Tuomas Ali-Hokka, ehdolla PJ

Alue ehdokasilmoittautumisille puoluehallitusvaaleihin. Puoluehallituksen toimijat osallistuvat puoluehallituksen kokouksiin (ircissä ja sähköpostitse), valmistelevat yhteistuumin lausuntoja ja hoitavat muita luottamustehtäviä.

Halukkuudestaan pitää ilmoittaa viimeistään 14.3.2018.

Otsikoi luomasi ketju Nimi + tehtävä(t) johon ehdolla. Lyhenteet tarvittaessa PJ, VPJ, HJ, HVJ.

Valvoja: Ahto

Tuomas

Tuomas Ali-Hokka, ehdolla PJ

Viesti Kirjoittaja Tuomas » Ke Maalis 14, 2018 2:59 pm

Oletko aktiivi tai kenties viime vuoden kuntavaaliehdokas, mutta sinua ei ole kosiskeltu mukaan puoluehallitukseen ja tuntuu siltä, että piiri pieni pyörii? Jos edellinen virke tuntui herättelevältä, niin luet oikeaa otsikkoa.

Puolueen puheenjohtajuudesta pitäisi olla kilpailua, koska on tervettä testata puheenjohtajaehdokkaiden suosiota ja lisäksi on hölmöä, ettei kiinnostusta puheenjohtajuutta kohtaan edes osoiteta. Pj-kandidaattien puute kertoo siitä, että on tärkeämpää saada yksi henkilö jatkamaan samassa hommassa kuin että tarjotaan jäsenille erilaisia vaihtoehtoja homman hoitajiksi. Siksi asetun puheenjohtajaehdokkaaksi. Protestina puheenjohtajakamppailun heikkoudelle, en osallistu puoluekokoukseen, enkä ole tavoitettavissa kokouksen aikana.

Lupaan tunnustaa, kun olen väärässä. Lupaan, että puheenjohtajakaudellani yritetään jatkuvasti jotain kovalla sinnikkyydellä. Lupaan itse esittää vähintään 24 konkreettista kehitysehdotusta puolueeseen puheenjohtajakaudellani. Lupaan kasvattaa puolueen jäsenmäärää nykyisestä vähintään 10 % ennen vuotta 2021, aion tuoda mukaan 2-3 uutta avainjäsentä ja aion pitää kaikki nykyiset avainjäsenet mukana toiminnassa. ”Avainjäsen” voi tarkoittaa esim. tärkeää taustahenkilöä tai ääniharavaa. Keskittyisin pääasiassa tekemään Piraattipuolueesta mahdollisimman vahvan eduskunnan ulkopuolisen puolueen ja panostaisin vähemmän yksittäisiin vaaleihin. Kävisin suurennuslasilla kaikki piiriyhdistykset läpi ja tutkisin, miten niihin saisi lisää jäseniä. Pitäisin pitää huolen siitä, että vasemmistolainen siipi ja oikeistolainen siipi sekä muut klikit voivat tuntea olonsa kotoisaksi puolueessa ilman puolueen sisäistä riitelyä tai välinpitämättömyyttä. Kiusaamiseen, häiriköintiin, nolaamiseen, vähättelyyn, keskusteluilmapiirin sabotointiin ja syrjintään pitää olla puolueessa ehdoton nollatoleranssi ja puolueelle pitää saada eettiset toimintaperiaatteet, joita puoluehallituksen ja piiriyhdistysten hallitusten jäsenten tulee noudattaa. Tarkoituksenani on tehdä Piraattipuolueesta vahva organisaatio, jossa ihmiset voivat hyvin, ja nykyistä vahvempi poliittinen voima Suomessa. Sitten kun puolue toimii kuin rasvattu kone niin voidaan ajatella enemmän ”vaalit kerrallaan”. Tekijät ensin, vaalit sitten.

Lisäksi lupaan, että ensi kerralla tämä puoluehallituksen valinta hoidetaan vähintään kahdella tavalla: puoli vuotta ennen piiriyhdistyksiä pyydetään esittämään omia ehdokkaitaan puoluehallitukseen, ja tämä hoidetaan esim. sähköpostitse. Toiseksi järjestetään tämä vastaava foorumi-ilmoittautuminen, kuten nytkin.

En kuulu muihin puolueisiin (kivasatu:n kysymys), en kuulu enkä ole kuulunut muihin puolueisiin kuin Piraattipuolueeseen. Yhdistykset: Hämeen piiriyhdistyksen hallituksen jäsen sekä pääaineeni ainejärjestö ja LTA Ry., joissa ei luottamustehtäviä. Minulla on pari luottamustehtävää Helsingin yliopiston johto/ohjausryhmissä, joissa on dekaaneja jne. Asun Hämeenlinnassa ja puheenjohtajana olisin lähellä sekä Helsinkiä että Tamperetta. Lisäksi käyn Helsingissä lähes päivittäin, koska opiskelen siellä. En ole vielä ehtinyt maksamaan jäsenmaksuani, mutta se on to do -listallani.

Olen vähän oikealle kallellani. Minulle tärkeitä asioita ovat vapaa kielivalinta, monopolien kaataminen ja päätöksenteon läpinäkyvyys. En kannata Piraattipuolueen uskonnonopetuksenvastaisuutta, koska Suomi on kulttuurisesti kristillinen ja siksi uskonnonopetuksen pitää jäädä. Muuten pidän nykyistä puolueohjelmaa oikeansuuntaisena, mutta paljon vaivaa pitäisi nähdä nykyisen koulutuspoliittisen kannan laajentamiseksi ja syventämiseksi.

P.S. Yhteistyö muiden puolueiden (hallituspuolueita lukuun ottamatta) kanssa kiinnostaa minua ja pidän teknisiä vaaliliittoja pääsääntöisesti harkinnan arvoisina.

Palaa sivulle “Ilmoittautumiset puoluehallitukseen”