En tiedä kuuluuko tämä tänne, mutta jos ei kuulu niin voisitteko osoittaa sille toisen paikan?
Ensinnäkin pyydän anteeksi edellistä kertaa kun olin ehdokkaana piraattina. Ulostuloni olivat sen verran tökeröitä.
Sairastuin psykoosiin vuonna 2021 ja olen yhä toipumassa, mutta tänä aikana on tullut erilaisia yhteiskunnallisia ajatuksia jotka ehkä on hyvä saada kuuluviin.
Ensinnäkin filosofinen katsantokantani on nyt kehittynyt ja kirjoitin siitä kirjan, tämän hyödyllisyys tosin vielä riippuu siitä kuka kanssani keskustelee. https://docs.google.com/document/d/1NGi ... p=drivesdk
Pääasia ja oivallus mikä minulla on. On se että elämme jo utopiassa eikä sitä tarvitse tavoitella. Kun ymmärtää tämän asian ja sen kuinka hyvin asiat loppujen lopuksi ovat, tajuaa ehkä tärkeimmän asian mitä olen tajunnut. Osa miksi ymmärrän tämän johtui siitä että olen saanut aivan tajuttoman hyvää kohtelua yhteiskunnalta sairastuttuani.
Toinen asia on että ihmisten syyttäminen ja panettelu ym. Surullisen yleiset taktiikat millä eduskuntaan on päässyt puolueita, eivät kuulu poliittiseen ilmapiiriin. Niistä tulee sanoutua irti ja olla tekemättä niitä itse vaikka syytäkin näkisi. Ihmisiä ei kuulu jakaa ryhmiin enempää kuin mitä sitä nyt on tehty.
Kolmas asia on että empatia tulisi olla suuremmassa roolissa puolueemme ohjelmassa. Puolueen pitää painottaa että kenenkään elinkeinoa ei olla tuhoamassa luomatta uusia tilalle. Haluamme vain puuttua epäkohtiin joita vielä on yhteiskunnassa, kuten esim. Tärkeiden tietojen jakaminen ja se kuinka yhteiskunta tulee toimimaan tietotekniikan avustamana.
Muistan ja keksin varmaan vielä jotakin muutakin, mutta onhan tässä jo kolme sellaista asiaa jotka haluan nostaa ylös.