henkilö vetämään mahdollisesti tulossa olevaa maakuntavaalikampanjaa vuoden 2018 tammikuussa. Vaalityön koordinointi on oma hommansa, jossa en koe olevani parhaimmillani. Toivonkin varapuheenjohtajiksi henkilöitä, jotka voivat ottaa vaalikampanjoinnin käytännön asiat vastuulleen.

Mikäli minut valitaan nyt Helsingin piraattien puheenjohtajaksi, arvioin syksyllä tilannetta uudestaan tulevien maakuntavaalien näkökulmasta, sikäli kuin ne nyt ovat tulossa. Tarvittaessa puheenjohtajaa voidaan silloin vaihtaakin.

Sikäli kuin minua ei valita puheenjohtajaksi, olen valmis esimerkiksi varapuheenjohtajana ottamaan hoidettavakseni edellä mainitsemani tehtävät.

Terveisin

Ahto Apajalahti

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Helsinki”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa