Joni-Petteri Kivistö ehdolla HJ, HVJ

Alue ehdokasilmoittautumisille puoluehallitusvaaleihin. Puoluehallituksen toimijat osallistuvat puoluehallituksen kokouksiin (ircissä ja sähköpostitse), valmistelevat yhteistuumin lausuntoja ja hoitavat muita luottamustehtäviä.

Halukkuudestaan pitää ilmoittaa viimeistään 14.3.2018.

Otsikoi luomasi ketju Nimi + tehtävä(t) johon ehdolla. Lyhenteet tarvittaessa PJ, VPJ, HJ, HVJ.

Valvoja: Ahto

vvaris
Viestit: 4
Liittynyt: Ti Maalis 13, 2018 8:30 pm

Joni-Petteri Kivistö ehdolla HJ, HVJ

Viesti Kirjoittaja vvaris » Ti Maalis 13, 2018 10:29 pm

Hei!

Olen Joni-Petteri Kivistö ja haen puoluehallitukseen jäseneksi tai varajäseneksi. Olen seurannut puolueen toimintaa sivusta siitä lähtien kun aloin kiinnostua enemmän politiikasta vähän vanhemmalla iällä ja ajattelin että nyt voisi olla sopiva aika alkaa oikeasti osallistumaan puolueen toimintaan.

Siinä tilanteessa jos minut sattuu tietämään jostain niin on syy on usein siinä että minä ja Etelä-Pohjalainen tempperamenttini on tullut vastaan joko Piraattien facebook keskusteluissa tai sitten ryhmissä Poliittinen metamodernismi, Liberaalimafia tai Oikeistofoorumi. Olisin aukonut päätäni myös jossain vasemmiston ryhmässä jos olisin sellaisen löytänyt facebookista joka on sallittu myös muiden puolueiden edustajille (jos tiedät hyvän maksan löytöpalkkiona vapaavalintaisen järkevänhintaisen juoman). Vaikka tapani kirjoittaa ja haastaa on aika raisu, voin vakuuttaa että olen luonnontilassa paljon mukavampi ihminen joka pystyy kyllä muuttamaan mielipiteitään jos ne todistetaan vääriksi. Nykyiseen ikääni joka on siis 32 vuotta olen onnistunut karistamaan suurimmat kuvitelmat siitä että tietäisin kaiken. Ensimmäinen kirja jonka luin lapsena oli "lasten kuvitettu tietosanakirja" siitä lähtien minulla on ollut suuri halu ymmärtää miten maailma toimii ja miksi asiat ovat niinkuin ovat.

Ammatikseni toimin peliallalla pääasiassa 3D generalistina ja animaattorina. Teen myös muita tehtäviä pelialaan liittyen mm. pelisuunnittelu, UI-suunnittelu, kevyet koodaus tehtävät (pelimekaniikka, pääasiassa C#), kuvien editointi, nettisivut, testaus jne. Edellisessä työssäni olin periaatteessa lead artist tosin kaikki alaiseni olivat harjoittelijoita joita ohjasin. Teen myös vapaaehtoistyötä opetan 3D grafiikkaa ja pyöritän Discord kanavaa jossa neuvon Blender (Open source ftw) 3D mallinusohjelmiston saloja josta itselläni on kertynyt kokemusta jo yli 10 vuotta. Olen myös aktiivinen Quorassa jossa vastailen 3D aiheisiin kysymyksiin, taisin käväistä top 3 luetuimmissa hiljattain ollen hetken aikaa ykkönen.

Olen koulutukseltani tietojenkäsittelyn tradenomi, valmistuin tavoiteajassa 2012. Nykyiseen ammattiini olen kuitenkin itse opiskellut. Olen myös ylioppilas vaikka kirjoitusvirheistä ei aina uskoisi ja pariin otteeseen käynyt läpi yrittäjäkoulutuksen joista viimeisestä alkaa olla sen verran aikaa että taidan käydä sen vielä kolmannen kerran jos päätän joskus ryhtyä yrittäjäksi ja hakea starttirahaa.

Muihin ominaisuuksiini kuuluu rationaalinen pasifismi. Kieltäydyin aseista koska ajattelen että pasifismille on maailmassa enemmän tilausta, mutta en silti halveksu puolustusvoimia tai kuvitte että sotilaalliset tyhjiöt tuovat rauhan. En ymmärrä lainkaan aktivisteja jotka esimerkiksi leiriytyvät metsään ja hankaloittavat puolustusvoimien toimintaa. Totaalikieltäytyminen on omasta mielestäni hieman liian ylidramaattista toimintaa. Suomalainen rauhantyö on aina ollut sydäntäni lähellä ja yksi lapsuuden haave oli olla osa sitä, joskin nykyisin ajattelen ettei persoonani sovi sellaiseen ja osaamistani on hieman liian myöhäistä päivittää siihen suuntaan. En näe siviilipalvelusta epäoikeudenmukaisena mutta koen ettei se vastaa tarkoitustaan siltä osin ettei se anna mahdollisuutta pasifistille edistää rauhaa käytännössä. Henkilökohtaisesti olisin ollut tyytyväinen jo siihen että aikanani olisi ollut mahdollisuus vaikka mennä pesemään rauhanturvaajien autoja, sekin olisi ollut jo jonkinlaista rauhan edistamistä verrattuna työskentelyyn vanhainkodissa. Vanhainkoti oli kuitenkin lopulta hyvä koulu nuorelle miehelle joka kuvitteli elävänsä ikuisesti.

Vaikka perheeni ei ole erityisen uskonnollinen sain melko uskonnollisen kasvatuksen ensin seurakunnan kerhoissa ja myöhemmin jokseenkin uskonnollisessa ala-asteessa. Sittemmin siirryin militantin ateismin kautta agnostikoksi joksi olen itseni luokitellut varmaankin noin 10 vuotta. Uskonnonvapaus sisältäen vapauden olla altistumatta uskonnoille valtion laitoksissa on lähellä sydäntäni.

Henkilökohtaisessa elämässäni olen kohdannut ja nähnyt läheltä paljon hyvää mutta paljon myös sitä oikein nurjaakin puolta. Monilla on varmasti tälläisiä ja ehkä pahempiakin kokemuksia mutta uskon että luonteenlaatuni on usein mahdollistanut sen että olen voinut tarkastella näitä pragmaattisemmin kuin monet muut. Näistä kokemuksista viisastuneena uskon että minulla on jotain arvokkaita harvinaisempia ja ennenkaikkea rationaalisia näkökulmia sellaisiin asioihin kuin mm. koulurauha, terveydenhuolto, mielenterveystyö, asevelvollisuus, koulutus, nuorisotyö, yritystuet ja sosiaaliturva.

Poliittisilta suuntauksiltani olen kulkenut pitkän ja naiivin matkan ääripäästä toiseen päätyen lopulta melkoisen keskelle. Piraateissa puoleensa veti päätöksenteon avoimuus ja tieteelliseen tietoon perustuva päätöksenteko ja tätä aspektia itsekin korostaisin. Minulla on tunne että pelkästään virkamiesten suositusten noudattaminen parantaisi maamme tilaa huomattavasti koska liian usein poliittisen päätökset pohjautuvat ideologiaan eikä pragmaattisuuteen. Ihanneyhteiskunnassani vallitsisi mahdollisimman suuri taloudellinen vapaus, mahdollisuuksien tasa-arvo, kattavat sosiaaliset turvaverkot, ilmainen laadukas koulutus ja terveydenhuolto. Tuloeroja enemmän olen kiinnostunut siitä alimmasta elintasosta. Suomen valtion talouden haasteisiin pitäisi mielestäni ensisijaisesti vastata toimintoja automatisoimalla, digitalisaatiolla, lakien ja valtion toimintojen optimoimisella.

Vaikka minulla on varmaankin aika talousliberaaleja kantoja en silti näe ainakaan valtion roolin kutistamista tavoiteltavana asiana, tehostaminen on toki erittäinkin toivottavaa. Mielestäni hyvinvointivaltiota tulee entisestään kehittää suuntaan jossa voidaan puhua "ratkaisu valtiosta". "Ratkaisu valtiossa" poliittiinen päätöksenteko tekee kaikkensa vauhdittaakseen teknologian ja lääketieteen kehittymistä. Näen kohtaamme ongelmat suurelta osin teknologisena haasteena joista monet ovat voitettavissa suhteellisen lyhyessä ajassa määrätietoisella kehitystyöllä.

---

Mikäli minut valitaan luonnollisinta olisi toimia sellaisessa roolissa jossa on jotain päällekkäisyyttä ammattini kanssa. Olen myös valmis tarttumaan ja kokeilemaan kokonaan uudenlaista tehtävää mikäli sellaista minulle tarjotaan.

---

Q & A:

1) Sijoittautuminen oikeisto-vasemmisto -akselilla?

Tästä tulikin jo kerrottua aika pitkälti. Kaverini vinoili joskus minulle sanomalla minun olevan ääri-keskustalainen, ei siksi että tahtoisin tuplata maataloustuet vaan siksi että kantani on aina jossain välimaastossa sellaisella perustelulla joka ei ole linjassa oikeisto-vasemmisto akselilla. Omasta mielestäni olen vasemmistolainen, olin joskus jopa käytännössä luokiteltavissa kommunistiksi mutta sitte mieli vaihtuikin talousliberaaliksi. Ehkä paras luokittelu olisi sitten että taloudessa olen oikealla mutta muissa asioissa vasemmalla, painottaen kuitenkin vahvasti yksilönvapautta ja pragmaattista päätöksentekoa.

2) Mihin yhdistyksiin kuulut jäsenenä ja/tai hallituksessa?
Jäsenenä ammattiliittoon, harkitsen vakaasti liittymistä Peliala ry:hyn. Olen lapsesta asti ollut kiinnostunut ilmailusta ja harrastan virtuaalilentämistä sitä kautta kuulun myös Suomen virtuaalilentäjiin.

3) Mihin muihin puolueisiin kuulut jäsenenä ja/tai hallituksessa?
En kuulu muihin puolueisiin.

4) Oletko maksanut jäsenmaksusi puolueelle?
En. Hyvä että muistutit! :shock:

Palaa sivulle “Ilmoittautumiset puoluehallitukseen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa