Helsingin kaupungin luottamustoimien täyttäminen

Valvoja: Helsingin piiriyhdistyksen hallitus

vhautaka
Puoluehallitus
Viestit: 24
Liittynyt: Ma Loka 13, 2014 3:56 pm

Helsingin kaupungin luottamustoimien täyttäminen

Viesti Kirjoittaja vhautaka » To Touko 11, 2017 8:47 am

Haku luottamustoimiin päättyi viime yönä. Alla hakijat hakujärjestyksessä:




Sosiaali- ja terveyslautakunnan jäsen, mies, Sosiaali- ja terveyslautakunnan varajäsen, mies

Haen näihin vain siltä varalta, että joku muu ei hae. Valitkaa mieluummin Ahto tai joku liberaaleista.

Kulttuuri- ja vapaa-aikalautakunnan kulttuurijaoston jäsen, mies

Varmuuden vuoksi hakemus tähän. Paikka kuuluu Petrukselle.

Digitalisaatiotoimikunnan jäsen, mies

Oikeasti Piraattipuolueen kannalta relevantti paikka, jossa mahdollisuus tehdä jotain järkevää / positiivista.

Kaupunginvaltuston vaalilautakunnan 5. varajäsen, mies

Varmuuden vuoksi hakemus. Suoriudun kyllä jos tulen valituksi, mutta valitkaa mieluummin joku muu.

Hautakangas Ville Uolevi, s. 1977

Haen paikkaa piraattina




Kulttuuri- ja vapaa-aikalautakunnan kulttuurijaoston jäsen, mies

Olen vaaliliiton eniten ääniä saanut ehdokas. Kampanjani yksi pääteema oli ilmaisen, avoimen ja spontaanin kaupunkikulttuurini kehittäminen ja tukeminen infrastuktuurilla. Olen ollut aktiivinen kaupungin kulttuurielämässä kymmeniä vuosi hyvin laajalla skaalalla Helsingin kaupunginorkesterin konserteista ja arvostetuista taiteilijapiireistä ilmaisiin teknobileisiin ja katutaidetapahtumiin. Minulla on laaja kontaktiverkosto ja näkymä kaupungin kulttuuripiireihin laidasta laitaan. Tulen profiloimaan puoluetta positiivisesti ja lisäämään sen näkyvyyttä kulttuuripolitiikassa.

Pennanen Petrus s. 1972

Haen paikkaa piraattina



Digitalisaatiotoimikunnan jäsen, mies

Olen ohjelmistuotannon DI, toiminut kotimaisen teollisuuskonsernin IT-controllerina vuoden 2011 (100 M€ kokonaisuus). Vedän tällä hetkellä samaisen teollisuuskonsernin verkkoviestintätiimiä, ja vastaan viestinnän (sisäinen ja ulkoinen) kehityksestä konsernissa, käytännössä noin 2,5meur kehitysbudjetilla, josta noin 20% menee digitaalisiin asioihin. Vuonna 2017 tein myös yrityksen hallitukselle esityksen siitä, mihin maailman energiamarkkinat ovat menossa.

Tämän lisäksi olin vuodet 2015-2017 ollut erään enterprise collaboration startupin toimitusjohtaja, ja nykyisellään kiertotalouteen liittyvän lack.market startupin toimitusjohtaja. 2017 vaaleissa sain toiseksi suurimman vertausluvun vaaliliitostamme.

Kaupunginvaltuston vaalilautakunnan 5. varajäsen, mies

Jos varsinainen sote-paikka tulee liberaaleille ja digivarsinainen piraateille, tämäkin paikka kelpaa, muuten ei kiitos.

Ahola Amos, s. 1982

Haen paikkaa liberaalina



Sosiaali- ja terveyslautakunnan jäsen, mies, Sosiaali- ja terveyslautakunnan varajäsen, mies

En ole erityinen sote-tuntija mutta olen muuten yleissivistynyt ja pitkäaikaisesti piraattien toimintaan syventynyt mm. puolueen varapuheenjohtajana ja Piraattinuorten puheenjohtajana. Kuntavaaleissa olin äänimäärässä piraattien listan kolmas. Sote-uudistuksestakin minulla on joitain näkemyksiä, kuten äskettäin kirjoittelin: http://ahtoapajalahti.puheenvuoro.uusis ... aisi-tehda

Apajalahti Ahto Aleksis, s. 1988

Haen paikkaa piraattina



Digitalisaatiotoimikunnan varajäsen, nainen

Piraattipuolueen jäsen, helsinkiläinen ja nainen. Olen aina ollut innostunut scifistä, tulevaisuuden tietoteknisistä ratkaisuista ja siitä mitä (tieto)tekniikalla voidaan maailmassa saada aikaan.

Olen koulutukseltani tietojärjestelmätieteen maisteri ja suuntautunut opinnoissani käyttäjän ja tietokoneen vuorovaikutukseen (UCD, HCI, UX, jne.) unohtamatta systeemien mallinnusta ja kokonaisvaltaista ymmärrystä.

Työkokemusta olen haalinut ensin noin vuosikymmenen verran erilaisten softaprojektien laadunvarmistustehtävistä. Viimeiset pari vuotta olen toiminut rahoitusasiantuntijana kirjoittaen julkisen rahan Tekes- ja EU-hakemuksia monien eri alojen PK-yrityksille. Näiden varsin vaihteleviin innovaatio- ja digitalisaatiokehitysprojekteihin perehtymisen kautta olen kerännyt näkemystä digitalisaation hyödyistä, mahdollisuuksista ja myös reaalimaailman haittapuolista, (ainakin jos toteutus on taitamattomissa käsissä).

Trekkie, "elä ja anna elää" -liberaali. Vaikka löysin piraattiklubin vasta syksyllä 2016, niin oleellista on, että Piraattipuolue ajaa asioita ja arvoja, joita kannatan joka tapauksessa. Nyt toivon pääseväni ajamaan niitä digitalisaatiotoimikunnassa.

Lähdemäki, Jonna Helmiina, s. 1980

Haen paikkaa piraattina



Kulttuuri- ja vapaa-aikalautakunnan kulttuurijaoston varajäsen, nainen

Olen idearikas kulttuuri-ihminen. Siksi minulla olisi paljon annettavaa tähän tehtävään (olen joka tapauksessa käytettävissä myös työryhmässä). Käyn itse taidenäyttelyissä, teatterissa, oopperassa, konserteissa ja klubeilla. Valokuvaus ja valokuvataide ovat lähellä sydäntäni. Helsinkiin tarvitaan enemmän pienimuotoisia kulttuuritapahtumia elävöittämään kaupunkia. Katutaiteeseen voisi panostaa enemmän. Esim. Brisbanen kaupungista voisi ottaa mallia (olen asunut siellä ja voin tarvittaessa antaa lisätietoja aiheesta). Parhaat kulttuurin tukemisen muodot kaupungin taholta on varmistaa, että kulttuuriin tekemiseen tarvittavia työpajoja ja muita tiloja on riittävästi tarjolla. Tietyissä tapauksissa kaupunki voi kulttuurin tukemiseksi alentaa tilavuokria. Lisäksi julkisia tiloja tulee luovuttaa maksutta kulttuurin näyttämöksi. Guggenheimien sijaan kaupungin on panostettava enemmän jo olemassa olevien museoiden toiminnan tukemiseen niin, että kaupunkiin saadaan enemmän korkeatasoisia kansainvälisiä (esim. kiertäviä) näyttelyitä. Tällä tavoin kaupunkiin saadaan houkuteltua myös enemmän turisteja. Tapahtumien mainostamiseen tulee panostaa nykyistä paremmin, mutta suurten tapahtumien avustaminen muulla tavoin ei ole välttämättä kaupungin tehtävä. Kulttuuriavustukset on keskitettävä pienemmille toimijoille sekä museoiden (kuten Kiasma ja Ateneum) kansainvälisten näyttelyiden tukemiseen. Taiteen perusopetus on erittäin tärkeää ja siihen tulee panostaa.

Digitalisaatiotoimikunnan varajäsen, nainen

2. vaihtoehto. Olen mielelläni mukana kaupungin digitalisaatiohankkeissa. Aihepiiri on aidosti haastava ja mielenkiintoinen. Asiantuntemukseni ei kaikilta osin riitä, mutta olen motivoitunut ottamaan niistä asioista selkoa, joita en itse ymmärrä. Työryhmän voimaa kannattaisi tässä hyödyntää yli puoluerajojen. Oma linjaukseni: Suurissa digitalisaatiohankkeissa on ensiarvoisen tärkeää, ettei kaupunki hanki järjettömän kalliita ratkaisuja, joissa monopoliasemassa oleva yritys voi rajattomasti rahastaa veronmaksajia (vrt Apotti). Tietyt hankkeet olisi järkevä suunnitella yhteistyönä pk-seutujen kuntien kanssa, mutta lähtökohtaisesti Apotti-tyyppisissä hankkeissa järkevin ratkaisu voisi olla maanlaajuiset järjestelmät.

Vendelin Heli Johanna, s. 1971

Haen paikkaa liberaalina



Kulttuuri- ja vapaa-aikalautakunnan kulttuurijaoston jäsen, mies

Olen ollut hallituksen jäsenenä Mikkelin Musiikkiklubissa (2003-2010). Tuon yhdistyksen kautta järjestimme Mikkelissä musiikkitapahtumia. Tuolloin olin yhteydessä poliisin, kaupungin, Teoston, sponsorien sekä muiden tahojen kanssa, jotta saataisiin järjestettyä tapahtumia. Enimmillään meillä oli 2000 henkeä kuuntelemassa järjestämäämme ilmaisfestaria. Teimme viitenä vuotena peräkkäin noita festareita. Tätä kautta olen tietoinen kuinka projekteja järjestetään. Siten pystyisin myös hahmottamaan kokouksissa miten rahoitus toimii.

Rantalainen Kausti Jari Juhana, s. 1975

Haen paikkaa piraattina



Sosiaali- ja terveyslautakunnan jäsen, mies, Sosiaali- ja terveyslautakunnan varajäsen, mies

(Sekundäärinen hakutoive) 1) Sosiaali- ja terveyslautakunnan vastuualue on tuttu työuraltani, olen ollut töissä mm. Työterveyslaitoksella sekä Terveystieteiden keskuskirjastossa. 2) Olen 53 vuotias. Polveileva historiani on antanut minulle arvokasta elämänkokemusta ja monipuolista näkemystä yhteiskunnan ja elämän koko kirjosta. 3) Olen koulutukseltani diplomi-insinööri. Uskon että looginen ja analyyttinen koulutukseni ja ajattelutapani olisi arvokas vahvistus lautakunnan työskentelyyn.

Kulttuuri- ja vapaa-aikalautakunnan kulttuurijaoston jäsen, mies

(Primääri hakutoive) 1) Kulttuurijaoston vastuualue on minulle tuttua maastoa, olen muun muassa ollut Helsingin kuvataidelukion johtokunnan jäsen. 2) Olen aidosti kiinnostunut taiteesta, olen jo toistakymmentä vuotta ollut Ateneumin ystävien jäsen sekä Kiasman ystävien ainaisjäsen. 3) Olen 53 vuotias. Polveileva historiani on antanut minulle arvokasta elämänkokemusta ja monipuolista näkemystä yhteiskunnan ja elämän koko kirjosta. 4) Uskon että looginen ja analyyttinen koulutukseni (DI) ja ajattelutapani olisi arvokas vahvistus lautakunnan työskentelyyn. 5) Vaikka olen koulutukseltani diplomi-insinööri, olen kotoisin humanistikodista - isäni oli mm. Läänin taidetoimikunnan puheenjohtaja, joten olen jo varhain kasvanut ja oppinut ymmärtämään taiteen ja kulttuurin merkityksen yhteiskunnalle ja sen kehitykselle.

Anttila Jaakko Kustaa, s. 1963

Haen paikaa piraattina




Sosiaali- ja terveyslautakunnan jäsen, mies, Sosiaali- ja terveyslautakunnan varajäsen, mies

Olen Liberaalipuolueen varavaltuutettu ja sain kolmanneksi eniten ääniä Piraattien ja Liberaalipuolueen yhteislistalta. Akateemiselta taustaltani olen tuotantotalouden diplomi-insinööri Aalto-yliopistosta, jossa opintokokonaisuuteni koostui palvelujohtamisesta, teknillisestä fysiikasta, työpsykologiasta sekä yritysstrategiasta. Ennen tuotantotaloutta olin 2 vuotta bioinformaatioteknologian pääaineopiskelija ja vaihtamiseni jälkeenkin syvennyin terveydenhuoltoon erityisesti eHealthin näkökulmasta. Teoreettis-akateeminen osaamiseni olisi siis hyvin relevanttia sote-lautakuntaa ajatellen.

Valmistumiseni jälkeen olen työskennellyt parisen vuotta suuren eurooppalaisen yrityksen hankintatoimessa, jossa olen analysoinut ja ohjannut miljardien eurojen hankintamenoja kehittämällä ostostrategioita ja tutkimalla hankintadataa sekä toimittajien suoriutumista kvantitatiivisin menetelmin. Koska Helsingin kaupunki hankkii osan sote-palveluistaan ulkopuolisilta toimijoilta palvelusetelijärjestelmällä, kokemuksestani hankintatoimesta olisi varmasti suurta hyötyä lautakunnan jäsenenä.

Luonteeltani olen iloinen ekstrovertti-aikaansaaja, joka viihtyy ryhmässä kuin ryhmässä ja tulee toimeen kaikkien kanssa. Uskon, että sosiaaliliberaali ajatusmaailmani yhdistettynä pragmaattiseen ja ratkaisukeskeiseen DI-lähestymistapaani toisi paljon lisäarvoa Helsingin sote-palveluiden kehittämiselle. Näen, että markkinataloudelle on paikkansa sote-tuotannossa, mutta sen hyödyntämisessä pitää olla tarkkana, jotta kaikille taataan riittävä palvelutaso eikä kustannuksia nostavaa monopolisoitumista pääse syntymään.

Bergman Leo Felix, s. 1989

Haen paikkaa liberaalina



Kulttuuri- ja vapaa-aikalautakunnan kulttuurijaoston varajäsen, nainen

Digitalisaatiotoimikunnan varajäsen, nainen

Raudaskoski Maija Li Aleksandra, s. 1994

Haen paikkaa piraattina



Keskusvaalilautakunnan 5. varajäsen, nainen

Olen Helsingin piraattien aktiivi. Olin vaalilautakunnassa kuntavaaleissa 2017 enkä aio asettua ehdolle vaaleissa seuraavan neljän vuoden aikana.

Salmi Petra Maria, s. 1979

Haen paikkaa piraattina




Kulttuuri- ja vapaa-aikalautakunnan kulttuurijaoston varajäsen, nainen

Minulla on valtavasti kokemusta kokouksista ja ryhmätyöskentelystä sekä jaksan väsymättä perehtyä pikkutarkastikin materiaaleihin. Otan jaostotyön vakavissani, olen siitä äärimmäisen kiinnostunut ja aion suoriutua siitä moitteetta. Kulttuuritaustaa minulla on mm. opintojeni kautta. Piraattiaktiivina olen ollut seitsemän vuoden ajan.

Digitalisaatiotoimikunnan varajäsen, nainen

Ed. kohdan perustelut myös tähän.

Immonen Satu Ilona, s. 1969

Haen paikkaa piraattina




Sosiaali- ja terveyslautakunnan jäsen, mies, Sosiaali- ja terveyslautakunnan varajäsen, mies


Minulla on taloustieteen tutkinto ja olen tehnyt taloushallinnollisia töitä suurimman osan aikuusiästäni. Pari vuotta niistä Helsingin kaupungin sosiaaliviraston strategia- ja viestintäosastolla. Uskon siis tietäväni oikein hyvin, miltä lautakunnan työskentelyssä käytettävät raportit näyttävät. Olen ollut töissä Helsingin kaupungilla myös opetus- ja terveysvirastossa, taidemuseossa, kaupungintalolla, taloushallintopalveluissa sekä Staralla, joten minulla on myös varsin hyvä yleisnäkemys kaupungille työskentelystä yleensä.

Sotelautakunta tulee olemaan keskeinen paikka soteuudistuksen edetessä, joka on tällä hetkellä maassamme yksi suurimmista taloudellisista muutoksista, kunnan ja valtion tehtäviä jaettaessa. Lautakunnan jäseniä on 13, joten vaikutuksemme siellä valtatasapainoon voi olla usein ratkaisevassa asemassa. Ainoa vaaleissa saatu lautakuntapaikka tulisi ehdottomasti pitää piraattien hallussa.


Plommer Raoul Scott, s. 1978

Haen paikkaa piraattina
Viimeksi muokannut vhautaka, To Touko 11, 2017 10:56 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
kivasatu
Viestit: 66
Liittynyt: Ke Loka 08, 2014 7:58 am
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Helsingin kaupungin luottamustoimien täyttäminen

Viesti Kirjoittaja kivasatu » To Touko 11, 2017 10:36 am

Tässä samat hakijat paikoittain ryhmiteltynä:

Kaupunginvaltuston vaalilautakunnan 5. varajäsen, mies
Ahola Amos LIB

Sosiaali- ja terveyslautakunnan jäsen, mies
Hautakangas Ville
Apajalahti Ahto
Anttila Jaakko
Bergman Leo LIB
Plommer Raoul

Sosiaali- ja terveyslautakunnan varajäsen, mies
Hautakangas Ville
Apajalahti Ahto
Anttila Jaakko
Bergman Leo LIB
Plommer Raoul

Kulttuuri- ja vapaa-aikalautakunnan kulttuurijaoston jäsen, mies
Hautakangas Ville
Pennanen Petrus
Rantalainen Kausti
Anttila Jaakko

Kulttuuri- ja vapaa-aikalautakunnan kulttuurijaoston varajäsen, nainen
Vendelin Heli Johanna LIB
Raudaskoski Maija Li
Immonen Satu

Digitalisaatiotoimikunnan jäsen, mies
Hautakangas Ville
Ahola Amos LIB

Digitalisaatiotoimikunnan varajäsen, nainen
Lähdemäki Jonna
Vendelin Heli Johanna LIB
Raudaskoski Maija Li
Immonen Satu

Keskusvaalilautakunnan 5. varajäsen, nainen
Salmi Petra

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Helsinki”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa