Jonna Lähdemäki ehdolla varajäseneksi puoluehallitukseen

Puoluekokouksessa valitaan vaaleilla yksi puoluehallituksen varajäsen. Ilmoittautumiset ehdokkaiksi esittelyteksteineen tähän keskusteluketjuun.

Valvoja: Ahto

Nyos
Piiriyhdistyksen hallitus
Viestit: 28
Liittynyt: Ke Touko 10, 2017 2:24 pm
Paikkakunta: Helsinki

Jonna Lähdemäki ehdolla varajäseneksi puoluehallitukseen

Viesti Kirjoittaja Nyos » La Heinä 01, 2017 3:20 pm

Asetun ehdolle puoluehallituksen varajäseneksi.

Piraattien toiminnassa olen ollut mukana viime syksystä (eli siitä asti, kun löysin piraattiklubin.) Kevään/alkutalven aikana olen löytänyt itsestäni kiinnostusta politiikkaan enenevissä määrin ja siksi nykyään olen Helsingin piirin hallituksessa sekä piraattien kautta lautamies(nainen) Helsingissä.

Minusta muuta eli jotain esittelyajatusvirtaa, kun tuskin klubin ulkopuolelta vielä niin montaa tunnen:
Rakennan uraa tietotyöläisenä, tällä hetkellä olen pääelinkeinoltani rahoituskonsultti ja vähän ohjelmistokouluttaja. Koulutustaustani on tietotekninen (tietojärjestelmätieteen maisteri Turun Yliopistosta), mutta teknisteoreettisen lisäksi yhtälailla ihmisnäkökulmastä (kognitiotiede, käytettävyystutkimus). Olen kiinnostunut kaikenlaisten kokonaisuuksien/systeemien/prosessien ymmärtämisestä ja kehittämisestä sekä akateemisessa mielessä että myös käytännössä. Olen enemmän introvertti kuin extrovertti, joten minusta on selvästi enemmän hyötyä analysoimassa kimurantteja haasteita pienellä porukalla kuin kaffettelemassa potentiaalisia äänestäjiä yksi tai väkijoukko kerrallaan. (Paitsi jos se kahvi on tositosi hyvää, esim. vaniljajäälatten tai irish coffeen muodossa, sitten no problemos. ;) ) Kuten voi ehkä päätelläkin, maailmankuvani on hyvin tieteellinen ja liberaali. Olen myös liberaalipuolueen jäsen, enkä näe siinä ristiriitaa piraattipuolueen jäsenyyteni kanssa. Väitän jopa, että toiminen kahdella rintamalla samojen elinehtojen (eli yksilönvapauden ja tasa-arvon) eteen edistää niitä varmemmin. Mottoni on live and let live (myös love and let love), jonka näin Pride-viikon innoittamana voisi kääntää, että vastuu ja vapaus kuuluvat kaikille (erityisesti oikeustoimikelpoisille aikuisille). Tuosta olen aika ehdoton, vaikka muuten kompromissejä ja neuvottelua kannatankin yleisen edun nimissä. Lisäksi Piraateista puolueena arvostan erityisesti tietoyhteiskunnallista osaamista ja kyber-verkko-ict-mikävaanhypesana-ymmärrystä, joka poliitikoilta tuntuu olevan keskimäärin hukassa.

Uskon, että minulla olisi paljon annettavaa yhteisten arvojemme edistämiseksi yhteiskunnassa. Siksi haluaisin mukaan mielelläni myös ns. seuraavalle tasolle oppimaan politiikkaa ja osallistumaan yhdessä tekemiseen tämän varajäsenpaikan kautta.

Yst.terv.
Jonna Lähdemäki, Nyos @IRCnet/@pirateirc.net

PS. Sairastan tässä juuri toista viikkoa jotain ihmeen sitkeää flunssaa, joten ilmoittaudun kovin myöhään, enkä antibioottien varassa jaksa miettiä mitä kaikkea esittelyn tässä kontekstissa pitäisi sisältää tai tarkoitetaan olevan, että tämmöttös nyt tällä kertaa. Mutta saa kysyä vaikka tässä ketjussa, jos jokin askarruttaa! :)

Lukittu

Palaa sivulle “Ilmoittautumiset puoluehallituksen varajäsenvaaleihin”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa