Jonna Lähdemäki ehdolla HJ, HVJ

Alue ehdokasilmoittautumisille puoluehallitusvaaleihin. Puoluehallituksen toimijat osallistuvat puoluehallituksen kokouksiin (ircissä ja sähköpostitse), valmistelevat yhteistuumin lausuntoja ja hoitavat muita luottamustehtäviä.

Halukkuudestaan pitää ilmoittaa viimeistään 14.3.2018.

Otsikoi luomasi ketju Nimi + tehtävä(t) johon ehdolla. Lyhenteet tarvittaessa PJ, VPJ, HJ, HVJ.

Valvoja: Ahto

Nyos
Piiriyhdistyksen hallitus
Viestit: 28
Liittynyt: Ke Touko 10, 2017 2:24 pm
Paikkakunta: Helsinki

Jonna Lähdemäki ehdolla HJ, HVJ

Viesti Kirjoittaja Nyos » Ti Maalis 13, 2018 1:57 am

Hei!

Olen Jonna Lähdemäki (Nyos @IRCnet/@pirateirc) ja haen puoluehallitukseen jäseneksi tai varajäseneksi. Olisin hallitukseen tuoretta verta ja jokseenkin tasapainoinen systemaattinen analysoija.

Piraattien toiminnassa olen ollut mukana noin puolitoista vuotta, josta nyt vajaan vuoden olen ollut Helsingin piirin hallituksen jäsenenä. Olen piraattien kautta myös lautamiehen/maallikkotuomarin luottamustoimessa.

Koitan rakentaa uraa modernina tietotyöläisenä ja generalistina: aiemmin työskentelin vuosikausia erilaisten softaprojektien laadunvarmistustehtävissä. Nyt olen ollut noin kolme vuotta pääelinkeinoltani rahoituskonsultti. Välillä teen jotain muutakin, aina kiinnostuksen ja tarpeen kohdatessa, esim. ihan viime aikoina olen opetellut wordpressin käyttöä, jotta työnantajani sivut uudistuisivat.

Olen koulutukseltani tietojärjestelmätieteen maisteri ja suuntautunut opinnoissani käyttäjän ja tietokoneen vuorovaikutukseen (UCD, HCI, UX, jne.) unohtamatta järjestelmien mallinnusta ja kokonaisvaltaista ymmärrystä. Olen kiinnostunut kaikenlaisten kokonaisuuksien, systeemien ja prosessien ymmärtämisestä ja kehittämisestä sekä akateemisessa mielessä että käytännössä. Järjestelmä eli systeemi voi olla mm. tietotekninen laite tai kokonaisuus, organisaatio, markkinat, yksittäinen organismi, puolue.........

Uskoisin hallituksesta käsin voivani helpommin kehittää puoluetta aiemmin mainituista näkökulmista käsin järjestelmällisemmäksi ja menestyvämmäksi kuin sen ulkopuolelta.

Luonteeltani olen enemmän introvertti kuin extrovertti, joten minusta on selvästi enemmän hyötyä analysoimassa kimurantteja haasteita pienellä porukalla kuin kaffettelemassa potentiaalisia äänestäjiä yksi tai väkijoukko kerrallaan. Muiden kanssa yhteistyötä tehdessä olen lähinnä asia- ja ratkaisukeskeinen, mutta en kuitenkaan yltiövakava, joka on ihan eri asia, ja sille on toki omat aikansa ja paikkansa.
Pyrin empatiaan, koska se on ihmiskunnan ainoa toivo. :P

Maailmankuvani on hyvin luonnontieteellinen ja minulle elintärkeitä arvoja ovat oikeudenmukaisuus, yksilönvapaus ja tasa-arvo.
Live and let live. Love and let love.

---

Olin aika pitkään kahden vaiheilla (täysin muista syistä) raskaamman ajanjakson jälkeen ja pohdin asettaudunko ehdolle lainkaan, koska jos tulen valituksi, niin haluan myös saada jotain aikaan ja toisaalta olen juuri saanut muistutuksen, että resurssini ovat välillä rajallisia. Päätin kuitenkin asettautua ehdokkaaksi, koska tämä piraattipitoinen elämänosa-alue on ollut näinkin niin antoisaa, että siihen haluan panostaa jatkossa ja enemmän.

---

Vastaukseni esitettyihin kysymyksiin:

1) Sijoittautuminen oikeisto-vasemmisto -akselilla?
Olen arvo- ja talousliberaali eli osun kunnolla vasta sille kahden akselin nelikentälle. Ehkä enempi oikeistoa kuin vasemmistoa, en tiedä, riippuu niin tilanteesta ja taustoista. Joka tapauksessa perustulo tai joku hyvä variaatio siitä olisi todellakin parhautta _koko_ yhteiskunnalle.

2) Mihin yhdistyksiin kuulut jäsenenä ja/tai hallituksessa?
Olen seuraavien yhdistysten jäsen: Järjestäytyneet Verkkokäyttäjät - JK ry, Piraattipuolue, Matemaattis-luonnontieteellisten alojen Akateemiset ry, SIGCHI Finland, Suomen Mensa ry, Suomen vuokranantajat ry, Systeemityöyhdistys Sytyke ry, Tekniikan akateemiset TEK, Tieto- ja viestintätekniikan ammattilaiset TIVIA ry.

3) Mihin muihin puolueisiin kuulut jäsenenä ja/tai hallituksessa?
Olen myös Liberaalipuolueen jäsen, mutta se muuttuu lähiaikoina pelkäksi kannatusjäsenyydeksi sääntömuutoksen takia. En ole libien hallituksessa.

4) Oletko maksanut jäsenmaksusi puolueelle?
Kyllä.

Saa toki kysyä vielä lisää!

Palaa sivulle “Ilmoittautumiset puoluehallitukseen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa