Ilmoittautumiset puoluevaltuuston vaaliin

Valvoja: Ahto

cadetblue
Puoluevaltuusto
Viestit: 10
Liittynyt: La Huhti 21, 2018 1:03 pm

Re: Ilmoittautumiset puoluevaltuuston vaaliin

Viesti Kirjoittaja cadetblue » Su Helmi 17, 2019 7:06 pm

Hei

Maija Li Raudaskoski, 24, fil. yo, Helsinki. Ilmoittaudun ehdolle puoluevaltuuston jäseneksi tai varajäseneksi.

Liityin puolueeseen ja aloitin aktiivisen toiminnan loppusyksystä 2016. Toimin tällä hetkellä Piraattinuorten puheenjohtajana ja puolueen Helsingin piirin hallituksen jäsenenä. Lisäksi hoidan sekä puolueen että nuorisojärjestön kansainvälisiä suhteita. Olin ehdolla piraattipuolueen listoilta kuntavaaleissa 2017, ja tänä vuonna eduskuntavaaleissa.

Piraattiliikkeessä toimimisen ohella opiskelen yleistä kielitiedettä ja tietojenkäsittelytiedettä Helsingin yliopistolla, ja vaikutan erinäisissä taustarooleissa osana Suomeenkin parhaillaan rantautumassa olevaa ilmastomobilisaation kansainvälistä rintamaa.

Asetun ehdolle lukuisista muista tehtävistäni huolimatta siksi, että nuoria hakijoita ei mielestäni ole tähän mennessä ilmoittautunut riittävästi.

petra
Viestit: 6
Liittynyt: La Touko 16, 2015 9:29 pm

Re: Ilmoittautumiset puoluevaltuuston vaaliin

Viesti Kirjoittaja petra » Su Helmi 17, 2019 7:37 pm

Hei!

Olen Petra Salmi, piraattiaktiivi vuodesta 2015. Ilmoittaudun ehdolle puoluevaltuuston jäseneksi tai varajäseneksi.

Ammatiltani olen tekstin, verkkosivustojen ja erilaisten graafisten sisältöjen suunnittelija, digimarkkinoija lienee osuvin ammattinimike näin vuonna 2019. Puolueessa olen tunnettu grafiikkanakkien hoitajana, mutta varsinaiset kiinnostuksen- ja ammatillisten intohimojeni kohteet löytyvät yritysten ja organisaatioiden brändien ja ydinviestien selkeyttämisen ja kirkastamisen parista.

Piraateissa itselleni tärkeitä teemoja ovat tietoyhteiskunnan kehittämisen ja ilmastonmuutoksen vaikutusten hidastamisen lisäksi puolueen pyrkimykset tuoda avoimuutta ja läpinäkyvyyttä poliittiseen päätöksentekoon. Pidän päätöksenteon läpinäkyvyyden lisäämistä yhtenä harvoista toteuttamiskelpoisista tavoista 'korjata' politiikka, ja uskon että Piraattien kaltaiselle konstailemattomalle ja tietoon pohjautuvalle tavalle tehdä päätöksiä on tilausta sekä nyt että tulevina vuosina.

Puolueen toiminnan kasvaessa ja kehittyessä myös oman toimintamme avoimuuden kehittämistä on jatkettava. Toivon, että puolue muodostaa eduskuntavaalien jälkeen joko hallituksen tai puoluevaltuuston toimesta jonkinlaisia linjauksia ja ohjenuoria siitä, missä määrin oma toimintamme pidetään avoimena ja julkisena, ja miten läpinäkyvyyden ja avoimuuden toteutumista puolueessa seurataan.

Jos emme kiinnitä käytäntöihimme huomiota nyt, saatamme seuraavien vaalien koittaessa olla tilanteessa, jossa erilaisia suljettuja keskustelu- ja työryhmiä on huomattavasti nykyistä enemmän ja avointa toimintaa edustavat ainoastaan puoluehallituksen kokoukset ja julkiset taloustiedot. Se ei mielestäni ole riittävä läpinäkyvyyden taso äänestäjiä, tai edes puolueen jäseniä ja aktiiveja ajatellen.

Avatar
mmn
Puoluehallitus
Viestit: 73
Liittynyt: Ti Loka 24, 2017 11:26 pm
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Ilmoittautumiset puoluevaltuuston vaaliin

Viesti Kirjoittaja mmn » Su Helmi 17, 2019 7:51 pm

Terve!

Nimeni on Marek Nečada ja ilmoittaudun täten ehdolle puoluevaltuuston varsinaiseksi jäseneksi.

Olen ollut Tšekin piraattipuolueessa jonkin verran samanlaisen elimen – valtakunnallisen komitean (republikový výbor) – jäsenenä ja yhteispuheenjohtajana. Tšekin piraattipuolueessa olen ollut mukana sen ensimmäisestä vuodestaan lähtien nykyaikaan, kun siitä on tullut Tšekin toiseksi vahvin puolue, ja olen siis nähnyt sen hurjan kasvunsa kaikkine siihen liittyvine ongelmineen. Olen osallistunut mm. ohjelman ja sääntöjen laatimiseen; takana myös kaksi parlamenttiehdokkuutta Tšekissä.
Nyt lienee korkea aika keskittyä piraattitoimintaan Suomessa ja hyödyntää kerättyjä kokemuksia täällä. Ja kun tällainen elin on perustettu, on pakko asettua ehdolle ;) .

Muuten olen 28v. fysiikan tohtorikoulutettava Aallossa (väitellä pitäisi joskus tämän vuoden loppupuolella), perheenisä, Tšekin tasavallan kansalainen (15. huhtikuuta 2019 täyttyy kuitenkin viiden vuoden asumisaikaedellytys Suomessa, jolloin voin (ja kyllä aionkin) hakea Suomen kansalaisuutta).

Marek Nečada
Piraattipuolueen varapuheenjohtaja. Foorumin ylläpitäjä.


Lukittu

Palaa sivulle “Ylimääräinen puoluekokous 3.3.2019”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa