Oskari Kekkonen ehdolla puoluevaltuustoon (jäsen/varajäsen)

Alue ehdokasilmoittautumisille puoluehallituksen ja puoluevaltuuston vaaleihin.


Valvoja: Puoluehallitus

Alueen säännöt

Alue ehdokasilmoittautumisille puoluehallituksen ja puoluevaltuuston vaaleihin.

Voit ilmoittautua ehdolle aloittamalla uuden aiheen tähän alle. Mainitse otsikossa, mihin rooliin (tai rooleihin) olet ehdolla (puoluevaltuuston jäsen; puoluehallituksen puheenjohtaja, varapuheenjohtaja, jäsen tai varajäsen), ja kirjoita esittelyteksti itsestäsi. Vaihtoehtoisesti voit lähettää ilmoittautumisesi osoitteeseen info@piraattipuolue.fi

Halukkuudestaan tehtävään pitää ilmoittaa viimeistään 14.9.2020. Ehdokkailla oltava puolueen jäsenyys ja jäsenmaksu maksettuna.

Avatar
OKKekkonen
Viestit: 1
Liittynyt: La Syys 12, 2020 1:23 am
Paikkakunta: Jokioinen

Oskari Kekkonen ehdolla puoluevaltuustoon (jäsen/varajäsen)

Viesti Kirjoittaja OKKekkonen » La Syys 12, 2020 3:10 pm

Tervehdys hyvät piraatit, (meinasin lisätä otsikkoon, että ehdolla myös presidentiksi :lol: ).

Tarinaa tulisi paljonkin, mutta koitan pitää puheenvuoroni lyhyenä (lyhyydessä en tosin onnistunut, mutta on luultavimmin sitä helpompaa tehdä yhteistyötä, mitä paremmin toisemme tunnemme); siitä ei siis liene ole mitään haittaa, jos pidemmänkin kaavan kautta asiansa ja itsensä esittelee, koska harva meistä taitaa tuntea toisia puoluetovereita kovinkaan hyvin, muutoin kuin esim. Twitterin kuvakkeesta (ja minua ei siitäkään, koska minun ko. alustan kuvassa etualalla on kuukkeli, ja itsestäni näkyy vain selkämystä taustalla) ja profiiliin tuotetusta sisällöstä. Ja tätä tekstiähän voi hyödyntää tulevissa vaalikoitoksissa.

KivaSadun innoittamana rohkaistuin ilmoittautumaan ehdolle puoluevaltuustoon, niin varsinaiseksi kuin myös varajäseneksi.

Olen 36-vuotias, (työtön, lomautettu) pian kolmannenkin lapsukaisen isukki (tällä kertaa ei ole tulossa vaalivauvaa, kuten viimeisten EK-vaalien aikaan) tiältä Lounais-Hämeestä, Jokioisten maaseutupitäjästä (asettumassa ehdolle kuntavaaleissa). Alunperin olen Keski-Suomesta (savolaisin juurin), huutokauppakeisarin keisarikunnasta lähtöisin.

Olen oman tieni kulkija; en oikein koskaan ole tiennyt mitä elämässä tulisi tehdä ja siksi olen pyrkinyt pohtimaan ja havainnoimaan elämää monelta kantilta. Yläasteen jälkeen menin lukioon pohtimaan asioita lisää (Jyväskylän Lyseo), ja tämän jälkeen kävin sivarin (KHKS Riihimäen yksikkö) ja lopulta päädyin opiskelemaan HAMKissa ympäristöalaa (Forssa) ja tein myös sen alan duuneja, esim. linnustotutkijan nimikkeellä. En koskaan valmistunut, vaikka kaikki kurssit kyllä kävin, niin järkevää oppariaihetta ei löytynyt ja tein samaan aikaan duuneja (kenties liikaakin) ja niimpä oppari jäi roikkumaan, ja sitten sairauteni aktivoitui ja opiskeluinto sen myötä romahti lopullisesti. Mikä oli itse asiassa erinomainen asia, sillä muutoin tuskin olisin tässä pisteessä missä nyt olen.

Jo lukioajoista lähtien olen kärsinyt erilaisista tukielinvaivoista, ja lopulta reilun 6v oireilun ja kipuilun jälkeen minulla diagnosoitiin selkärankareuma, koska satuin lukemaan Keski-Suomalaisesta artikkelin, jossa joku metsuri kertoi sairastavansa ko. reumasairautta ja minun oireet täsmäsit hänen kertomukseen (ihmettelen vain mikseivät lääkärit sitä oireistani heti tajunneet, vaan se piti itse havaita ja ehdottaa lääkärille, että voisikohan nämä vaivani johtua siitä; ja niinhän siinä sitten kävi sain ko. diagnoosin vuonna 2006.)

Buranaa ja muita lääkärin määräämiä mömmöjä olen kiskonut sisuksiini ihan riittävästi, ja mm. vatsa olikin sanoa sopimuksen irti. Nykyisin saan biologista lääkettä suoraan suoneen, ja se onneksi auttaa toimintakyvyn ylläpitoon, mutta ei se kaikkea oireilua poista.

Montaa muutakin työtä olen kokeillut, mutta mikään niistä ei ole tuntunut omalta hommalta, vähän samaan tapaan kuten ennen piraattien rantautumista Suomenniemelle, mikään puolue ei tuntunut omalta vaikka vihreät aatteet ovatkin aina olleet lähellä sydäntäni. Jokaisessa vaalissa joissa vain on ollut mahdollisuus äänestää piraattia, olen äänestänyt piraattia.

Piraateissa, kuten elämässä yleensä minua kiehtoo vapaus! Noh, vapauden mukana tulee aina vastuu, ja kenties sen takia varsin moni ilmeisestikin pelkää vapautta - sillä täysin vapaana ihminen on hyvin pitkälti itse vastuussa itsestään. Vapaus siis ilmeisesti pelottaa, ja kenties siksi moni suomalainenkin kaipailee autoritaarisemman johdon perään, mikä/kuka laittaisi asiat kerrasta halki-poikki-ja-pinoon ja kertoisi kuinka asiat täällä hoidetaan ylhäältä alas (Perussuomalaiset ja heidän Trump/Putin/Lukashenka/Orban ihannointi).

Itse olen politiikassa kuitenkin toisella linjalla, kuten te, luultavasti lähes tulkoon kaikki muutkin tällä foorumilla hengailevat. Olen sitä mieltä, että reilu ja oikeudenmukainen politiikka lähtee alhaalta ylös eikä päinvastoin. Ihmisen tulisi lähtökohtaisesti saada itse päättää kaikki itseään koskevat asiat, kunhan ei toiminnallaan ja päätöksillään loukkaa muiden oikeuksia. Lisäksi lähtökohtainen toiminnan avoimuus ja läpinäkyvyys ovat erittäin merkittäviä palasia piraattileiriin liittymisestä ajatellen - nykyisessä poliittisessa päätköksenteossa avoimuutta ei ole riittävästi.

Erittäin merkittävä syy poliittiseen aktivoitumiseeni ovat havainnot tämän hetkisen maailman tilasta, joiden perusteella maailma on ajatumassa monessa suhteessa jonkinlaiseen sekasorron tilaan, ja siksi niin asioille kuin ihmisille (myös globaalisti) olisi saatava selkeät suuntaviivat osoittamaan kohti parempaa huomista meille jokaiselle, jossa jokainen yksilö (ml. luonto) nähtäisiin ja koettaisiin tärkeänä palasena ja toimijana koko yhteiskunnan ja luonnon elinvoimaisuuden ja hyvinvoinnin kannalta.

Em. lisäksi lainsäädännön tulisi mielestäni olla niin yksinkertaista kuin mahdollista, jotta aivan jokainen voisi ymmärtää sen sisällön ja merkityksen tarvitsematta juurikaan lakihenkilön apua sen tulkinnassa.

Noh, ettei esittelyni nyt menisi aivan romaanin puolelle pituudessa, niin kerron tähän loppuun vielä vain tuoreimmat suunnitelmani yksityiselämän puolelta sekä pintaraapaisun harrastuksistani.

Viime vuodet olen suunnitellut elannon hankkimista yrittämisen pohjalta, koska vain silloin voin tehdä työtä oman aikataulun/voinnin mukaan (mikä vaihtelee usein). Ja se mitä voisin esim. yrittää kotona, on erittäin ekologisten puutuotteiden valmistus (kuntoutin itseni oikeastaan moottorisahauksen avulla + ahkera lenkkeily koiran kanssa). Nyt itse kehittelemäni ja suunnittelemani puutuotteet ovat kenties jo niin pitkälle hioutuneet, että ne ovat valmiita markkinoille - näin ainakin toivon.

Yrittämisen ja yrityksen perustamista hankaloittaa kuitenkin se, että olen vähävarainen ja pienituloinen - pääoma auttaisi nousemaan pois lähtökuopasta.

Harrastuksiini kuuluu luonto lähes kaikissa mahdollisissa muodoissa. Lisäksi olen kiinnostunut melkeinpä kaikesta, kuten esim. kosmologisista asioista aina psykologiaan ja runouteen. Myös valokuvaus on erittäin lähellä sydäntä.

Elämä on pääasiassa erittäin kivaa, vaikka se on usein samalla myös kovaa - ajan(ja rahan)puute on suurin ongelma, vuorokaudessa saisi olla vähintään tuplatunnit, niin ehtisin edes hieman enemmän syventyä tähän elämän mittaiseen mysteeriin.

Kiitos ja anteeksi.

Oskari Kekkonen, Jokioinen

PS. Tätä tekstiä voi sitten käyttää vaikka seuraavissa pressavaaleissa esittelytekstinä ;)


Tuomas
Viestit: 25
Liittynyt: Pe Kesä 09, 2017 6:10 pm

Re: Oskari Kekkonen ehdolla puoluevaltuustoon (jäsen/varajäsen)

Viesti Kirjoittaja Tuomas » La Syys 12, 2020 8:10 pm

Annan täyden tukeni ja luottamukseni Oskarille.


Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ilmoittautumiset puoluehallituksen ja puoluevaltuuston vaaleihin”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija