Raoul Plommerin puoluehallitusjäsenyyden uudellenarviointi

Alue jäsenten kokousaloitteille ja niistä keskustelemiselle. Aloitteilla tulee olla vähintään kymmenen allekirjoittajaa. Sääntömuutoksia ja muita yhdistyslain 23 § mainittua asiaa esittävät aloitteet on jätettävä ennen kokouskutsun lähettämistä. Kokouskutsu lähetetään viimeistään neljä viikkoa ennen kokousta.

Valvoja: Ahto

usvi
Viestit: 9
Liittynyt: Pe Loka 10, 2014 12:07 am

Re: Raoul Plommerin puoluehallitusjäsenyyden uudellenarviointi

Viesti Kirjoittaja usvi » Su Kesä 11, 2017 11:49 am

jesse kirjoitti:
La Kesä 10, 2017 12:55 pm
usvi kirjoitti:
Pe Kesä 09, 2017 1:45 pm
Espoon kuntavaaliehdokas Olli Soppela kannattaa aloitetta:

Kuva
Jännää olettaa messengerin peukkutarraa kyllä-sanaksi, varsinkin, kun nuo usein ovat vahinkopainalluksia.

Lisäksi koen muuten erittäin ala-arvoisena, että tiivistät pitkän tarinan kahteen lauseeseen, ja pyydät ihmisiä sillä antamaan kannatusilmoituksensa tai ei. Lisäksi tuosta puuttuu linkki tähän topicciin, sekä mikä tärkeintä, Plommerin vastineeseen.

Asiasta on keskusteltu aikaisemmin livenä, siis ennen edes hallituskokousta. Soppelalle on lähetetty linkki foorumille asiaa käsittelevään kirjoitukseen. Soppelalle on myös selostettu tilannetta tuossa yhteydessä. Soppela on aikuinen ihminen, joka osaa tehdä omat päätöksensä. Tässä kuitenkin vielä epäilijöille varmistuksena asia.
Kuva

Minulla ei ole mitään intressiä tekaista kannatusilmoituksia. Tämä on ihan ihmeellinen vihjaus nyt.

Gagis
Viestit: 3
Liittynyt: Pe Kesä 09, 2017 12:17 pm

Re: Raoul Plommerin puoluehallitusjäsenyyden uudellenarviointi

Viesti Kirjoittaja Gagis » Su Kesä 11, 2017 1:30 pm

jesse kirjoitti:
La Kesä 10, 2017 1:11 pm
vasten piraatteja geneerisesti, jotka ovat kallellaan melko vasemmalle
Tämä väittämä on epätosi. Piraateilla on merkittävä määrä talouspoliittisestikin vapautta kannattavia jäseniä ja aktiiveja, jotka työskentelevät mielellään yhdessä Liberaalien aatetoveriensa kanssa. Myönnän toki, että hyvät välit ja innokkuus yhteistyöhön eivät varsinaisesti velvoita antamaan vaalien jälkeen mitään luottamustoimia kavereillemme.

Plommer on tosiaan ansioitunut työmyyrä, mutta hän on puolueen perustamisesta asti ollut pienoinen riidankylväjä, joten ei ole erityisen yllättävää, että monien henkilökohtaiset ristiriidat hänen kanssaan eskaloituvat lopulta näin pitkälle. En silti tiedä, olisiko aloitteen hyväksyminen oikea tapa ratkaista hänen jatkuvan hyökkäävän käytöksensä aiheuttamat ongelmat piraattien sisäisessä ilmapiirissä, koska Plommer on kiistatta tehnyt myös erittäin paljon asiokasta työtä puolueen hyväksi. Toivottavasti asian tuominen käsittelyyn ainakin hieman puhdistaisi ilmaa ja purkaisi turhautumista, koska ansioista huolimatta hänen käytöksensä ei ole hyväksyttävää.

k4rv1n3n
Viestit: 60
Liittynyt: Ke Loka 08, 2014 3:43 pm

Re: Raoul Plommerin puoluehallitusjäsenyyden uudellenarviointi

Viesti Kirjoittaja k4rv1n3n » Pe Kesä 16, 2017 12:22 pm

Ensinnäkin toivoisin että aloitteet nimettäisiin rehellisesti, ettei vasta-aloitetta tarvitse nimetä "esitys olla arvioimatta Raoul Plommerin puoluehallituksen varajäsenyyttä".
Toisekseen, kaikki tiedämme Raoulin, irlantilaiseen stereotypiaan osuvan luonteen. Hän on antanut myös minulle asiatonta palautetta, mutta koska se on tullut yksityisesti, katson että se on sallittua "tunteiden tuulettamista", jota joutuu sietämään joidenkin kohdalta useammin kuin toisten.

Merkittävimmät seikat joita kokousväki joutuu nähdäkseni aloitteen tiimoilta pohtimaan, ovat:
1. Henkilön puoluehallitusaseman merkityksellisyys puolueen julkikuvalle.
2. Henkilön todennettavissa olevat rikkomukset "yhteisöllisyyttä kohtaan".
3. Mitä päätös merkitsee puolueelle.

1. Puoluehallituksen varajäsenen rooli on kovin merkityksetön.
- Ensisijaisesti tulisi harkita, onko hän sopimaton puoluehallituksen nimittämiin luottamustehtäviin.
- Asia koskee käytännössä vain Helsingin piiriä, ja yhdistys on ilmoittanut että asia on heidän puolestaan käsitelty.
- Raoulia koskevissa syytteissä ei ole esitetty puoluehallitusaseman väärinkäyttöä, mikä olisi selkeä rajanylitys.

2. Epäasiallinen käytös on luonnollisesti ongelma, mutta sellainen johon syyllistyy monet muutkin puolueaktiivit.
- Luottamustehtävän vastaanottajilta "odotetaan" tiettyä käytöstä, mutta puolue ei sitä vaadi. Kukaan meistä ei ole allekirjoittanut paperia, jonka perusteella olisimme velvoitettuja käyttäytymään asiallisesti (ehdotin tällaisen luomista omalla pj-kaudellani, mutta valmistelu kaatui erimielisyyksiin yksityiskohdista ja tarpeellisuudesta).
- Yksityisesti saa antaa kärjekästäkin kritiikkiä, se on itse asiassa ainoa oikea tapa, etenkin jos kokee tarpeelliseksi toisen haukkumisen mielipiteensä painottamiseksi. Myöskin perusteltu oman yhteisön kritisoiminen on sallittua. Ongelmaksi kritiikki muodostuu silloin, jos haukutaan yksityisiä, tunnistettavissa olevia henkilöitä julkisesti tai levitetään valheita.

3. Puoluekokouksen päätös on myös linjauspäätös.
- Puolueen periaateohjelmassa on yhdenvertaisuusklausaali ja tulkitsen, että vähintään saman kynnyksen ylittävät rikkomukset olisi jatkossa helpompi tuoda jäsenkokoukseen käsiteltäväksi. Koska edellisessä hallituksessa oli joku josta haluttiin eroon, ja koska nykyisestä löytyy Raoulia merkittävämmässäkin asemassa olevia tahoja, jotka ovat sortuneet julkisesti puoluetovereiden ja äänestäjien panetteluun toistuvista huomautuksista huolimatta (isompia rikkeitä luottamukselle mainitsematta), epäilen että jonkun hallituslaisen jäsenyydestä äänestettäisiin jatkossa vähintään kerran per hallituskausi. Tällaista tulevaisuutta en puolueelle halua.

Mitä tulee aloitteessa esitettyyn kuvakaappaukseen Raoulin FB-postauksesta, en koe sitä asiattomaksi. Kyseessä on mielipiteenilmaisu, ja ilmeisen tarkka kuvaus siitä kuinka hän kokee lautakuntapaikkajaon Helsingissä menneen. Jos Raoulin kuvaus tapahtumista on totuudenmukainen, niin silloin hän on pikemminkin tietovuotaja ja organisaatiollamme on kokonaan toisenlainen ongelma, kuin mistä nyt olemme päättämässä. Kyseisestä postauksesta tuleekin huomioida kaksi asiaa:
- Olisiko SoTe -lautakuntapaikka kuulunut Helsingin piraateille vaalituloksen pohjalta?
- Kokiko Helsingin piiri, että on olemassa konkreettinen uhka valtuutettu Pennasen loikkaamisesta, jos hänen neuvottelutulostaan lautakuntapaikkajaosta ei jäsenkokous hyväksy?

Viite: http://m.asuka.fi/uploads/plommer_vasemmistoliitto1.png

Jos vastaukset molempiin on kyllä, niin silloin voin ainoastaan katsoa Raoulin antaneen aiheellista kritiikkiä organisaatiollemme - sellaista, joka meidän tulisi ottaa vakavasti, sen sijaan että pyrkisimme vaientamaan hänet rankaisemalla sen esittämistavasta.

Pelkään, että aloitetta ei ole tuotu jäsenkokoukseen ajatellen ensisijaisesti puolueen parasta, vaan henkilön rankaisemista tavoitellen ja täten tehty piiriyhdistyksen sisäisestä asiasta koko puolueen ongelma. Jos aloite hyväksytään, uskon että tulemme olemaan entistä useammin vastaavien kysymysten äärellä puoluekokouksissa.

Tapani Karvinen / vpj.@PP, pj.@VSP

Jiri Keronen
Viestit: 1
Liittynyt: Su Kesä 18, 2017 2:38 pm

Re: Raoul Plommerin puoluehallitusjäsenyyden uudellenarviointi

Viesti Kirjoittaja Jiri Keronen » Su Kesä 18, 2017 2:54 pm

En kannata aloitetta. Raoul Plommer ei ole syyllistynyt mihinkään sellaiseen, mihin myös muut luottamustoimissa ennen tai nykyään vaikuttavat eivät olisi syyllistyneet. Raoul on saanut luottamuksen puoluekokoukselta ja jos hallituskokoonpanoa aletaan nyt muuttaa epäluottamuksen vuoksi, silloin pitäisi mielestäni äänestää uudestaan koko hallituksesta.

Raoul on tehnyt puolueen eteen vuosia duunia. Hän on todistanut olevansa periaatteen mies. Sen sijaan, että hänestä tehdään syntipukki, olisi järkevämpää miettiä, että oliko hänen kritiikissään jotain perää. Vaikka ei olisikaan, ei oikea vastaus ole mielipidepuhdistus, vaan sen ymmärtäminen ja suvaitseminen, että meillä on kaikilla toisistamme poikkeavia mielipiteitä ja että puoluehanke on ymmärrettävistä syistä tunteita herättävä asia etenkin pitkän linjan aktiiveille. Muistakaa, että erimielisyydet ovat vähemmän merkityksellisiä kuin ne meitä yhdistävät asiat.

Jos Raoul potkitaan nyt veke, tulemme näkemään vastaavia näytelmiä kaikissa tulevissa kokouksissa. Tällainen puhdistusmeininki taas on täysin päinvastaista kuin miten itse näen, että moniarvoisen ja monimuotoisen puolueen tulisi toimia. Raoulin erottaminen on Pandoran lippaan avaamista.

Minusta on surullista, että piraatin pahin vihollinen on toinen piraatti. Itse asiassa piraatin ainoa vihollinen on toinen piraatti. Tällainen epäluottamuksen kylväminen ei ainakaan helpota piraattiaktiivien toimintaa tai puolueen koheesiota, vaan tämä on pahimmanlaatuista myrkkyä. Muistakaa, että olemme puolueen lisäksi myös kavereita, eikä kaveria jätetä, vaikka se olisi joskus vittumainen.

En voi hyvällä omatunnolla kannattaa mitään puhdistustoimenpiteitä, vaan vastustan tätä touhua ehdottomasti ja näen tämän yksiselitteisesti vääränä tapana toimia.

hozmaster
Viestit: 27
Liittynyt: Ti Loka 28, 2014 8:56 pm

Re: Raoul Plommerin puoluehallitusjäsenyyden uudellenarviointi

Viesti Kirjoittaja hozmaster » Ma Kesä 19, 2017 9:22 am

En kannata aloitetta. (Tiedän että tällä ei ole merkitystä mutta kuitenkin.) Jokaisessa meissä on vikaa ja kukaan ei ole täydellinen. Jos asioista oli sovittu etukäteen menettelytavoista mahdollisten paikkojen jakamisen suhteen tämäkin episodi olisi vältetty.

Jokaisen meidän tulee miettiä ajammeko Piraattipuolueen etua vai ei. Poliittisessa kentässä törmäämme erilaisten mielipiteisiin ja kaikkien kanssa pitää tulla toimeen mutta puolueena me ajamme kuitenkin etupäässä oman puolueen etua ensisijaisesti mitä Plommer on yrittänyt omalla tavallaan tehdä.

Avatar
rehanx
Viestit: 8
Liittynyt: To Marras 05, 2015 3:42 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Raoul Plommerin puoluehallitusjäsenyyden uudellenarviointi

Viesti Kirjoittaja rehanx » Ti Kesä 20, 2017 10:16 pm

jesse kirjoitti:
La Kesä 10, 2017 1:11 pm
Mikäli häntä oltaisiin kuultu kunnolla, ei tämänkaltaista julkista purkautumista olisi koskaan tapahtunut.
k4rv1n3n kirjoitti:
Pe Kesä 16, 2017 12:22 pm
Jos vastaukset molempiin on kyllä, niin silloin voin ainoastaan katsoa Raoulin antaneen aiheellista kritiikkiä organisaatiollemme - sellaista, joka meidän tulisi ottaa vakavasti, sen sijaan että pyrkisimme vaientamaan hänet rankaisemalla sen esittämistavasta.

Pelkään, että aloitetta ei ole tuotu jäsenkokoukseen ajatellen ensisijaisesti puolueen parasta, vaan henkilön rankaisemista tavoitellen ja täten tehty piiriyhdistyksen sisäisestä asiasta koko puolueen ongelma.
nämä ajatukset on aivan nappiin. mielestäni Raoul puhuu asiaa siinä että paikat jaettiin epäreilusti... mutta... myös kommunikointi sakkas pahasti. joko osalla tai sitten kaikilla.

[tää pohjosen piraattien "mielipidepuhdistus"-konsepti (sana puhdistus mainittu kerosen viestissä kolmesti btw) menee kyllä yli käsiteltävän aiheen.]

reiluuden nimissä joudun kuitenkin kannattamaan aloitetta _käsiteltäväksi_, vaikka en kannattaisikaan Plommerin eroa. sen mitä Raoulin ihmisenä ja aktivistina tunnen, minut puolueeseen alunperin tutustunuttanutkin, voin aivan varmaksi sanoa että se on tehnyt kaikkensa pelkästään ajaakseen puolueen, mille se on ollut omistautunut alusta asti, etua.

Avatar
rehanx
Viestit: 8
Liittynyt: To Marras 05, 2015 3:42 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Raoul Plommerin puoluehallitusjäsenyyden uudellenarviointi

Viesti Kirjoittaja rehanx » Ti Kesä 20, 2017 10:34 pm

-

Avatar
Yaamboo
Viestit: 83
Liittynyt: Ti Loka 21, 2014 9:43 am
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: Raoul Plommerin puoluehallitusjäsenyyden uudellenarviointi

Viesti Kirjoittaja Yaamboo » Su Heinä 09, 2017 2:07 pm

Paalijärven alustus: https://drive.google.com/file/d/0BxBN_w ... sp=sharing

Plommerin vastine:

Jos jollekin oli vielä epäselvää, haluan jatkaa Piraattien hallituksessa.

Minusta tuntuu edelleen vahvasti, että suurin syy tälle minun käytöstäni käsittelevälle kokousaloitteelle on "veneen keikuttaminen" piraateille tärkeistä asioista, nimittäin avoimuudesta ja demokraattisesta päätöksenteosta. Näitä periaatteitamme rikottiin Helsingin piiriyhdistyksen luottamuspaikkojen jaossa: piiriyhdistys yksinkertaisesti ylenkatsottiin prosessin alkuvaiheessa ja uusi valtuutettumme käytännössä nimesi itse sekä neuvottelijat (eli itsensä ja toisen puolueen jäsenen), määritti luottamustoimipaikkojen pisteytyksen ja teki esityksen, jonka samaiset neuvottelijat olivat kahdestaan sopineet. Se jätti piiriyhdistykselle erittäin vähän liikkumavaraa, varsinkin kun samainen valtuutettu oli jo uhkaillut loikkamisellaan ja tekevänsä päätöksen itse olessaan ainoa valtuustoryhmän jäsen.

Vaikka piiriyhdistys päättikin luottamustoimien jaosta puolueiden välillä kokouksessaan, he toimivat niin sekä loikkausuhan alla, kuin myös sen, että valtuutettu vaihtoehtoisesti jyräisi heidän päätöksensä jos se ei häntä miellyttäisi. Suurimmiksi syiksi erottamiselleni mainitaan kuitenkin pitkälti henkilökohtainen temperamenttini ja tästä luottamustoimien jaon alkuasetelmasta seurannut epäsovinnainen kielenkäyttöni. Käytin tietysti kaikki puolueen sisäisen kommunikoinnin viralliset ja epäviralliset kanavat ensin tämän tilanteen korjaamiseksi.

Minua ei kuitenkaan tunnuttu kuunneltavan, koska uuden valtuutettumme arvostelu näytti olevan lähes kaikille muille liian kiistanalaista eli "veneen keikuttamista". Minun oli yksinkertaisesti pakko kertoa ihmisille, etten siunaa em. toimintaa. Tällainen erottaminen olisi myös puolueessamme ensimmäinen laatuaan, joka ei ole täysin merkityksetön seikka sekään.

Varsinkin Janne Paalijärvi on tuonut esille asioita aikaisemmasta käytöksestäni, jotka ovat jo huomattavasti vanhempia kuin viimeiset piraattien hallituksen henkilövaalit, jossa minut hallitukseen valittiin. Käytännössä tässä on siis alettu koostamaan syntilistaa vuosien varrelta ja koitettu kaivaa kaikkea mahdollista, mitä voitaisiin käyttää minua vastaan. Esimerkiksi jokunen tyyppi on maininnut, että hänen kiinnostuksensa puolueeseen on loppunut minun käytökseni takia. Tällainen lista on erittäin epäsymmetrinen minun toimintani arvioimiseksi, sillä positiiviset kontribuutioni puolueelle näiden yhdeksän vuoden aikana jätetään näin kokonaan huomiotta. Voin varmasti sanoa tuoneeni puolueelle esimerkiksi enemmän aktiiveja ja ehdokkaita, kuin olen heitä karkoittanut, mukaanlukien ystäviäni, jotka osaltaan kutistuttivat henkilökohtaista äänisaalistani tämän kevään kuntavaaleissa.

Samalla muistuttaisin myös siitä, että arvostelukykyni joidenkin jäsenien kelpoisuudesta ehdokkaaksi tai puolueen vastuutehtäviin on osunut myös oikeaan tapauksissa, joissa olen vastustanut näitä samaisia henkilöitä, jotka minua nyt asiattomuudesta syyttävät. Ahto Apajalahti piti päänsä Antti Kurhisen ehdokkaaksi asettamisesta, joka siis mm. bloggasi lähettävänsä häpykarvojaan halukkaille maksusta ja Jannen ehkä läheisin ystävä Oskari Elmgren, [virkkeen loppu poistettu]. Tässä nyt vain kaksi ensimmäiseksi mieleentulevaa esimerkkiä mainitakseni, joissa arvostelukykyni on ollut osoitetusti parempi kuin minun erottamisaloitteeni arkkitehtien.

Olen viimeisen kolmen kuukauden aikana saanut koko tästä selkkauksesta suoranaista masennusta ja turhautumiseni on voinut hyvinkin näyttäytyä riidanhaluisena käytöksenä, ihan vain riidan rakentamiseksi. Näin ainakin erottamistani haluavien ihmisten mielestä tuntuu olevan. Mielestäni en ole kuitenkaan menettänyt malttiani aiheetta. Olen erittäin pahoillani epäasiallisesta käytöksestäni, ja varsinkin alatyylisestä kielenkäytöstäni. Sellaiseen koitan olla tosissani turvautumatta enää koskaan puolueasioissa.

Toivon että annatte minun jatkaa puoluehallituksessa, joka lähettää minulle selvästi viestin siitä, että vastustajiani on puolueessa edelleen vähemmän kuin muita. Se on minulle erittäin tärkeää työmotivaationi ja puolueen yhtenäisyyden säilyttämiseksi.

Avatar
Yaamboo
Viestit: 83
Liittynyt: Ti Loka 21, 2014 9:43 am
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: Raoul Plommerin puoluehallitusjäsenyyden uudellenarviointi

Viesti Kirjoittaja Yaamboo » Ke Heinä 12, 2017 5:46 pm

Kevätkokous päätti erottaa Plommerin puoluehallituksen varajäsenen tehtävästä.

Lukittu

Palaa sivulle “Kokousaloitteet”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa