Ilmoittautumiset hallitusvaaleihin

Valvoja: Ahto

horgh
Viestit: 35
Liittynyt: La Kesä 06, 2015 1:36 pm

Ilmoittautumiset hallitusvaaleihin

Viesti Kirjoittaja horgh » Pe Kesä 22, 2018 11:29 am

*Hakuaikaa jatkettu 14.7.2018 kello 23:59 saakka puoluehallituksen päätöksellä*

Puoluekokouksessa suoritetaan hallitusvaalit puoluehallituksesta eronneiden paikkojen täyttämiseksi. Hallituksesta on eronnut varapuheenjohtaja ja kaksi hallituksen varsinaista jäsentä. Ilmoittaudu ehdokkaaksi täällä.

Kerro hakemuksessasi Nimi + tehtävä(t) johon ehdolla. Lyhenteet tarvittaessa VPJ, HJ.

Halukkuudestaan pitää ilmoittaa viimeistään 14.7.2018 kello 23:59.

Puoluehallituksen täysivaltaisen jäsenen odotetaan olevan kykenevä osallistumaan puoluehallituksen irc- ja sähköpostikokouksiin, sekä muuhun keskeiseen puoluetyöhön. Valitun henkilön toimikausi kestää vuoden 2020 kevätkokoukseen saakka, jolloin valitaan uusi puoluehallitus.

Puoluehallituksen toiveissa olisi saada aktiivisia tekijöitä, joilla ei ole vakavia rikostuomioita eikä minkäänlaisia rahaan liittyviä tuomioita (tällöin rahankeräyslupamme evättäisiin)

horgh
Viestit: 35
Liittynyt: La Kesä 06, 2015 1:36 pm

Re: Ilmoittautumiset hallitusvaaleihin

Viesti Kirjoittaja horgh » Ke Kesä 27, 2018 10:44 am

Ehdolla varapuheenjohtajaksi Teppo Ruotsalainen:

"Ei ole rikollishistoriaa ja luulen että seuraava "jytky" tulee Piraattipuolueen kautta.

Jytkyn järjestin jo Lahden lauantainäyttämön puitteissa ja uskon, että voin viedä tätä puoluetta huimasti eteenpäin."

vvaris
Viestit: 4
Liittynyt: Ti Maalis 13, 2018 8:30 pm

Re: Ilmoittautumiset hallitusvaaleihin

Viesti Kirjoittaja vvaris » Ti Heinä 03, 2018 9:14 pm

Ehdolla puoluehallituksen jäseksi Joni-Petteri Kivistö.

Markkina- ja arvoliberaali, ensisijaisesti kokeiluun perustuvan politiikan kannattaja. Pidemmälti minusta ja kannoistani edellisessä ilmoittautumisessa ehdokkaaksi: viewtopic.php?t=1304

Mikäli minut valitaan luonnollisinta olisi toimia sellaisessa roolissa jossa on jotain päällekkäisyyttä ammattini kanssa. Olen myös valmis tarttumaan ja kokeilemaan kokonaan uudenlaista tehtävää mikäli sellaista minulle tarjotaan.

horgh
Viestit: 35
Liittynyt: La Kesä 06, 2015 1:36 pm

Re: Ilmoittautumiset hallitusvaaleihin

Viesti Kirjoittaja horgh » Ke Heinä 04, 2018 7:32 am

Ehdolla puoluehallituksen jäseneksi: Mark Stenbäck

Olen 41-vuotias tamperelainen. Nykyiseltä työnimikkeeltäni olen Senior Program Manager, mutta 21 vuoden uralla olen toiminut monipuolisesti IT-alan asiantuntijatehtävissä erityisesti informaatio-, ohjelmisto- ja järjestelmäarkkitehtina. Koulutukseltani olen Tradenomi (valmistuin 2004) ja parhaillaan suoritan Tampereen ammattikorkeakoulussa tietojärjestelmäosaamisen Tradenomi (ylempi AMK) -tutkintoa valmistuen keväällä 2019.

Edellä mainittujen lisäksi olen tällä hetkellä myös Pirkanmaan piraattien piirihallituksen varajäsen sekä puolueen ehdokkaana 2017 kunnallisvaaleissa sekä 2016 eduskuntavaaleissa.

Taustallani ei ole rikos- eikä taloustuomioita.

Poliittisesti olen sosiaaliliberaali.

Keskeisiin teemoihini kuuluvat mm.
1. yhteiskunnallinen oikeudenmukaisuus sekä kansalaisten tasa-arvo niin lain edessä kuin keskinäisestikin.
2. perustuslain merkityksen painottaminen lainsäädännön pohjana.
3. tutkitun tiedon hyödyntämisen sekä asiantuntijoiden kuulemisen painottaminen osana lainsäädännön prosessia poliittisen ohjausta ja ideologista toimintaa tasapainottavana voimana. Lisäksi on huomioitava, että poliittinen ohjaus määrittelee lain sisällön ja hengen, mutta lainsäädäntätyö edellyttää myös juridista ammattitaitoa ja kokemusta.

