Arto Lampila, Ehdolla PJ, VPJ

Alue ehdokasilmoittautumisille puoluehallitusvaaleihin. Puoluehallituksen toimijat osallistuvat puoluehallituksen kokouksiin (ircissä ja sähköpostitse), valmistelevat yhteistuumin lausuntoja ja hoitavat muita luottamustehtäviä. Puoluehallituksen jäsenen tulee nauttia puolueen luottamusta, minkä vuoksi hallituksen kokoonpanosta äänestetään jäsenkokouksessa.

Otsikoi luomasi ketju Nimi + tehtävä(t) johon ehdolla. Lyhenteet tarvittaessa PJ, VPJ, HJ, HVJ.

Valvoja: Ahto

artol
Viestit: 8
Liittynyt: La Loka 31, 2015 7:33 pm

Arto Lampila, Ehdolla PJ, VPJ

Viesti Kirjoittaja artol » Ma Touko 16, 2016 11:59 am

Arto Lampila
Jyväskylä
https://fi.linkedin.com/in/artolampila
https://twitter.com/artolampila
https://www.facebook.com/alampila
http://www.alampila.fi/


Olen ehdolla puheenjohtajaksi tai varapuheenjohtajaksi. Tarvittaessa olen käytettävissä myös jatkamaan puoluesihteerinä, mutta uskon että siitä työpanoksesta jonka voin puolueen käyttöön antaa saadaan enemmän irti puheenjohtajiston kautta.

Koulutukseltani olen kulttuurituottaja (Amk) ja tällä hetkellä töiden ohella on työn alla kulttuurituottaja (yamk) -tutkinto joka valmistunee kesän aikana. Erikoistumisalojani ovat olleet projektityö, tapahtuma- ja festivaalijohtaminen ja vapaaehtoisten johtaminen.

Työelämässä olen ollut tuottamassa tapahtumia, opettajana, projektityöntekijänä ja projektipäällikkönä. Työtä on tullut tehtyä opiskelijoiden parissa, työttömien nuorten kanssa, turvapaikanhakijoiden kanssa sekä verkostotyönä yritysten, järjestöjen ja viranomaisten välillä.

Puolueen toiminnassa aloitin Keski-Suomen piraattien puheenjohtajana. Luovuin puheenjohtajuudesta neljä vuotta sitten tullessani valituksi puoluesihteeriksi. Olen toiminut Purje -lehden päätoimittajana, Keskarin vakiokirjoittajana sekä ollut laatimassa puolueen kampanamateriaaleja ja vaaliohjelmia useimmissa vaalikampanjoissa.

Kaksi keskeisintä asiaa joita haluan puolueen toiminnassa kehittää:

Tekemiselle tilaa

Piraattipuolue on ainakin toistaiseksi täysin vapaaehtoistyöhön nojaava organisaatio - ja tämä tulee ottaa huomioon entistä voimakkaammin siinä miten puoluetta johdetaan. Vapaaehtoisorganisaatiot toimivat silloin kun ihmiset pääsevät tekemään niitä juttuja joista itse ovat innoissaan. Innostus näkyy ulospäin ja tuo mukanaan uutta väkeä. Puoluehallituksen rooli on luoda tilaa ja mahdollisuuksia vapaaehtoisille toimia, turvata resurssit ja työkalut toiminnan taustalle ja tarvittaessa itse ottaa vastuu toiminnan kannalta pakollisista nakeista.

Tärkeintä on rakentaa piraateista yhteisö johon halutaan kuulua - osa vaikuttamisen, osa ystävien ja hyvän seuran ja osa haastavien projektien ja itsensä kehittämisen kautta. Ja sitä varten meidän on laskettava osallistumisen ja omien ideoiden edistämisen kynnys mahdollisimman alas.

Ihmiset esiin

Puolueen viestinnän pitää tuoda entistä enemmän esiin myös sitä, millaisia tyyppejä puolueen toiminnassa on mukana. Laajan aktiivijoukon kasvoilla ja nimillä tapahtuva viestintä on paljon helpommin lähestyttävää erityisesti sosiaalisessa mediassa.

Jotta puolue pärjäisi kuntavaaleissa on tärkeää järjestelmällisesti tuoda julkisuuteen merkittävästi aikaisempaa laajempi joukko piraattiaktiiveja ympäri Suomea. Vaikka vaaleissa lasketaankin puolueen saamia ääniä haluavat ihmiset tuntea ehdokkaansa yksilöinä - ja tämän vuoksi erityisesti kuntavaalimenestyksen kannalta keskeisimpien kuntien ehdokkaiden pitää näkyä myös puolueen viestinnässä jo hyvissä ajoin.

Puolueen roolina on tarjota materiaalit ja kanavat aktiivien viestinnän tukemiseksi sekä aktiivisesti nostaa yksilöitä esiin osana yhteistä viestintää.

Miksi olen hyvä ehdokas puheenjohtajistoon

Olen pitkän linjan piraattitoimija. Tunnen erittäin suuren osan puolueen ja piiriyhdistysten keskeisistä toimijoista - lisäksi olen ehtinyt rakentaa myös hyvä verkostot muidenkin puolueiden toimijoihin. Olen ollut mukana puolueen historian hyvissä ja hankalissa hetkissä - vahvuuksiani ovat rauhallisuus ja kylmäpäisyys myös kriisien keskellä. Tunnen hyvin kattavasti piraattiagendan ja sen yleiseimmät vasta-argumentit - osaan löytää agendalta merkitykselliset osat hyvinkin erilaisten kohderyhmien näkökulmista

Olen tottunut edustamaan puoluetta. Olen ollut mukana puolueen jokaisessa vaalikampanjassa, minkä lisäksi olen useita kertoja edustanut puoluetta valtakunnallisella tasolla. Esimerkiksi viime eduskuntavaalien alla piraattien edustajana Suomen taidepoliittisessa tapahtumassa ja taidepoliittisessa käsikirjassa ja Ylen kultakuumeen kulttuuripolitiikkasarjassa. Pärjään sekä paneelikeskustelijana että vihamielisenkin haastattelijan kanssa.

Piraatti CV
Puoluesihteeri, Piraattipuolue 4/2012 –
Hallituksen jäsen, Piraattipuolue 5/2010 –
Puheenjohtaja, Keski-Suomen Piraatit 10/2009 – 6/2012

Ehdokas
Eduskuntavaalit 2011 & 2015
Eurovaalit 2014
Kuntavaalit 2012



Vastaan mielelläni lisäkysymyksiin piraattipuolueen keskustelupalstalla, puolueen redditissä, facebookissa tai twitterissä.

Palaa sivulle “Hallitusvaalit”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa