korkkaan tämän vuoden viestit tällä

Alue keskustelulle Piraattipuolueen politiikasta ja tulevaisuuden suunnista. Varsinaiset kokousaloitteet puoluekokousosioon!
tomi pohjalainen

korkkaan tämän vuoden viestit tällä

Viesti Kirjoittaja tomi pohjalainen » To Elo 21, 2025 6:30 pm

tuollaisen naputtelin ja p@stasin, diplomatiahan ei ole mun vahvinta osaamista ainekaan tilanteissa mitkä eivät ole diplomatia kelpoisia.

Arvoisa piraattipuolueen hallitus.

Olen sitä mieltä että mikäli ylipäätään piraattipuolue haluaa edes yrittää olla puolue eikä jossain internetin syövereissä r.y. protokollaansa täyttävä hiljainen taho jonka merkitys lähinnä symbolinen, niin minulla on varsin selkeä ajatus mitä pitää tehdä.

Puolierekisteri ilmo syyskuun lopussa-lokakuun alussa. Tässä jäisi 356 päivää aikaa toreilla niitä nimiä keräillä mahdollisesti jo -25 sekä kevät, kesä ja syksy -26.

Olen täysin vakuuttunut että mitään kuningas ideaa tai strategiaa ette kuitenkaan tule saamaan aikaan niiden keruuseen. Käytännösssähän se varmaan menee niin että verkkokeräily menee kuten ennenkin ja kukaan ei ole kiinnostunut telttamaan ja ainoksi todelliseksi piraattihallituksen yhteiskuntaan vaikuttavaksi teoksi jää tulevina vuosina se puoluerekisteriin tehty ilmoitus ja jokunen twittix.

ilman puoluerekisteri palvelussa käyntiä ei ole edes teoreettista mahdollisuutta olla puolue tulevissa eduskuntavaaleissa. (p.s V)

Tuon PJ voisi mielestäni tehdä sen ilmoitus luonteisesti hallitukselle vaikka tg kanavalla (tietty lakiteknisesti kuka vain nimenkirjoitus oikeudellinen)

p.s. muistakaa tällä kertaa laittaa se “täppä” myös siihen kohtaa että nimiä kerätään myös fyysisesti, eikä vain internetissä. Tätä tietä jo kerran olette kokeilleet, enkä todellakaan ymmärrä mikä siinä oli kantava ajatus. (käsitän että ne molemmat voi valita)

p.s. II vaalikevät ei ole nimien keruu aikaa jos joku sellaista keksii ajatella. Niitä on tässä jo mennyt muutama eikä piraatit ole edes yrittänyt saada mitään toimintaa niihin tapahtumiin. (eikä tässä tarvitse edes käyttää superlatiivi muotoa)

p.s. III jollei hallitusta kiinnosta yrittää pitää puolue puolueena, niin jättäkää suosiolla jakkarenne ja siirtykää libeihin. Heillä voisi olla momentum, ja puolet hallituksessa/aktiiveista taisikin olla heidän listoillaan viime kuntavaaleissa (Ei suomeen tarvita pöytälaatikoissa toimivia yhdistyksiä enään yhtään.)

p.s. IV mikäli piraatipuolue haluaa puolueena antaa tukensa libeille niin ehdottomasti parhaiten se onnistuu vaaliliitto puolueena jonka käsittämisen pidän oletuksena, mutta pidän aiheellisena vielä sen tähän lisätä.

p.s. V mikäli tuo ilmo viivästyy alkukevääseen 2026 tai on kokonaan tapahtumatta, pidän sitä puolueen sabotointina tai vähintäänkin törkeänä välinpitämättömyytenä ja heitteillejättönä.

tomi pohjalainen
(täysin raunioituneen ex-uupin tiedottaja)

Palaa sivulle “Politiikka”