Tuomas
Viestit: 25
Liittynyt: Pe Kesä 09, 2017 6:10 pm

Re: Ilmoittautumiset hallitusvaaleihin

Viesti Kirjoittaja Tuomas » Pe Heinä 06, 2018 4:23 pm

Vedän hakemukseni pois ja asetun tukemaan Timo Hellmanin ehdokkuutta. Tällä ilmoituksella äänestän häntä hallitusvaaleissa, mikäli se on hyväksyttävää. Lisäksi ehdotan Timoa hakemaan varapuheenjohtajuutta.
Viimeksi muokannut Tuomas, Su Heinä 08, 2018 10:21 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Timo Hellman
Viestit: 5
Liittynyt: Ke Marras 08, 2017 10:02 pm
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Ilmoittautumiset hallitusvaaleihin

Viesti Kirjoittaja Timo Hellman » Su Heinä 08, 2018 4:27 pm

Ehdolla puoluehallituksen jäseneksi: Timo Hellman

Olen 33-vuotias freelancer-kirjoittaja ja yhdistysaktiivi, joka on vuodesta 2007 ollut mukana käytännön yhdistystoiminnassa eri puolilla aate- ja suuntautumiskenttää.
Tällä hetkellä olen Piraattipuolueen Varsinais-Suomen piiriyhdistyksen puheenjohtaja sekä erään harrasteyhdistyksen tiedottaja vastuualueenani some ja web.

Rikostuomioita ei ole ja voin tarvittaessa todistaa sen rikosrekisteriotteella.

Olen hivenen skeptinen puolueista apparaatteina ja haluaisin mieluusti nähdä eduskunnassa niistä riippumattomia ryhmiä, kuntatasollahan näitä Pro Järvenpäitä on ja se on hyvin terve piirre länsimaisessa demokratiassa.
Haluan kuitenkin olla mukana kehittämässä piraatteja nimenomaan puolueina Euroopan tasolla ja kotimaisissa asioissa.
Ideologisessa nelikentässä olen ehkä keskustaliberaali, uskon että Alkon monopoli olisi hyvä purkaa ja että yksityisessä omistuksessa oleva kertalaukeava tuliase ei ole automaattisesti uhka.
Haluan puolueen keskittyvän piracoreen (vapaa internet ym.) ja ihmisoikeuksiin pragmaattisella tasolla.
Viime kädessä Suomi on kuitenkin omien kansalaistensa edunvalvontajärjestelmä.

mskiiski
Viestit: 3
Liittynyt: To Heinä 12, 2018 3:44 pm

Re: Ilmoittautumiset hallitusvaaleihin

Viesti Kirjoittaja mskiiski » To Heinä 12, 2018 7:49 pm

Ehdolla puolueen hallituksen jäseneksi.

Merja Kiiskinen, 47 v., FM, yhteiskuntatieteiden jatko-opiskelija.

Tarjolla on hyviä ehdokkaita, jotka ovat ehkä enemmän toiminnassa olleet mukana, mutta asetun nyt itsekin ehdolle.

Motivaationa on edesauttaa ja tukea piraattien poliittista agendaa.
Erityisesti kannatan lähidemokratiaa ja kaupunkitilan saattamista maksuttomaan käyttöön. Tasa-arvo pamfletti oli huippu, sillä paljon vielä on työtä sillä saralla. Ihmisystävällisemmän yhteiskunnan rakentaminen ilman jatkuvan kasvun välttämättömyyttä on avainasemassa syrjinnän ehkäisyssä. Se tarkoittaa, että myös köyhällä, kouluttamattomalla tai muuten omasta tahdostaan hierarkiasta hypänneillä on oltava positiivinen vapaus olla tyytyväinen elämäänsä. Tällä hetkellä ilmapiiri, yhteiskunnan tukijärjestelmät ja korkea perushintataso pitävät yllä päättymätöntä kilpailuasetelmaa ja pudonneita kuritetaan joka taholta. Internetin yksityistäminen, linkkiverot ym. ovat vähemmän tuttuja, mutta todella tärkeitä aiheita myös. Piraatit ovat avainasemassa tiedoillaan lobbauksessa Internetin vapaan tiedonjaon puolesta.

Kokemusta on järjestöjen hallitustyöskentelystä.

Nyos
Piiriyhdistyksen hallitus
Viestit: 28
Liittynyt: Ke Touko 10, 2017 2:24 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ilmoittautumiset hallitusvaaleihin - HJ

Viesti Kirjoittaja Nyos » Pe Heinä 13, 2018 7:42 pm

Asetun ehdolle puoluehallituksen jäseneksi.

Nimi: Jonna Lähdemäki

Luottamustoimet piraattien kautta:
- HePin hallituksen jäsen 2017 ->
- lautamies/maallikkotuomari 2017 ->
- presidentin vaalien vaalitoimikunnan jäsen (2018)

Ei ole tuomioita.

Lisäinfot:
- Aiempi hakemus (ei taida olla pahemmin muuttunut)
- Saa kysyä, jos jokin askarruttaa :?:

Avatar
Peit
Viestit: 18
Liittynyt: Ti Kesä 07, 2016 10:06 am

Re: Ilmoittautumiset hallitusvaaleihin - VPJ / HJ

Viesti Kirjoittaja Peit » Pe Heinä 13, 2018 9:00 pm

Asetun ehdolle puolueen varapuheenjohtajaksi tai puoluehallituksen varsinaiseksi jäseneksi

Olen Pauli Eronen 41v Helsingistä.

Luottamustoimet piraateissa:
Puoluehallituksen varajäsen
Puolueen tietosuojavastaava
Puolueen vara-rahastonhoitaja
Puolueen vara-viestimienvastaava
Helsingin piraattien varapuheenjohtaja
Helsingin käräjäoikeuden maallikkotuomari (lautamies)


Aiempi hakemukseni puoluehallituksen jäseneksi:
viewtopic.php?f=40&t=1302

Haen varapuheenjohtajaksi pitkällisen pohdinnan jälkeen.

Varapuheenjohtajana kyse on ajankäytöstä mutta ennen kaikkea kyvystä tehdä päätöksiä.
Olen tottunut ratkomaan ongelmia sekä tekemään linjauksia ja olen erittäin vastuuntuntoinen. Minulla on kyky delegoida, tehdä isot ja hankalat asiat helpommin ymmärrettäväksi ja osaan jäsennellä asiat pienempiin palasiin. Minulla on hyvä kyky nähdä mikä on tärkeää ja mihin pitää keskittyä.

Olen helposti lähestyttävä, ystävällinen ja uskon, että persoonani sekä tapani hoitaa asiat loppuun ovat asioita joita puolueessa tarvitaan.

Piraattipuolue on kasvamassa pitkäjänteisen kehittämisen ja ihmisten rakkaudella tekemän työn ansiosta puolueeksi joka oikeasti menee eduskuntavaaleissa läpi. Vaalivoitto ei tule helposti ja siihen tarvitaan kaikkien panosta, aikaa, vaivaa, hikeä ja ärtymyksen sietämistä. Tätä kaikkea helpottaa kovasti jos asiat tehdään hyvissä ajoin ja suunnitellusti, työmäärä on sellainen ettei sitä koeta liian raskaaksi sekä pidetään kannustava ja auttava ilmapiiri. Asioita ei tehdä yksin vaan yhdessä ja ihmisten ajankäyttö sekä jaksaminen vaihtelee tilanteiden mukaan.

Puoluehallitukselta vaaditaan hyvää paineensietokykyä sekä kykyä reagoida nopeasti muuttuviin tilanteisiin. Ensiarvoisen tärkeää on sisäinen viestintä, kyky pyytää apua, tuoda ongelmia julki sekä pitää yllä rakentavaa ja määrätietoista ilmapiiriä.
Mielestäni tuon näitä kaikkia puolueeseen.

Avatar
Riikka Nieminen
Puoluehallitus
Viestit: 14
Liittynyt: Ti Touko 22, 2018 3:55 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Ilmoittautumiset hallitusvaaleihin

Viesti Kirjoittaja Riikka Nieminen » La Heinä 14, 2018 1:08 pm

Riikka Nieminen 38v., ehdolla hallituksen jäseneksi.

Olen ollut puolueen jäsen vuodesta 2009 ja aktiivina kuntavaaleista 2017 lähtien, nyt Uudenmaan Piraattien puheenjohtaja.

Olen työkyvyttömyyseläkkeellä, mutta toimin kokemusasiantuntijana, sekä kouluttajana. Koulutan mm. uudet kokemusasiantunijat HUS:sille ja olen ollut asiantuntijana Sosiaali- ja Terveysministeriössä valmistelemassa Itsemääräämisoikeuslakia, sekä sosiaali-ja terveydenhuoltolakiuudistuksen alatyöryhmässä mielenterveys ja päihteet.
Vien eteenpäin asiakkaan ja potilaan äänen kuulemista ja sote-kenttä on asiantuntijuus alaani.
Työskentelen muissakin työryhmissä ja olen hyvin sopuisa, mutta päämäärätietoinen keskustelukumppani. Ja opin mielelläni muilta, sekä otan selvää asioista.

Kuten huomaatte, en ole ehkä ihan perus Piraatti, kannatan kuitenkin kaikkia kohtia Puolueohjelmasta (kuntavaaliohjelmasta en kannattanut taksiliikenteen vapautusta) ja ymmärrän hyvin piracoren. Oma rakkauteni on kuitenkin ihmisoikeuksissa. Heikkoutena on, etten ole ircissä, mutta se saadaan korjattua.

Minulla ei ole tuomioita.

Toimin muissa yhdistyksissä:
KoKoA -Koulutetut Kokemusasiantuntijat ry, hallituksen jäsen, PK-seudun aluevastaava ja tiedottaja
Kokemustoimintaverkosto, Pääkaupunkiseudun ohjausryhmän puheenjohtaja

En ole jäsenenä tms. muissa puolueissa.

https://riikkanieminen.wordpress.com/blog/

Lukittu

Palaa sivulle “Ylimääräinen puoluekokous 2018”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa