Miika Hämynen, ehdolla VPJ

Alue ehdokasilmoittautumisille puoluehallitusvaaleihin. Puoluehallituksen toimijat osallistuvat puoluehallituksen kokouksiin (ircissä ja sähköpostitse), valmistelevat yhteistuumin lausuntoja ja hoitavat muita luottamustehtäviä.

Halukkuudestaan pitää ilmoittaa viimeistään 14.3.2018.

Otsikoi luomasi ketju Nimi + tehtävä(t) johon ehdolla. Lyhenteet tarvittaessa PJ, VPJ, HJ, HVJ.

Valvoja: Ahto

Avatar
Yaamboo
Viestit: 83
Liittynyt: Ti Loka 21, 2014 9:43 am
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Miika Hämynen, ehdolla VPJ

Viesti Kirjoittaja Yaamboo » La Maalis 10, 2018 8:45 pm

Haen piraattipuolueen varapuheenjohtajaksi.

Kuten pidempään minun kanssa tekemisissä olleet tietävät, osaamiseni on järjestöjen pyörittämisessä ja etenkin siinä byrokratiahärdellissä, mikä siihen liittyy. Olen halukas jatkamaan hallituksessa juurikin siitä näkökulmasta, että voisin toimia puheenjohtajan "oikeana kätenä" ja kirjoitella puhtaaksi erinäisiä tarvittavia asiakirjoja (toimintasuunnitelmat, toimintakertomukset, ohjelmapäivitykset, sääntömuutokset).

Olen ollut mukana puolueen toiminnassa vuodesta 2011 lähtien ja ehdolla kuntavaaleista 2012 lähtien kaikissa vaaleissa (pl. eurovaalit 2014, joihin en tullut valituksi ehdolle). Kovinta työtä olen tehnyt Keski-Suomen piirissä, jonka piirijärjestön puheenjohtajana toimin vuosina 2014-2017. Sen ohessa olen pitkälti vastannut vaalien koordinoinnista Jyväskylän ja Keski-Suomen alueella. Puoluehallituksessa olen toiminut yhden kauden (2016-2018).

Kaksi vuotta sitten hain myös puoluehallitukseen vpj:n paikkaa. Tuolloin minulla oli kolme tavoitetta: kehittää puolueen jäsenyhdistysten yhteistyötä ja hyvien käytänteiden jakamista, parantaa olemassaolevia tietojärjestelmiä sekä helpottaa puolueen byrokratiaa. Nyt voin myöntää, että näihin kaikkiin osa-alueisiin minulla ei ole ollut aikaa panostaa siinä määrin, mitä olisin halunnut. Puolueen byrokratiapuoleen olen ehtinyt laittaa paukkuja eniten, ja siitä näkökulmasta haluankin nyt keskittyä erityisesti siihen osa-alueeseen. Tietojärjestelmien osalta saimme minusta riippumatta aikaan uudet verkkosivut ja lisää aktiivisuutta eri järjestelmien ylläpitoon, mikä on hyvä asiaa ja josta haluan kiittää siihen osallistuneita.

Toivon, että tulevista hallituslaisista tai sen ulkopuolelta löytyisi joku henkilö tekemään sen, mikä minulta ei vielä onnistunut, ja saattaisi puolueen jäsenjärjestöt nykyistä tehokkaammin saman pöydän ääreen esim. koulutusten ja workshopien kautta. Puolueen menestys kun on vahvasti sidoksissa näiden järjestöjen toimintakyvystä.

Suurimmat tavoitteeni ovat seuraavan vajaan puolentoista vuoedn sisällä: Puolueemme täytyy saada useassa maakunnassa valtuutettuja ensimmäisiin maakuntavaltuustoihin (edelleen, jos Sipilä meille vaalit suo). Tämän jälkeen eduskuntavaaleissa saamme 1-2 kansanedustajaa ja eurovaaleissa tähtäämme myös hyvään tulokseen. Vaikka luulen aikani kuluvan jälleen vaalien aikaan paljon myös paikalliseen vaalihärdelliin, pyrin helpottamaan puoluehallitustyöskentelyni kautta piirien työtä, jotta kampanjointi olisi mahdollisimman sujuvaa.

Olen jo nyt aikatauluttanut kaksi tuntia viikossa työaikaa politiikalle ja sen määrä tuskin tulee jatkossakaan vähenemään.

Henkilökohtaisessa elämässä asustelen Jyväskylässä ja työskentelen Kelalla Java-sovelluskehittäjänä. Perheeseeni kuuluu vaimo ja kaksi lasta. Olen kaikkiruokainen, mutta syön kasvispainotteisesti. Perheellämme ei ole autoa, mutta laatikkopyörän omistamme. Olen arvopohjaltani vahvasti liberaali, talouspoliittisesti eri kyselyjen perusteella melko keskellä (tosin valunut pikkuhiljaa vasemmalta oikealle iän myötä). Poliittisesti koen, että minulla on eniten annettavaa kysymyksissä, jotka liittyvät sosiaaliturvaan, avoimeen hallintoon ja tiedon vapauteen, liikennepolitiikkaan sekä yksityisyyden suojaan.

Verkkosivuni (ja blogini) löytyvät osoitteesta miikahamynen.fi.

Avatar
Yaamboo
Viestit: 83
Liittynyt: Ti Loka 21, 2014 9:43 am
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: Miika Hämynen, ehdolla VPJ

Viesti Kirjoittaja Yaamboo » La Maalis 10, 2018 8:50 pm

Ja sitten vielä vastaukset esitettyihin kysymyksiin...
Tuomas kirjoitti:
Su Tammi 21, 2018 8:03 pm
Haluaisin tietää joka ehdokkaalta mihin he sijoittautuvat oikeisto-vasemmisto -akselilla. Ehdokas voi tietenkin kuulua tämän jaottelun ulkopuolelle, mutta sekin olisi hyvä sanoa.
Tähän jo periaatteessa vastasinkin, olen aikanaan pitänyt itseäni melko vasemmistolaisena, mutta kyselyt ovat sijoittaneet minua yleisesti keskialueen lähelle. Keskilinjan vasemmalta puolelta olen valunut pikkuhiljaa oikealle päin. Olen pohjoismaisen hyvinvointiyhteiskunnan kannalla, mutta toivoisin rakenteiden päivittämistä ja yksinkertaistamista (perustulo!) aika ajoin. Vastustan yritystukia ja yletöntä yrittämisen sääntelyä (esim. taksi- ja apteekkialalla).
kivasatu kirjoitti:
Ti Helmi 27, 2018 3:04 pm
1) Mihin yhdistyksiin kuulut
- jäsenenä
- hallituksessa

2) Mihin muihin puolueisiin kuulut
- jäsenenä
- hallituksessa
Sidonnaisuuteni löytyvät verkkosivuiltani. En kuulu muihin puolueisiin Piraattipuolueen lisäksi.
AriMartti kirjoitti:
To Maalis 08, 2018 8:18 am
Oletko maksanut jäsenmaksusi puolueelle?
Olen maksanut vuosittain, siitä lähtien, kun niitä alettiin kerätä.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ilmoittautumiset puoluehallitukseen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa