Ilmoittautumiset ehdolle hallitus- ja valtuustovaaleihin

Valvoja: Puoluehallitus

Avatar
kivasatu
Viestit: 66
Liittynyt: Ke Loka 08, 2014 7:58 am
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Ilmoittautumiset ehdolle hallitus- ja valtuustovaaleihin

Viesti Kirjoittaja kivasatu » Pe Elo 13, 2021 3:44 pm

Hallitukseen valittaneen ainakin yksi varsinainen jäsen lisää ja mahdollisesti varajäsen tai varajäseniä. Puoluevaltuustoon voidaan valita varsinaisia jäseniä ja varajäseniä.

Hallituksen ja valtuuston vaaleihin voi ilmoittautua ehdokkaaksi vastaamalla tähän ketjuun maanantaihin 13.9. klo 23.59 mennessä. Kerrothan kuka olet, miksi haluat hallitukseen ja/tai valtuustoon ja mihin paikkoihin haet sekä yhteystietosi. Jos et saa viestiä lisätyksi tänne, voit lähettää viestisi puoluesihteeri@piraattipuolue.fi ja hän lisää viestisi ketjuun.


k4rv1n3n
Viestit: 60
Liittynyt: Ke Loka 08, 2014 3:43 pm

Re: Ilmoittautumiset ehdolle hallitus- ja valtuustovaaleihin

Viesti Kirjoittaja k4rv1n3n » La Syys 04, 2021 2:45 pm

Olen puolueveteraani yli kymmenen vuoden kokemuksella piraateista, nykyään kahden lapsen isä. Viimeiset vuodet olen työskennellyt kannabiksen dekriminalisointia esittävän kansalaisaloitteen parissa. Vastuualueinani oli uskottavan kampanjasuunnitelman laatiminen ja sen johtaminen tarvittavien kannatuksien keräämiseksi, kansalaisaloitteen edustaminen medialle sekä nyttemmin päättäjien lobbaus.

Piraattipuolue on minulle ensisijaisesti arvoliberaalipuolue, joka ei profiloidu sen enempää vasempaan kuin oikeaankaan laitaan, vaan on valmis kuuntelemaan laajasti eri näkökulmia ja etsimään pragmaattisinta ratkaisua. Puoluetoiminnan keskiössä tulee mielestäni olla äänestäjien valtaannuttaminen tarjoamalla sellaista tietoa ja menetelmiä, joilla yksilöt voivat laajentaa vaikutusvaltaansa olosuhteidensa parantamiseksi. Nähdäkseni tämä on paras tapa lisätä puolueen kiinnostavuutta ja saada äänestäjiltä luottamusta, joka maksaa takaisin todennäköisemmin kuin vaalilupaukset - lyhyesti ilmaistuna: puhe on halpaa, teot merkitsevät.

Keväällä kieltäydyin pyynnöstä hakea valtuustoon, mutta tulin kuitenkin tulokseen että yleisesti olen tyytyväinen nykyiseen hallintoon ja niihin kehitysaskeliin mitä puolue on viime syksynä ottanut. Olen siis käytettävissä puoluevaltuuston jäseneksi tai varajäseneksi toiveenani edistää käytännön puoluetoimintaa ja etenkin aktiivikentän kehittymistä.

- Tapani Karvinen


Jarska96
Viestit: 6
Liittynyt: La Syys 26, 2020 5:05 pm
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Ilmoittautumiset ehdolle hallitus- ja valtuustovaaleihin

Viesti Kirjoittaja Jarska96 » La Syys 11, 2021 7:54 pm

Olen 3-4 vuotta Piraattipuolueessa mukana ollut IT-alan opiskelija Joensuusta. Viime kuukaudet olen nostanut ottanut haltuuni(niin sanotusti) puolueen Facebook-sivut sekä Twitterin. Varsinaisena "työtoimenkuvana" on ollut twiittaminen erilaisista aiheista ja hyväksyttyjen twiittien julkaisemista myös facebookin puolella, nostaen Piraattien somenäkyvyyttä.

Minulta löytyy aina vähän väliä vaikka minkälaisia kehitysehdotuksia ja ideoita yleisesti, joten koen olevani valmis hakemaan paikkaa puoluevaltuustossa varsinaisena jäsenenä. Nyt koen, että aika on oikea minulle nostaa omaa näkyvyyttä puolueen sisällä. Niin sanotun nollabudjetin puolue tarvitsee hyvän somestrategian. Siinä haluan tulla erityisesti esille.

Jari Nikkinen


Gimulnautti
Viestit: 3
Liittynyt: Ti Marras 12, 2019 7:49 pm

Re: Ilmoittautumiset ehdolle hallitus- ja valtuustovaaleihin

Viesti Kirjoittaja Gimulnautti » Ma Syys 13, 2021 12:00 am

Hei. Olen 45-vuotias Tuusulalainen teknologiateollisuudessa työskentelevä vuoroviikkoisä, joka on pitkään roikkunut puolueen postituslistoilla mutta vasta 2019 aktivoitunut maksavaksi jäseneksi. Olen silti ehtinyt toimimaan puolueen edustajana paikallisissa vaalitoimikunnissa sekä varsinaisena- että varajäsenenä. Puolueen toimintaa olen tukenut pitkään, sillä piracore on "hakkeri" taustani edesauttamana valikoitunut järkevimmäksi tavaksi jäsentää yhteiskunnallisen järjestelmämme parantamiseksi toivomiani edistysaskeleita. Teknologiakoulutuksen lisäksi löytyy myös humanistisen tiedekunnan maisterin paperit ja vahva kiinnostus filosofiaan sekä kognitiiviseen psykologiaan. Minulla on kokemusta järjestö- ja osuuskuntatoiminnasta hallituksen jäsenenä ja voin tarjota sitä käytettäväksi tulevalla kaudella niin valtuuston kuin hallituksen käyttöön.

Piracoren ohella arvomaailmani vaikuttaa olevan aavistuksen keskimääräistä piraattia enemmän vasemmalla, mutta johtuen vasemmiston parista liian usein näkemästäni pyrkimyksestä yhden narratiivin maailmankuvan muodostamiseen, en ole koskaan täysin pystynyt samaistumaan sinne. Nähdäkseni piraattipuolue pystyy pragmaattisen asenteensa kautta tarjoamaan järkevää vastavoimaa perinteisten liikkeiden sisäisille identitiittikriiseille, joiden varjopuolet ovat viime aikoina hyvin tulleet sosiaalisen median kautta esille.

Olen pitkään ollut melko kiireinen omien projektieni kimpussa hääräävä yleisnörtti, mutta elämä on rauhoittunut mukavasti ja perheen ruuhkavuodet alkavat olla takana. Tarjoan nyt apuani ensisijaisesti ajatuksella olla mukana auttamassa asioiden järjestelyssä. Tiedän olevani vielä syrjässä puolueen keskustasta, mutta olen mukana ja käytettävissä tarpeiden täyttämistä varten.

Ystävällisesti,
Toni Aittoniemi


PyrySaarela

Re: Ilmoittautumiset ehdolle hallitus- ja valtuustovaaleihin

Viesti Kirjoittaja PyrySaarela » Ma Syys 13, 2021 5:14 pm

Olen Pyry Saarela, ja ilmoittaudun ehdolle valtuustoon, koska haluan osallistua puolueen toimintaan entistä laajemmin.


Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Puoluekokous 25.9.2021”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa