Ville Hautakangas, ehdolla puoluehallitukseen

Alue ehdokasilmoittautumisille puoluehallitusvaaleihin. Puoluehallituksen toimijat osallistuvat puoluehallituksen kokouksiin (ircissä ja sähköpostitse), valmistelevat yhteistuumin lausuntoja ja hoitavat muita luottamustehtäviä.

Halukkuudestaan pitää ilmoittaa viimeistään 14.3.2018.

Otsikoi luomasi ketju Nimi + tehtävä(t) johon ehdolla. Lyhenteet tarvittaessa PJ, VPJ, HJ, HVJ.

Valvoja: Ahto

vhautaka
Puoluehallitus
Viestit: 24
Liittynyt: Ma Loka 13, 2014 3:56 pm

Ville Hautakangas, ehdolla puoluehallitukseen

Viesti Kirjoittaja vhautaka » La Tammi 13, 2018 2:08 pm

Moro. Olen Ville Hautakangas, nelikymppinen tietotekniikkasuunnittelija Helsingistä ja varsin aktiivinen piraatti.

Koulutukseltani olen ylioppilas, tietojenkäsittelytiedettä olen suorittanut yliopistossa vajaan kandin verran.

En halua enkä osaa johtaa mitään puhetta, mutta haluan työskennellä paremman huomisen eteen. Piraattipuolue on ainoa poliittinen liike, johon olen tähän ikään mennessä kyennyt samaistumaan - ja muuten ainoa uusi liike, mitä on keksitty sitten vihreiden nousun 1980-luvulla.

Mun kai pitäisi jo periaatteessa edustaa jotain "saavutettuihin etuihin" kahlehdittua keskiluokkaa, mutta koen milleniaalien asiat enemmän omikseni. Tärkeintä tässä ajassa ja elämässä on tehdä tulevaisuudesta vielä parempi kaikille.

...

Helsingin piraateissa olen toiminut vuodesta 2010, pahimmillaan varapuheenjohtajana, parhaimmillaan vain työ_äijänä (no oikeastaan silloinkin kun olin vpj).

Nykyään olen Helsingin piirin hallituksen varsinainen jäsen. Puoluehallituksessa olen ollut varsinaisena tai varajäsenenä erinäisiä kausia, tällä hetkellä varajäsenenä. Koen asemani hyödylliseksi sekä piirin että puoluehallituksen kannalta. Tieto liikkuu ja asiat hoituu Helsingin päässä.

Sain kuntavaaleissa Helsingin piraateista toiseksi eniten ääniä, ja viime vuodesta lähtien olen varsinainen jäsen Helsingin kaupungin digitalisaatiotoimikunnassa.

Kyseisessä toimessa pyrin varmistamaan muun muassa, että kaupungin digistrategiassa otetaan huomioon yksityisyyden suoja ja myös anonyymi käyttö pidetään mahdollisena, ja että kaikissa uusissa palveluissa ja hankinnoissa kiinnitettäisiin erityistä huomiota palvelujen käytettävyyteen ja saatavuuteen.

Julkisen palvelun on toki hyvä toimia sekä selaimella että mobiiliappilla, mutta palvelujen täytyy yhä olla saatavilla myös toimintarajoitteisille, vähävaraisille, turisteille ym. ryhmille. On muistettava, että ketään ei voi pakottaa hankkimaan "älylaitetta" tai dataliittymää, saati asentamaan mitään softaa, vain jotta pääsisi käyttämään esimerkiksi joukkoliikennettä.

Digitalisaatio ei saa tarkoittaa "analogisten" palvelujen hävittämistä, vaan saavutetut säästöt on käytettävä nimenomaan palvelujen saatavuuden parantamiseen. Esimerkiksi lähi- ja mobiilimaksujen käyttöönotto ei saa tarkoittaa, että käteisestä (tai tavallisesta korttimaksusta) luovuttaisiin.

...

Muuta mitä ehkä tarvii tietää:

Teen puolueen, piirin ja piraattinuorten hyväksi kaikkea mitä vain osaan, ja olen järjestänyt elämäni siten että tekemiseen (ja sen oppimiseen) yleensä riittää myös aikaa.

Piraattiagendassa koen erityisen tärkeiksi asioiksi ihmisoikeuksien puolustamisen, henkilökohtaisen vapauden edistämisen, yksityisyyden suojan parantamisen, hallinnon avoimuuden lisäämisen ja tiedon vapauden.

Olen mm. tiedeuskovainen, nörtti, suvakki ja isänmaallinen (merkityksessä että pidän Suomea aika hyvänä maana ja poliittista järjestelmäämme varsin kelvollisena verrattuna moniin muihin), ja näistä asioista on vähän väliä syntynyt pientä konfliktinpoikasta erinäisten henkilöiden kanssa. Ei ole yksi tai kaksi kertaa, kun laitaoikeistoa myötäilevät urvot tai (muunlaisia) salaliittohörhöjä kosiskelevat uuvatit ovat syyttäneet minua mm. sananvapauden viholliseksi - vain koska olen käyttänyt omaa sananvapauttani heitä ja agendojaan vastaan.

Niin aion tehdä jatkossakin. Jos joku yrittää ajaa esimerkiksi ihmisoikeuksien tai tieteen vastaisia asioita piraattiliikkeen suojista, niin ei siinä auta hyssyttely tai sivusta katsominen - perseilyyn on puututtava, ja jos se ei lopu, niin sitten vain äkkiä (virtuaalinen) kengänkuva perseeseen.

...

Nyt kun ylläoleva on pois tieltä, niin:

Haen puoluehallitukseen varsinaiseksi tai varajäseneksi. Saa kysyä asioista, jos arveluttaa.

Huomaa, että en käytä Facebookia tai mitään sen palveluja, vaikka mulla onkin tili siellä. Tässä on kyse tärkeästä asiasta eli uudenvuodenlupauksesta (lisäksi FB on ihan perseestä, ellet ole sattunut huomaamaan).

Twitterissä yritän olla aktiivinen (https://twitter.com/vhautaka).

Tärkeissä asioissa käytä sähköpostia etunimi.sukunimi ät piraattipuolue.fi, kiireellisissä asioissa tekstaa tai soita nollaneljäsataa kolmeseitsemänyksi nollanollanolla.

Ja joo, tähän foorumiketjuunkin voi vissiin vastata.

vhautaka
Puoluehallitus
Viestit: 24
Liittynyt: Ma Loka 13, 2014 3:56 pm

Re: Ville Hautakangas, ehdolla puoluehallitukseen

Viesti Kirjoittaja vhautaka » Ti Helmi 13, 2018 7:56 pm

Pahoittelen että tähän vastaaminen on kestänyt (huomasin kysymyksen tänään).
Tuomas kirjoitti:Haluaisin tietää joka ehdokkaalta mihin he sijoittautuvat oikeisto-vasemmisto -akselilla. Ehdokas voi tietenkin kuulua tämän jaottelun ulkopuolelle, mutta sekin olisi hyvä sanoa.
Arvokysymyksiin perustuvan poliittisen kompassin mukaan olen vasemmalla ja liberaali.

Perinteiseen suomalaiseen "vasemmistoon" en kuitenkaan tunne yhteenkuuluvuutta, enkä niihin tahoihin, joita suomalaisessa diskurssissa kutsutaan "talousliberaaleiksi" (libertaareihin, uusliberaaleihin tms). *

En voi kuulua esimerkiksi nykyisenkaltaiseen ay-liikkeeseen, sillä itselleni se edustaa lähinnä niitä sikoja siinä Orwellin eläintarinassa. Saavutettujen etujen turvaamista ja uusien etujen haalimista yhdelle tarkkaan rajatulle ryhmälle.

Enkä todellakaan kuulu sellaisiin liberaaleihin, joiden mielestä verotus on varkautta ja valtio pitäisi hävittää.

Maksaisin mielelläni enemmänkin veroja, ja mieluiten nimenomaan progressiivista veroa tuloistani. Erilaiset mm. kuluttamiseen ja omistamiseen perustuvat muka-tasaverot sen sijaan näen regressiivisenä verotuksena ja kaiken kaikkiaan taloutta haittaavana toimintana.

Uskon ja jokapäiväisessä elämässäni koen, että yhteiset asiat kannattaa tehdä (ja kustantaa) yhdessä. Ideaaliyhteiskuntani sisältää runsaasti anarkosyndikalistisia piirteitä, yhdistettynä nk. hyvinvointivaltion sosiaaliturvaan.


* nykyistä suomalaista liberaalia puoluetta vastaan minulla ei ole mitään, ovat ideologisesti lähinnä kuin kokoomus edistyksen kanssa ja ilman pahuutta... ja ohjelmaltaan hyvin lähellä piraatteja, eli sikäli ok.

vhautaka
Puoluehallitus
Viestit: 24
Liittynyt: Ma Loka 13, 2014 3:56 pm

Re: Ville Hautakangas, ehdolla puoluehallitukseen

Viesti Kirjoittaja vhautaka » Ti Helmi 27, 2018 7:28 pm

Satu kirjoitti:Kysyisin kaikilta hallitusehdokkailta:

1) Mihin yhdistyksiin kuulut
- jäsenenä
- hallituksessa

2) Mihin muihin puolueisiin kuulut
- jäsenenä
- hallituksessa
Yhdistyksistä kuulun jäsenenä Effi ry:hyn, Helsingin seudun vapaa-ajattelijat ry:hyn, TKO-äly ry:hyn (yliopiston ainejärjestö) ja YTK-yhdistys ry:hyn.

Aiemmin olen ollut jäsen myös Aseistakieltäytyjäliitossa, Suomen kannabisyhdistyksessä ja Helsingin eläinsuojeluyhdistyksessä.

Hallitusjäsenyyksiä minulla ei ole ollut muissa yhdistyksissä kuin piraattipuolueen jäsenjärjestöissä.

Mihinkään muuhun puolueeseen en kuulu, enkä ole koskaan kuulunut.

vhautaka
Puoluehallitus
Viestit: 24
Liittynyt: Ma Loka 13, 2014 3:56 pm

Re: Ville Hautakangas, ehdolla puoluehallitukseen

Viesti Kirjoittaja vhautaka » Ti Maalis 13, 2018 10:52 pm

Arimartin kysymykseen:

Nyt olen maksanut myös jäsenmaksuni. Kiitos muistutuksesta!

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ilmoittautumiset puoluehallitukseen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa