Petrus Pennanen, ehdolla varapuheenjohtajaksi

Alue ehdokasilmoittautumisille puoluehallitusvaaleihin. Puoluehallituksen toimijat osallistuvat puoluehallituksen kokouksiin (ircissä ja sähköpostitse), valmistelevat yhteistuumin lausuntoja ja hoitavat muita luottamustehtäviä.

Halukkuudestaan pitää ilmoittaa viimeistään 14.3.2018.

Otsikoi luomasi ketju Nimi + tehtävä(t) johon ehdolla. Lyhenteet tarvittaessa PJ, VPJ, HJ, HVJ.

Valvoja: Ahto

Petrus
Viestit: 22
Liittynyt: To Marras 05, 2015 6:26 pm

Petrus Pennanen, ehdolla varapuheenjohtajaksi

Viesti Kirjoittaja Petrus » Ti Tammi 30, 2018 4:03 pm

Kuluneella kaudella olen toiminut puolueen varapuheenjohtajana ja Helsingin kaupunginvaltuutettuna sekä valtuustoryhmän johtajana. Pääkaupungin valtuustopaikka on puolueemme tähän mennessä merkittävin poliittinen luottamustehtävä. Sen kautta olemme saaneet näkyvyyttä paitsi Helsingin myös valtakunnan politiikkaan - valtuustossa on useita kansanedustajia ja puolueiden johtohahmoja - ja puolueellemme runsaasti medianäkyvyyttä.

Varapuheenjohtajan tehtäväni on minusta erittäin tärkeä kahdella rintamalla:

+ Poliittisen toimintamme ja puolueen toiminnan koordinointi

Monet näkyvimmistä poliittisista kannoistamme liittyvät valtuustoryhmämme toimintaan. Uusia merkittäviä aloitteita on syytä koordinoida valtuuston ja puoluehallituksen kesken. Näin tehtiin esim. ympäristöasioissa, joissa ydinkaukolämpöaloite ja työ vähäpäästöisen energiantuotannon edistämäiseksi koordinoitiin hyvin yhteensopivaksi puolueen ympäristöohjelman kanssa.

Toinen koordinoinnin puoli liittyy muiden puolueiden kanssa tehtävään yhteistyöhön. Tämän suhteen olen joka toinen viikko valtuuston kokouksessa muiden puolueiden (vara)puheenjohtajien ja muiden johtohenkilöiden kanssa edistämässä aloitteita yhteistyössä heidän kanssaan. Tämän suhteen on olennaista että olen itse puolueemme johtajistossa koordinoimassa yhteistyötä.

+ Puolueen edustaminen julkisuudessa

Koska olen julkisuudessa puolueemme varapuheenjohtaja ja tiedän mitä hallituksessa tapahtuu olen pätevä vastaamaan puolueen kannoista ja tuomaan puolueelle näkyvyyttä. Muuten olisin vain Helsingin kaupunginvaltuutettu, enkä virallisesti edustaisi puoluettamme maanlaajuisella tasolla mitenkään. Olen vuonna 2017 ollut esimerkiksi Aamu-TV:ssä, Huomenta Suomessa, EVS-showssa ja Docventuresissa edustamassa puoluettamme lukuisten lehtijuttujen lisäksi. Koska oletettavasti jatkossakin esiinnyn suhteellisen paljon julkisuudessa olisi selvä menetys puolueellemme jos en olisi esiintymisissä puoluejohdon virallinen edustaja.

Palaa sivulle “Ilmoittautumiset puoluehallitukseen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa