Juho Karvinen, ehdolla puoluevaltuuston puheenjohtajaksi (myös jäseneksi tai varajäseneksi)

Ilmoittaudu puoluehallituksen ja/tai puoluevaltuuston vaaleihin luomalla uusi aihe tässä. Laita otsikkoon koko nimesi ja tehtävät, joihin tarjoudut (vaihtoehdot ovat puoluehallituksen pj., vpj,, jäsen tai varajäsen sekä puoluevaltuuston jäsen tai varajäsen), ja esittele itsesi.

Ilmoittautumiset ovat auki 6.6.2022 mennessä


Valvoja: Puoluehallitus

Alueen säännöt

Ilmoittaudu puoluehallituksen ja/tai puoluevaltuuston vaaleihin luomalla uusi aihe tässä. Laita otsikkoon koko nimesi ja tehtävät, joihin tarjoudut (vaihtoehdot ovat puoluehallituksen pj., vpj,, jäsen tai varajäsen sekä puoluevaltuuston jäsen tai varajäsen), ja esittele itsesi.

Ilmoittautumiset ovat auki 6.6.2022 mennessä

juho.karvinen
Puoluevaltuusto
Viestit: 28
Liittynyt: Ti Kesä 13, 2017 2:39 am

Juho Karvinen, ehdolla puoluevaltuuston puheenjohtajaksi (myös jäseneksi tai varajäseneksi)

Viesti Kirjoittaja juho.karvinen » Ke Kesä 01, 2022 6:14 pm

Olen ehdolla puoluevaltuuston puheenjohtajaksi. (Olen käytettävissä myös puoluevaltuuston jäseneksi tai varajäseneksi.)

Koska en luultavasti pysty osallistumaan puoluekokoukseen, avaan alla ajatuksiani ja tavoitteitani, joita haluan edistää siinä tapauksessa, että minut valitaan.

Puoluevaltuustolla on hallinnollisten ja valvontatehtävien ohella tärkeä rooli puolueen sisäisen poliittisen keskustelun areenana ja linjanvetäjänä. Ihanteellisessa sisäisessä keskustelussa kuuluu paitsi puoluehallituksen ja -valtuuston jäsenten, myös laajemman aktiivijoukon, piiriyhdistysten ja koko jäsenistön ääni. Puolueen uusissa säännöissä (jotka odottavat vielä PRH:n hyväksyntää) jäsenistön mielipiteen selvittäminen on kirjattu myös puoluevaltuuston tehtäväksi.

Puheenjohtajakaudellani haluaisin, että puoluevaltuusto

  1. Toteuttaa yhdessä puoluehallituksen kanssa jäsenistön ja laajemman kannattajakunnan mielipiteitä kartoittavan jäsenkyselyn.
  2. Pitää yllä keskustelua ajankohtaisista poliittisista asioista ja puolueen linjoista. Tämä voi toteutua esimerkiksi puoluejohdon poliittisilla tilannekatsauksilla ja niiden yhteydessä käytävällä poliittisella keskustelulla, ohjelmien ja linjojen valmisteluun osallistumalla ja niihin liittyviä keskusteluita järjestämällä, puoluekokousten välissä myös puolueen linjoja määrittämällä.

Olen toiminut puolueen eri luottamustoimissa viisi vuotta, niin Pirkanmaan piiriyhdistyksessä (jonka puheenjohtaja olen tällä hetkellä ja johon haluan panostaa nykyistä enemmän), puoluevaltuustossa (jonka varapuheenjohtaja olin 2019-2020) kuin puoluehallituksessakin (jonka varapuheenjohtajana olen toiminut 2020-2022).

Eniten annettavaa minulla on ollut ohjelmien ja linjojen valmistelussa ja sitä työtä haluaisin jatkaa myös tulevista luottamustoimista riippumatta. Pidän aatteellista keskustelua ja uudistumista myös erittäin tärkeänä, jotta piraattiliike pysyy relevanttina haastajana nopeasti muuttuvassa poliittisessa todellisuudessa. Tätä keskustelua on syytä käydä yhdessä koko kansainvälisen piraattiliikkeen ja Euroopan piraattipuolueen kanssa. Erityisen tärkeänä pidän omaleimaisen piraattinäkökulman tuomista yhä akuutimmaksi käyvään keskusteluun ympäristökriisistä ja oikeudenmukaisista tavoista vastata siihen.


uduntuntu
Viestit: 90
Liittynyt: Ma Touko 11, 2015 9:17 pm

Re: Juho Karvinen, ehdolla puoluevaltuuston puheenjohtajaksi (myös jäseneksi tai varajäseneksi)

Viesti Kirjoittaja uduntuntu » To Kesä 02, 2022 7:58 pm

Kannatan Juhoa lämpimästi tähän tehtävään!

Jos tarvitsee vinkkejä tai jotain, niin mielelläni autan.

T: Utu Hopiavuori
väistyvä puoluevaltuuston puheenjohtaja.

IRC: uduntuntu Facebook: https://www.facebook.com/uduntuntu Twitter https://twitter.com/uduntuntu
email: utu.hopiavuori(at)piraattipuolue.fi


Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ilmoittautumiset puoluehallitus- ja puoluevaltuustovaaleihin”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa