Markku Brask, ehdolla puoluehallitukseen, vpj - hj.

Alue ehdokasilmoittautumisille puoluehallitusvaaleihin. Puoluehallituksen toimijat osallistuvat puoluehallituksen kokouksiin (ircissä ja sähköpostitse), valmistelevat yhteistuumin lausuntoja ja hoitavat muita luottamustehtäviä.

Halukkuudestaan pitää ilmoittaa viimeistään 14.3.2018.

Otsikoi luomasi ketju Nimi + tehtävä(t) johon ehdolla. Lyhenteet tarvittaessa PJ, VPJ, HJ, HVJ.

Valvoja: Ahto

mbrsk
Viestit: 23
Liittynyt: Su Loka 11, 2015 10:15 pm

Markku Brask, ehdolla puoluehallitukseen, vpj - hj.

Viesti Kirjoittaja mbrsk » Pe Tammi 12, 2018 6:27 pm

Moi.

Olen tavannut suuren osan aktiiveista joko livenä tai sitten verkossa. Mutta jos nimi on vielä täysin outo, kerron vähän mitä olen viimeisen kolmen vuoden aikana puuhaillut. Melkein heti aktiiviseen toimintaan mukaanlähdön jälkeen, päädyin pätkäkaudelle puoluehallitukseen. Nyt olen toista kautta uudelleenkäynnistetyn Uudenmaan piraattien puheenjohtajana. Olen ollut mukana viestinnän suunnittelussa, toteutuksessa, tapahtumissa, vaaleissa (huh mikä rutistus) ja somehommissa, sekä varmaan monessa muussakin. Tekemisen kautta on kertynyt sopivaa kokemusta, josta voin ammentaa yhdistettynä mm. työkokemukseeni - Piraattipuolueen organisaation ja toiminnan kehittämiseen tästä hetkestä eteenpäin.

Vapaaehtoisvoimin toimiva puolueorganisaatio on täysin aktiiviensa varassa. Ja suurin haaste kaikkien hyvien ideoiden toteuttamisessa on juuri vapaaehtoisuudessa. Perinteiset johtamisen menetelmät eivät sovi toiminnan ohjaamiseen, koska ihmisillä on usein prioriteettilistallaan tärkeämpääkin tekemistä. Ja tilanteet vaihtuvat - henkilökohtaiset syyt menevät usein järjestötoiminnan edelle. Siksi kulunut aika onkin ollut erinomainen tilaisuus oppia uusia lähestymistapoja. Oma tausta kun on liiketoiminnassa - kansainvälisessä softabusineksessa - myynnin, viestinnän ja johtoryhmätyöskentelyn rooleissa. Uskon päässeeni aika hyvin jyvälle siitä, miten viestinnän ja valmentavan ohjaamisen keinojen avulla voidaan luotsata vapaaehtoisuuteen perustuvaa organisaatiota eteenpäin. Pystyn ammentaamaan työkokemuksestani asioita, jotka hyödyntävät viemään Piraattipuolueen agendaa eteenpäin - monella eri tasolla.

Olen luonteeltani tekijä ja toteuttaja, mutta pidän suunnittelua välttämättömänä onnistumisen edellytyksenä, oli kyse sitten pienestä tai suuresta projektista. Pidän itseäni diginatiivina ja olen tottunut työskentelemään hyvin monenlaisten ihmisten kanssa, sekä toimimaan paineen alla. Harrastan mm. musiikin tuottamista, digimaalailua, blogien kirjottamista, videopelejä ja rannekelloja.

Jos olette sitä mieltä, että voisin olla Piraattipuolueelle hyödyksi seuraavalla hallituskaudella, tiedätte miten toimia. Haen varapuheenjohtajan ja hallitusjäsenen paikkaa.

Terkuin,
Markku Brask / mbrsk

mbrsk
Viestit: 23
Liittynyt: Su Loka 11, 2015 10:15 pm

Re: Markku Brask, ehdolla puoluehallitukseen, vpj - hj.

Viesti Kirjoittaja mbrsk » Su Helmi 18, 2018 8:32 pm

Oikeisto - vasemmisto sijoittumisesta. Binäärinen ajattelu ei oikein uppoa itselle, ellei kyse ole sitten hyvin yksinkertaisista asioista. Siksi vastaankin mielummin kertomalla näkemyksistäni esimerkkien kautta, kuin luokittelemalla itseni vasemmalle tai oikealle.

En kannata kaiken kauttaaltaan yksityistämistä, vaan perusinfran ja palveluiden tulisi olla valtion hallussa. Olen silti sitä mieltä, että osan palveluista voisi ulkoistaa. Esimerkiksi julkinen terveydenhuolto tulisi säilyttää kattotasolla julkishallinnon toimintona, mutta sen lisäksi voitaisiin tarjota yksityisten yritysten palveluita soveltuvin osin. Vaikkapa etävastaanotot voisi järjestää olemassaolevien palveluntarjoajien kautta, sen sijaan että toimintoa alettaisiin kehittämään alusta uutena. Silloin kontrolli kokonaisuudesta säilyy julkishallinnossa, eikä mahdollisuuksia väärinkäytöksiin synny yhtä helposti, kuin kokonaisissa ulkoistuksissa. Palveluita on myös helpompi kilpailuttaa, jos ne eivät koske vaikkapa kokonaisia sairaanhoitopiirejä, jolloin huonosti suoriutuva toimija on helppo vaihtaa toiseen. Eli yritykset voidaan ottaa ’rengeiksi’, mutta puhtaasti kaupallisin intressein johdettava päätöksenteko sivuuttaa aina jossain vaiheessa ihmisen, joka on päätösten kohteena.

Kaikista ihmisistä tulee pitää huolta, eikä siihen paljon parempaa keinoa ole kuin vastikkeeton perustulo. Samalla ihmisten kiusaamisesta byrokratiahimmeleillä voidaan luopua ja yrittäjäkokeiluista tulee kannattavia, kun asunnottomuus ja nälkäkuolema eivät uhkaa välittömästi. Muutenkin yrittämisestä täytyy tehdä helpompaa, turhan monimutkaisista ja eriarvoistavista lupakäytännöistä on syytä luopua, kuten nyt esim. taksien sääntelystä ollaan lopulta pääsemässä eroon. Sama tulisi tapahtua myös apteekeille. Yritystuet ovat pääasiassa turhia ja vääristävät kilpailua. AY-liikkeet ovat alkuperäisessä tehtävässään olleet hyvällä asialla, mutta vaikkapa nyt verovarojen valuminen osinkoina asumistukien kautta AY-liikkeiden taskuihin on yksinkertaisesti väärin.

Ihmiset ovat turtuneet ja tottuneet päätöksiin, joiden taustalla on joko ahneus, tai vallanhimo. Poliittisen päätöksenteon perusteena tuntuu nykyisin olevan poliitikkojen oman verkoston ruokkiminen uusilla businessmahdollisuuksilla. Piraattipuolueella on mahdollisuus vaikuttaa ihmisten käsityksiin politiikasta ja poliitikoista. Olen inhimillisyyden ja järjenkäytön puolella, kannatan yrittämisen vapautta ja pidän empatiakykyä tärkeänä ominaisuutena kaikille päättäjille. Ja myös politiikassa, kuten yrityselämässäkin, onnistumista tulisi mitata - muulloinkin kuin vaaleissa.

mbrsk
Viestit: 23
Liittynyt: Su Loka 11, 2015 10:15 pm

Re: Markku Brask, ehdolla puoluehallitukseen, vpj - hj.

Viesti Kirjoittaja mbrsk » Pe Maalis 02, 2018 11:51 am

Vastauksena Sadun kysymyksiin - en kuulu Uudenmaan piraattien lisäksi muihin yhdistyksiin, enkä ole jäsenenä saati vastuuasemassa missään muussa puolueessa. Ainoat vastuutehtävät työn ja uupin lisäksi ovat taloyhtiön hallituksessa ja isännöitsijänä toimiminen.

mbrsk
Viestit: 23
Liittynyt: Su Loka 11, 2015 10:15 pm

Re: Markku Brask, ehdolla puoluehallitukseen, vpj - hj.

Viesti Kirjoittaja mbrsk » La Maalis 10, 2018 9:41 pm

Vastauksena Ari-Martin kysymykseen - olen maksanut jäsenmaksun vuodelle 2018.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ilmoittautumiset puoluehallitukseen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa