Pekka Mustonen ehdolla HJ/HVJ

Alue ehdokasilmoittautumisille puoluehallitusvaaleihin. Puoluehallituksen toimijat osallistuvat puoluehallituksen kokouksiin (ircissä ja sähköpostitse), valmistelevat yhteistuumin lausuntoja ja hoitavat muita luottamustehtäviä.

Halukkuudestaan pitää ilmoittaa viimeistään 14.3.2018.

Otsikoi luomasi ketju Nimi + tehtävä(t) johon ehdolla. Lyhenteet tarvittaessa PJ, VPJ, HJ, HVJ.

Valvoja: Ahto

horgh
Viestit: 35
Liittynyt: La Kesä 06, 2015 1:36 pm

Pekka Mustonen ehdolla HJ/HVJ

Viesti Kirjoittaja horgh » Ke Maalis 14, 2018 11:07 pm

Taustani:
Olen Pekka Mustonen, 36-vuotias perheenisä Joensuusta. Perheeseemme kuuluu vaimoni Tiian (justiina) lisäksi neljä lasta. Ammatiltani olen ICT-asiantuntija. Olen tehnyt myös toistakymmentä vuotta opettajan töitä ennen nykyistä työtäni. Elämänkatsomukseni on erittäin arvoliberaali; jokainen saa olla juuri sitä mitä tahtoo ja toimia täysin haluamallaan tavalla niin kauan kuin ei loukkaa muiden vastaavaa oikeutta.
Piraattipuolueessa olen toiminut loppuvuodesta 2010 lähtien. Ehdokkaana olen ollut nyt eurovaaleissa, sekä kaksissa kunta- ja eduskuntavaaleissa. Menestykseni on ollut vaaleissa mielestäni käytettyihin resursseihin nähden erinomaista, esimerkiksi vuoden 2015 eduskuntavaaleissa Savo-Karjalan vaalipiiristä sain yli 600 henkilökohtaista ääntä. Toimin myös Savo-Karjalan piiriyhdistyksen puheenjohtajana. Olen lisäksi toiminut Piraattipuolueen puoluesihteerinä syksystä 2016 alkaen.

Mikä minulle on tärkeää Piraattipuolueessa:
Puolueemme ohjelma on kuin suora kopio omasta ajatusmaailmastani. Tärkeintä minulle ovat yksilönvapaudet ja avoimuus. Suomea pidetään ihmisoikeuksien mallimaana; toki meillä asiat moneen muuhun maahan ovat hyvin, mutta kannattaa muistaa hyvänä esimerkkinä, että Suomessa vuonna 2018 sukupuoltaan korjaavalta vaaditaan sterilointia. Toinen räikeä esimerkki on valmistelussa oleva tiedustelulaki, joka täysin törkeällä tavalla tulee loukkaamaan oikeuttamme yksityiseen viestintään.

Miksi juuri minut pitäisi valita puoluehallituksen jäseneksi:
Luotettavuus. Avoimuus. Asiallinen julkisuuskuva. Tehokkuus. Tavoitettavuus. Uskottavuus. Ihmisläheisyys. Nykyaikaisuus. Yhteistyökyky. Inspiroivuus. Kannustavuus. Rohkeus. Raikkaus.
Tässä asioita, joita toisin ja ajaisin puoluehallituksessa.

Olen erittäin hyvin ihmisten kanssa toimeentuleva, en rehellisesti sanottuna muista, koska viimeksi olisin riidellyt jonkun kanssa. Asiathan riitelevät monesti ja on erittäin tervettä, että näin on. Sen sijaan toivon todella, että puolueessamme ikävästi näkynyt henkilöiden välinen riitely saataisi loppumaan. Olen itse valmis ottamaan tässä esimerkiksi jonkinlaisen sovittelijan roolin. Tärkeintä on aina muistaa, että toimimme samassa puolueessa yhteisten (ja erinomaisten) tavoitteiden eteen. Kaikki keskinäinen riitely vie aikaa ja energiaa pois tärkeämmältä työltä.

Näkemykseni mukaan emme tätä nykyä vielä tavoita läheskään koko potentiaalista äänestäjäkuntaa. Meidän julkisuuskuvamme on edelleenkin 20-30-vuotiaiden nörttimiesten puolue. Meillä on kuitenkin todella paljon annettavaa ihan jokaiselle ihmisryhmälle, joita maassamme on. Esimerkkinä vaikkapa perustulo (oikea sellainen, ei nykyhallituksen pelleily), joka purkaisi byrokratiaa valtavasti ja samalla parantaisi kaikkein heikoimmassa asemassa olevien asemaa. Yrittäjille meillä olisi tarjota monopolien purkua ja kilpailun rajoitteiden poistamista, sekä edelleen aukiolo- ja myyntiaikojen vapauttamista. Tätä listaa voisi jatkaa, mutta kysymys on, kuinka tavoitamme nämä ryhmät? Meidän on tehtävä työtä meidän imagon eteen, äänestäjien tulee tietää mistä meissä on kysymys. Tulee luoda uskottava kuva puolueesta, joka ajaa äänestäjille tärkeitä asioita, joka ajaa juuri sinun asiaa. “Piraatit – Ihmiselle. Sinulle.” oli vaalilauseeni kuntavaaleissa, se pitää sisällään suunnan, johon tahdon puoluetta kehittää.

Pidän puolueväeltä saatua luottamustehtävää erittäin suuressa arvossa. Mielestäni näitä tehtäviä ei pidä hakea ellei oikeasti ole valmis niihin sitoutumaan. Olin varajäsenenä edellisessä puoluehallituksessa ja osallistuin jokaiseen puoluehallituksen kokoukseen. Osallistumistilastot löytyvät tämän linkin takaa:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... cJ643vSv5w

Mikäli tulen valituksi puoluehallitukseen olen myös käytettävissä puoluesihteerin tehtävään, jota siis olen hoitanut nyt syksystä 2016 saakka.


Vastauksia foorumilla esitettyihin kysymyksiin:
Haluaisin tietää joka ehdokkaalta mihin he sijoittautuvat oikeisto-vasemmisto -akselilla. Ehdokas voi tietenkin kuulua tämän jaottelun ulkopuolelle, mutta sekin olisi hyvä sanoa.
Koen kuuluvani nimenomaan tämän jaottelun ulkopuolelle. Koko oikeisto- vasemmisto-ajattelu on mielestäni vanhanaikaista. Tehtävät päätökset tulee perustua tieteeseen ja tutkittuun tietoon (kuten puolueohjelmassammekin lukee), eikä mihinkään periaatteisiin tai uskomuksiin.

1) Mihin yhdistyksiin kuulut
Piraattipuolueen ja Savo-Karjalan piiriyhdistyksen lisäksi kuulun tällä hetkellä ainoastaan Ammattiliitto Pro:hon.

2) Mihin muihin puolueisiin kuulut
En ole jäsenenä muissa puolueissa.

Oletko maksanut jäsenmaksusi puolueelle?
Jäsenmaksu on luonnollisesti maksettu.

horgh
Viestit: 35
Liittynyt: La Kesä 06, 2015 1:36 pm

Re: Pekka Mustonen ehdolla HJ/HVJ

Viesti Kirjoittaja horgh » Ke Maalis 14, 2018 11:08 pm

Tämä tuli sitten ajoissa, foorumin kello on tunnin edellä jostain syystä!!!!

uduntuntu
Viestit: 90
Liittynyt: Ma Touko 11, 2015 9:17 pm

Re: Pekka Mustonen ehdolla HJ/HVJ

Viesti Kirjoittaja uduntuntu » Pe Maalis 16, 2018 7:33 pm

Foorumin kellon näyttäminen on käyttäjäkohtainen asetus. Sinulta lienee unohtunut joku ruksi kesäajasta laittamatta.

IRC: uduntuntu Facebook: https://www.facebook.com/uduntuntu Twitter https://twitter.com/uduntuntu
email: utu.hopiavuori(at)piraattipuolue.fi


Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ilmoittautumiset puoluehallitukseen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa